کد خبر: 669839
تاریخ انتشار :

توکن های لوریج دار چیست و نحوه معامله آن ها

توکن های لوریج دار چیست و نحوه معامله آن ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

توکن ‌های لوریج ‌دار چیست؟ در این مقاله می خواهیم به معرفی یکی از شیوه های جدید معامله گری در بازار رمزارزها بپردازیم که چند سالی از پیدایش آن می گذرد. این نوع روش ترید به نسبت معاملات مارجین و فیوچرز، بازدهی بالاتری دارد و از لیکوئید شدن معامله و دارایی شما جلوگیری می کند. در انتها نیز تنها صرافی ایرانی را معرفی می کنیم که توانسته است برای نخستین بار، شرایط استفاده از این نوع روش معامله گری را فراهم کند.

توکن ‌های لوریج ‌دار چیست؟

اگر در بازار رمزارزها فعالیت کرده باشید، حتما نشانه هایی را در کنار علائم رمزارزها مشاهده کرده اید که به صورت x3 یا x5 و حتی x10 هستند. به توکن‌ های دارای این گونه نمادها، Leveraged Token یا توکن ‌های لوریج ‌دار گفته می شود که هم اکنون می توان آنها را در صرافی های بزرگی مانند بایننس یا bybit مشاهده کرد.

به طور کلی در مدل سنتی، برای آنکه بتوانید دارایی خود را برای کسب سود چند برابر بیشتر کنید می بایست از اهرم ها استفاده می کردید. بنابراین کاربران مجبور می شدند تا از ابزار لوریج در معاملات فیوچرز، مارجین و آپشن استفاده کنند. در مدل های جدید، یعنی توکن لوریج دار، دیگر نیازی به قرض گرفتن (حالت مارجین) و یا قرار دادن بستن (فیوچرز) نخواهید داشت چراکه تمامی سفارش ها در همان بخش اسپات قابل انجام است. در واقع در این حالت، کل نوسانات و معاملاتی که در این توکن ها اتفاق می افتند، مانند معاملات اسپات بوده اما یک ضریب ثابت به آن اعمال می شوند.

به این نکته توجه کنید که در این نوع معاملات، دارایی شما همیشه با ضریبی که انتخاب می کنید تنظیم می شود. بدین معنا که چه سود کنید چه ضرر، مقدار پولی که صرافی به شما ارائه می کند به همراه دارایی اولیه شما، نسبت لوریج را حفظ می کند.

 

مزایای استفاده از معاملات توکن لوریج ‌دار چیست؟

بنابراین معاملات توکن ‌های لوریج ‌دار منجر به مزیت هایی می شوند که عبارتند از:

  • عدم لیکوئید شدن: در معاملات فیوچرز و مارجین با لوریج، در صورتی که ضرر شما به اندازه سرمایه ورودی افزایش یابد، لیکوئید شده و کل سرمایه تان را از دست می دهید. این موضوع در معاملات توکن ‌های لوریج ‌دار فرق می کند چراکه مانند معاملات عادی، تنها زمانی لیکوئید می شوید که قیمت ارز مدنظر شما صفر شود.

  • معامله گری راحت تر: یکی دیگر از مزیت های این شیوه خرید و فروش ارز دیجیتال، ساده تر کردن معاملات است و شما را با بخش فیوچرز و مارجین درگیر نخواهد کرد.

  • سود چند برابری: شما می توانید با استفاده از این نوع توکن ها، سود خود را به اندازه همان مقدار لوریج افزایش دهید.

برای درک بهتر مزیت این توکن ‌های لوریج ‌دار، می توانید از تصویری که در ادامه ارائه شده است استفاده کنید. در این مثال، سود و ضرر در حالت های مارجین و معاملات توکن لوریج دار (هردو با اهرم 3) با رشد 37.17 درصدی مشخص شده اند.

منحنی ROIمقایسه معامله مارجین وتوکن های اهرم دار

معرفی صرافی ایرانی برای معامله توکن ‌های لوریج ‌دار

بازار ارز دیجیتال همواره با چالش های بسیاری برای ایرانیان همراه بوده است. از عدم افتتاح حساب در صرافی ها گرفته تا مسدود شدن و ضبط دارایی های آنها. این مشکلات و تحریم هایی که بر کشور ایران اعمال شده اند، منجر شده تا بسیاری از خدمات از سوی صرافی های بزرگ برای ایرانیان ممنوع اعلام گردد. یکی از این مشکلات مهم و مرتبط با این حوزه، عدم امکان معامله گری توکن ‌های لوریج ‌دار است که تنها در صرافی های خارجی امکان پذیر می باشد. بیشتر صرافی هایی که این نوع روش معامله گری را ارائه می کنند، تابعیت شهروندان ایرانی را در بلک لیست خود قرار داده اند. علاوه بر این چالش، بسیاری از کاربران ایرانی نمی توانند در این پلتفرم ها به خوبی معاملات اهرم دار را انجام دهند.

برای رفع این مشکل، یوبیتکس به عنوان نخستین و تنها صرافی ارز دیجیتال ایرانی، امکانی را به تالار معاملاتی خود اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند از توکن های اهرم دار بهره مند شوند. هم اکنون بیش از 20 مورد از توکن ‌های لوریج ‌دار با اهرم 3 قرار گرفته اند که از جمله آنها می توان به توکن های بیتکوین، اتریوم، سولانا، بایننس کوین، آوی، دوج، کاردانو و غیره اشاره کرد.

از دیگر امکانات این صرافی می توان به معامله گری NFTها، ارزهای دیجیتال DEFI، ارز های Game-Fi و میم کوین ها اشاره کرد که مجموعا بیش از 200 ارز را پشتیبانی می کند. همچنین شما می توانید در بستر تالار معاملاتی این صرافی، امکان تعیین حد سود و ضرر را داشته باشید و از طریق اپلیکیشن موبایل آن، معاملات خود را انجام دهید.

شما کاربران می توانید هم اکنون با ثبت نام در این صرافی ارز دیجیتال، امکان استفاده از این خدمات را بدون دردسر داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال یوبیتکس

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها