کد خبر: 669089
تاریخ انتشار :

چرا آجر نما بعضی از ساختمان ها همیشه تمیز و شفاف است؟

چرا آجر نما بعضی از ساختمان ها همیشه تمیز و شفاف است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

حتما شده در رفت آمد‌هایی که در بیرون از خانه دارید، یک سری نما ساختمان‌ها را دیده باشید که، همیشه تمیز و شفاف هستند، اما با توجه به این که، اکثر نما‌های ساختمان، به خصوص نما‌های آجری، بیش‌تر کثیف، شوره زده و ترک خورده هستند، این سوال برای شما پیش آمده که، چه طور امکان دارد که این نما، کثیف نمی‌شود و همیشه تمیز است. در این محتوا قصد داریم بپردازیم به راز تمیز بودن نما آجری در شهر.

13

چرا آجر نما کثیف می‌شود؟

آجر دارای تعداد منافذ زیاد و عمیقی است (تخلخل زیادی دارد)، دلیل عدم تمیز شدن آجر در هنگام اجرا به این خاطر است کثیفی وارد منافذ این متریال می شود و به اصطلاح در تار و پود آجر نفوذ می کند،. گاهی اوقات اندازه منافذ آجر به پنج تا ۲۰۰ نانومتر هم می رسند. این عدد از اندازه مولکول آب که برابر با 0.18 است، بسیار  کمتر است.

 

در نتیجه آب به همراه مواد حاصل از واکنش سیمان و مصالح دیگر، وارد منافذ آجر می شوند. این مواد با تمیز کردن عادی از بین نمی روند. حتی استفاده از مواد شوینده خاص جهت تمیز کردن نمای آجری نه تنها این متریال را تمیز نمی کنند بلکه باعث کاهش دوام آجر در بلند مدت می شوند..

 

چگونه نمای آجری ساختمان را تمیز کنیم؟

ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آجر باعث شده که استفاده از آن در سازه‌ها، طراحی‌های داخلی و نما ساختمان‌ها به طور گسترده مورد توجه قرار گیرد. این متریال جذاب از گذشته تاکنون در دوام و ماندگاری سرآمد بوده اما در صورت جذب آب، آلودگی و سایش کمتر، متحمل رطوبت و آسیب کمتری نیز می‌گردد و این امر طول عمر بیشتر آجر را در پی دارد.

 

در چند سال اخیر امری که برای بسیاری از مصالح ساختمانی مانند آجر متداول شده، استفاده از تکنولوژی نانو در آنها است. این فناوری به شکل لایه‌ای پوششی به صورت محلول بر سطح آجر پاشیده می‌شود و تا حدود 5 الی 15 سال به خوبی می‌تواند از آن محافظت کند..

در شهرهای پرجمعیت و آلوده، نمای ساختمان‌ها با هر جنس و طرح، در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارند. در نماهای آجری به دلیل وجود خلل و فرج موجود در سطح آجر و امکان جای‌گیری انواع ذرات و گرد و غبار در آنها، هر چند وقت یکبار نیازمند نظافت می‌شوند. اما برای جلوگیری از این کار و پیشگیری از ایجاد انواع آلودگی‌ها در عمق آن، تنها یک راه در پیش است و آن نانو کردن آجر است.

مهم ترین فواید پوشش نانو نمای آجری

 

باعث کاهش نفوذپذیری آجر می شود

محافظت از سطح نهایی آجر معمولاً به معنای حل مشکلات این نوع مصالح ساختمانی است. تخلخل کمتر از سطوح در برابر نفوذ آب جلوگیری می کند و از آجر در برابر آسیب های ساختاری محافظت می کند. هرگونه آلودگی می تواند به حفره های ریز آجر نفوذ می کند باعث کثیفی ظاهری و از بین رفتن آجر در بلند مدت می شود.

 

یکنواختی میکروسکوپی به معنای دفع کثیفی است

پوشش‌ های محافظ نانو قادر به ارائه سطح یکنواختی بر روی آجر هستند. این موضوع بدین معناست که پوشش نانو به عنوان یک لایه نازک روی آجر را می پوشاند و با اشغال منافذ آجر از ایجاد هرگونه کثیفی جلوگیری می‌کند. بنابراین، گرد و غبار به هیچ عنوان باعث کثیفی شدن نمای آجری نمی شود.

 

در برابر مواد شیمیایی، روغن و نمک مقاوم است

یکی دیگر از مزایای عایق رطوبتی نانو آجر، مقاومت بالای این محصول برای مقابله با مواد شیمیایی، چربی و نمک است. هر سه این مواد از طریق باران، برف و شرایط بحرانی آب و هوایی ایجاد می شوند. برای مثال، نمک در آب باران به صورت شوره روی آجر نقش می بندد که ظاهر نما را زشت و کثیف نشان می دهد.

 

نظافت و تعمیر و نگهداری نما را کاهش می دهد

آجر از مصالح ساختمانی است که بعد از مدت زمان کوتاهی نیاز به نظافت و تعمیر دارد. این امر باعث افزایش هزینه های تمیزکاری و تعمیر و نگهداری می شود و هر ساله مبلغ جالب توجهی را به مالکان تحمیل می کند؛ اما پوشش نانو آبگریز آجر باعث می شود هزینه های جانبی به مقدار بسیار کمی کاهش پیدا کنند.

 

در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است

اشعه ماوراء بنفش (UV) یکی از عوامل اصلی هوازدگی در تأسیسات و تجهیزات در فضای باز است. یک پوشش نانو مقداری نور ماوراء بنفش را فیلتر کرده و از رسیدن آن به سطح جلوگیری می ‌کند. هنوز هم یک پوشش ضد UV ماشینی از این نظر برتر است.

 

دوام و ماندگاری بالایی دارد

پوشش نانو ضد آب آجر دارای دوام و طول عمر بالایی است. تنها نیاز است محلول پوشش نانو را روی آجر اعمال کنید و تا سال ها خیال خود از مشکلات ظاهری و ساختاری نمای ساختمان راحت کنید. ماندگاری بالا به معنای این است که پوشش نانو می تواند تا بیش از 15 سال عمر کند.

14

فایده این روش نوین بر تمیز ماندن نمای آجری شهر

برای زیبا دیده شدن نمای آجر خود، قبل از نصب آجر نما، می‌توانید نمای خود را، با محصول نانو آجر نما آبگریز کنید. همچنین با استفاده از این کار از باران های اسیدی، گرد و غبار و هر گونه آلودگی که می‌تواند بر روی نمای آجر ساختمان شما بنشیند و نمای ساختمان شما را کثیف و زشت بکند، جلوگیری کنید. عده زیادی از افرادی که نانو مخصوص آجر نسوز نما را خریداری کرده اند، بسیار از روند کار رضایت کامل رو داشته اند. قیمت نانو آجر نما، هیچ وقت، در بازار رنج ثابتی ندارد، اما نسبت به سایر محصولات پاک کننده آجر، مقرون به صرفه تر هستند. نانو برای آجر نما یک پدیده نوین است که بتوانیم شهر خود را با نمایی زیبا تر جلوه کنیم. محلول نانو آجر یک تکنلوژی بی نظیر برای افرادی که به زیبایی محل زندگی خود، اهمیت می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها