کد خبر: 668139
تاریخ انتشار :

نیمچه مرغ چیست با تورنگ طلایی همراه ما باشید

نیمچه مرغ چیست با تورنگ طلایی همراه ما باشید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

پرورش نیمچه مرغ گوشتی

برای پرورش نیمچه مرغ گوشتی باید آن‌ها را از یکروزه گی خریداری کرده و پرورش را آغاز کنید. قبل از شروع مراحل پرورش، در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید نیمچه مرغ گوشتی پرورش دهید یا خیر. آنها با مرغ‌های تخمگذار بسیار متفاوت هستند. برای پرورش نیمچه مرغ گوشتی می‌توانید با 50 عدد جوجه یا بیشتر شروع کنید، اگرچه می‌توانید تعداد کمتری ‌را نیز پرورش دهید. هرچه تعداد جوجه‌ها بیشتر باشد رسیدگی به آن‌ها نیز دشوارتر است. چه آنها را خودتان ذبح کنید و چه آنها را برای فروش آماده کنید، باید با این واقعیت‌ها روبرو شوید. همچنین توجه داشته باشید، که برای پرندگان گوشتی بی‌رحمانه است که اجازه دهید آنها بیشتر از چند ماه زنده بمانند، زیرا سینه‌های سنگینی دارند و در صورت بزرگ شدن بیش از حد ممکن است بر اثر نارسایی قلبی بمیرند.

 

نحوه انتخاب نژاد نیمچه مرغ گوشتی

فروش جوجه مرغ محلی پرندگان گوشتی نژادی جدا از مرغ‌های تخمگذار هستند. اگرچه از سال‌ها پیش مرغ‌های تخم‌گذار دو منظوره بودند، به این معنی که بیشتر مردم یک گله مرغ و خروس نگه می‌داشتند و پرندگان مسن‌تر را در صورت نیاز برای گوشت می‌کشتند، مرغ‌های مسن‌تر معمولاً سفت و رشته‌دار هستند و برای خورش یا سوپ بهتر از مرغ کباب هستند. نژادهای کورنیش که تلاقی بین کورنیش و سفید است، نژاد پرندگان گوشتی معمولی است.

 

چگونه یک قفس برای نیمچه مرغ گوشتی انتخاب کنیم؟

شما برای جوجه‌های یکروزه خود به یک قفس نیاز خواهید داشت. قفسه‌های پرندگان گوشتی اغلب بزرگتر هستند به طوری که می‌توانید همزمان 50 الی 100 یا بیشتر پرنده را پرورش دهید. بسیاری از مردم فقط در فصل تابستان نیمچه مرغ گوشتی را پرورش می‌دهند. به این ترتیب آنها اغلب می‌توانند در پناهگاه‌های موقتی مانند خانه‌های حلقه ای یا برزنت باشند. شما باید مطمئن شوید که پرندگان شما از باران و باد در امان هستند. اگر جوجه‌ها را برای گردش بیرون می‌برید، بهتر است از یک قفس متحرک استفاده کرده تا روزانه بتوانید به راحتی آن را بردارید و سر جای خود بگذارید.

   فروش نیمچه مرغ گوشتی

فروش مرغ تخمگذار محلی گپایگانی هنگامی که پرندگان شما به اندازه کامل بزرگ شدند، بسته به اینکه جوجه‌های گوشتی پرورش می‌دهید یا کبابی، وقت آن است که آن‌ها را برای کشتار یا فروش مستقیم آماده کنید. شما می‌توانید این کار را در مزرعه انجام دهید یا نیمچه‌ها را برای کشتار و ارسال به کشتارگاه آماده کنید. اگر قصد دارید پرندگان خود را در یک فروشگاه یا بازار کشاورزان بفروشید، باید آنها را در یک مرکز مورد تایید وزارت کشاورزی ذبح کنید.

 

نیمچه مرغ تخمگذار

انواع مختلفی از نژادهای مرغ وجود دارد که برای تولید تخم مرغ پرورش داده می‌شوند. در حالی که بسیاری از نژادها با محیط حیاط خلوت سازگار هستند، اما برخی از نژادها برای شرایط حیاط خلوت بهتر از سایر نژادها هستند. برخی نژادهای نیمچه مرغ تخمگذار برای فصل‌های سرد سال مناسب هستند. به هر حال پرورش نیمچه مرغ تخم گذار شرایط، محیط و رژیم غذایی خاص خود را نیاز دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

رژیم غذایی مخصوص نیمچه مرغ تخمگذار

جوجه‌های تخمگذار همه چیزخوار هستند. آنها غلات، میوه‌ها، سبزیجات و حشرات را می‌خورند. جوجه‌ها معمولاً باید با غذای آماده ای تغذیه شوند که از نظر ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین متعادل باشد. یک رژیم غذایی سالم برای مرغ تخمگذار باید حاوی پوسته صدف له شده برای تولید تخم و شن برای هضم باشد. یک مرغ 3 کیلوگرمی در هفته تقریباً 1.3 کیلوگرم غذا می‌خورد. آنها ضایعات میوه، سبزیجات و همچنین نان را دوست دارند. ذرت خرد شده و جو دوسر یک خوراکی خوب برای جوجه‌ها است که تمام نیازهای غذایی آنها را تامین نمی‌کند اما در حد اعتدال خوب است.

در زمستان که نیمچه‌ها کالری بیشتری می‌سوزانند ممکن است مصرف دان آن‌ها افزایش یابد و در گرمای تابستان کاهش یابد. بخش مهمی از رژیم غذایی مرغ دسترسی مداوم به آب تمیز و تازه است. این امر به ویژه در تابستان اهمیت بالایی دارد، زیرا آنها خود را با نفس نفس زدن خنک می‌کنند.

 

 بلدرچین گوشتی یا تخمگذار؛ کدام بهتر است؟

آیا می‌دانستید بیش از 130 گونه مختلف بلدرچین در سراسر جهان وجود دارد؟ این پرندگان کوچک برای پرورش هم به عنوان گوشت و هم برای تخم‌گذاری مناسب هستند. آیا به پرورش بلدرچین برای گوشت و تخم بلدرچین فکر می‌کنید؟ بلدرچین گوشتی یا تخمگذار کدام بهتر است؟ بلدرچین‌ها پرندگانی کوچک و سرگرم کننده هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه پرورش دهید، همچنین به عنوان یک غذای لذیذ شناخته می‌شود. در این راهنما در مورد پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار صحبت خواهیم کرد. برای سفارش این دو گونه می‌توانید با کارشناسان ما در گروه نغمه تورنگ طلایی تماس بگیرید.

 

همه چیز در مورد بلدرچین

بلدرچین‌ها بسیار کوچکتر و ساکت تر از جوجه‌ها هستند. این باعث می‌شود آنها برای حیاط‌های خلوت کوچک‌تر و مواقعی که همسایه‌ها از صدای بلندتر مرغ‌ها استقبال نمی‌کنند، عالی باشند. در واقع، بیش از 100 نژاد مختلف بلدرچین وجود دارد و مانند مرغ، نژاد ایده آل به هدف پرورش و همچنین تجربه و امکانات شما بستگی دارد. بلدرچین Coturnix به طور کلی یکی از ساده ترین نژادها برای پرورش در نظر گرفته می شود و دارای گوشت و همچنین قابلیت تخمگذاری مناسب است. آنها یک یک نژاد عالی برای مبتدیان پرورش بلدرچین هستند.

 

سلامت پرنده

پرندگان سالم با چشمانی روشن فعال و هوشیار خواهند بود. آنها به روال عادی زندگی خود یعنی نوک زدن، راه رفتن و گردگیری به جز در روزهای گرم سال ادامه می‌دهند. جوجه‌هایی که سالم و فعال هستند نیز در طول روز بیشتر از خود صدا تولید می‌کنند. از آنجایی که عادات تخمگذاری و غذا خوردن، هر مرغ متفاوت است، بنابراین هر مرغ را زیر نظر بگیرید تا نسبت به تولید و مصرف معمولی آن‌ها آگاه باشید. مدفوع سالم سفت و قهوه ای مایل به خاکستری، با نمک ادرار سفید خواهد بود. تقریباً هر دهم قطرات تا حدودی کف آلود، بدبوتر از حد معمول و قهوه ای روشن است.

جوجه‌هایی که در حیاط خلوت پرورش می‌یابند عموما سالم هستند و به راحتی در معرض بیماری‌ها قرار نمی‌گیرند. ساده ترین راه برای یافتن بیماری در جوجه‌ها این است که بدانید یک پرنده سالم چگونه به نظر می‌رسد. وقتی جوجه طبیعی عمل نمی‌کند، برای مثال اگر طبق معمول به سمت غذا نمی‌دود یا خس خس و عطسه می‌کند، بهتر است آن‌ها را از نظر بیماری‌ها بررسی کنید.

رعایت بهداشت در نیمچه مرغ تخمگذار

یک عنصر مهم برای سلامت پرندگان، بهداشت است. به منظور حفظ یک محیط تمیز و سالم، قفس و محوطه بیرونی باید هر هفته یا در صورت نیاز برای کنترل تجمع کود و بو تمیز شوند. فیدرها و آبخوری‌ها باید به طور مرتب تمیز و ضدعفونی شوند. حمام‌های گرد و غبار باید در دسترس باشند، زیرا به کنترل کنه‌ها کمک می‌کنند. مهم است که حداقل سالی یک بار، معمولاً در بهار، نظافت کامل قفس و حیاط انجام شود. همچنین نظافت قبل از اضافه کردن پرندگان جدید، گسترش بیماری را محدود می‌کند. تمیز کردن پاییزی قفس‌ها نیز برای کنترل کنه در فصل زمستان مفید است.

 

 

تولید تخم مرغ

جوجه‌ها از حدود شش ماهگی شروع به تخمگذاری می‌کنند و می‌توانند برای 5 تا 10 سال به تخمگذاری ادامه دهند. اوج تولید در دو سال اول اتفاق می‌افتد. آنها هر هفته تقریباً شش تخم خواهند گذاشت. تولید تخم مرغ هر ساله زمانی که مرغ‌ها پوست اندازی می‌کنند (در اوایل پاییز پرهای خود را جایگزین می‌کنند) کاهش می‌یابد. مرغ‌ها برای ادامه تخم گذاری به حداقل 12 تا 14 ساعت نور در روز نیاز دارند. یک لامپ معمولی برای تامین این نور کافی است.

3

خرید و فروش نیمچه مرغ

فروش مرغ تخمگذار مکان‌های مختلفی برای خرید و فروش جوجه یکروزه یا نیمچه مرغ گوشتی و تخمگذار وجود دارد. شما می‌توانید نیمچه مرغ را به صورت آنلاین از جوجه کشی‌های بزرگ سفارش دهید. همچنین افراد زیادی در حال پرورش و فروش طیور هستند که ممکن است جوجه یا نیمچه مرغ را در اختیار شما قرار دهند. ما نیز در نغمه تورنگ طلایی انواع جوجه یکروزه و نیمچه مرغ تخمگذار و گوشتی را به شما عرضه خواهیم کردیم.  

آنچه برای شروع پرورش بلدرچین نیاز دارید.

قیمت جوجه گوشتی  قبل از شروع پرورش بلدرچین چند نکته وجود دارد که باید بدانید. بلدرچین بر خلاف جوجه‌ها می‌تواند پرواز کند. این بدان معنی است که شما باید یک محفظه ایمن تهیه کنید که از پرواز و فرار آن‌ها جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که این پرندگان بسیار کوچک هستند، بنابراین محفظه‌هایی با توری ظریف انتخاب کنید. سیم کشی مخصوص مرغ معمولی به جوجه‌ها و پرندگان کوچکتر اجازه می‌دهد تا به راحتی فرار کنند. بلدرچین‌ها در مقایسه با جوجه‌ها کمی بیشتر در معرض بیماری هستند، بنابراین محفظه آنها را تمیز و دارای تهویه مناسب نگه دارید.

تورنگ طلایی

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها