کد خبر: 670314
تاریخ انتشار :

بهترین جای شمال برای مسافرت عید

بهترین جای شمال برای مسافرت عید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

محال است، اهل سفر باشید و هوای گردش در جنگل‌های شمال کشور و قدم زدن کنار ساحل دریای خزر را در ایام نوروز در سر نپرورانید. زیرا با شروع بهار، طبیعت شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد، درختان شکوفه‌باران می‌شوند و نسیم بهاری جان و روحمان را نوازش می‌دهد.

از آن‌جایی‌که عاشقان سفر به شمال در فصل بهار و به‌ویژه تعطیلات نوروزی زیادند، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم، بهترین جای شمال برای مسافرت عید را معرفی کنیم تا افراد با خواندن آن بتوانند، برنامه‌ریزی دقیقی از سفر خود داشته باشند و از تمام لحظات خود به خوشی استفاده کنند.

جاذبه‌های گردشگری شمال در فصل بهار

در شمال کشور جاذبه‌های متعدد، با هر سبک و سلیقه‌ای وجود دارد و افراد می‌توانند با فرصتی که در ایام تعطیلات نوروزی در اختیار دارند، از جای جای آن دیدن کنند و سفری رویایی با خانواده و دوستان‌شان داشته باشند.

منطقه چمستان مازندران

 

اگر می‌خواهید از طبیعت زیبای جنگل لذت ببرید و هوای پاکیزه و مطبوع بهاری را تا عمق جان استشمام کنید،  پیشنهاد ما منطقه زیبا و همیشه سبز چمستان است. این منطقه از توابع استان مازندران است و در یک منطقه جنگلی واقع شده و برای لذت بردن از مناظر ساحل دریا می‌توانید به شهر محمودآباد که فاصله کمی تا چمستان دارد، بروید.

برای رسیدن به چمستان باید از جاده هراز وارد شهر آمل شد. البته با سفر به این خطه سرسبز جنگلی، می‌توانید از زیبایی‌های شهر نور و آمل هم که در نزدیکی این شهر قرار گرفته‌اند، بهره ببرید. بنابراین با اجاره ویلا یا کلبه جنگلی از اتاقک، برای اقامتی چند روزه در یکی از این مناطق زیبا و سرسبز می‌توانید، به دیگر جاذبه‌های شمال کشور هم دسترسی داشته باشید.

با عبور از جاده هراز می‌توانید وارد شهر آمل شوید و از آنجا به سمت چمستان حرکت کنید. زیرا جاهای دیدنی مازندران در شهرهای نور، چمستان و آمل در کنار یکدیگر ردیف شده‌اند. روستای لاویج هم به‌عنوان یک منطقه ییلاقی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی چمستان با منظره‌ای، توصیف‌ناپذیر است. در کنار دهکده لاویج هم می‌توانید از پارک جنگلی کشپل دیدن کنید.

جنگل‌های بکر پاسند بهشهر، مازندران

زنده شدن طبیعت در فصل  بهار، آدمی را به سمت مناطق جنگلی و سرسبز می‌کشاند. شاید خطه شمال در تمامی فصول سال سرسبز باشد، اما در فصل بهار، طبیعت جان تازه‌ای به خود می‌گیرد و هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از سفر به دل جنگل‌های این خطه از کشور نیست. یکی از این مناطق جنگلی، با طبیعت بکر و چشم‌نوازش، جنگل‌های پاسند در بهشر استان مازندران است.

جنگل های پاسند به‌عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوای استان مازندران، در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید پس از ورود به شهرستان بهشر، به سمت روستای پاسبند حرکت کرد.

تالاب کیاکلایه لنگرود

20

از مناطق دیدنی استان گیلان، واقع در شهرستان لنگرود، تالاب کیاکلایه است. این خطه از شمال کشور، پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد و از جاذبه‌های بیشماری برخوردار است، همین امر یکی از عوامل جذب گردشگر است. این تالاب با مساحت 300 هکتار، در موقعیت شهری قرار دارد. از این‌رو ضمن بازدید از تالاب، می‌توانید از تفریحات متعدد در اطراف آن نظیر استخر مصنوعی، شهربازی و بقعه متبرکه سفید آستانه هم لذت ببرید.

دریاچه بره سر  

شهرستان بره سر از بخش‌های استان گیلان است که به‌دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادش، به‌عنوان یکی از بهترین جاهای شمال در بهار شناخته می‌شود. یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری آن، دریاچه بره سر واقع در منطقه خورگام است که با نام‌های دیگری چون دریاچه ویستان یا استخر ویستان هم شناخته می‌شود.

این استخر طبیعی با قدمت 100 ساله، در دل جنگل قرار گرفته و به علت وقوع زلزله و تغییر صفحه‌های زمینی به‌وجود آمده است. آب آن هم، از طریق جریان آب کوه‌های اطراف تامین می‌شود. گفتنی است، این دریاچه، زیستگاه پرندگان و آبزیان بومی و خاص این منطقه است و هرساله مورد توجه مسافران به‌ویژه در فصل بهار قرار می‌گیرد.

غار آویشوی گیلان

21

شاید نام شهر ماسال را به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری گیلان زیاد شنیده باشید، اما کم‌تر کسی است که خبر از غار آویشو در این شهر داشته باشد. در حقیقت غار آویشو با قدت 75 میلیون ساله و عمق بیش از 2000 متر، یکی از جاذبه‌های خاص ماسال است که در ۴۰ کیلومتری شاندرمن قرار گرفته است.

مسیر رسیدن به غار آویشوی نیز از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا گردشگران باید از میان جنگل‌ها و چشمه‌های جوشان عبور کنند و در زمان رسیدن به غار، شاهد مناظری جذاب از قندیل‌هایی آهکی و آبشارها باشند.

دشت النزه ماسال

شهرستان ماسال از مناطق زیبا و بکر شمال کشور، با جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد است. یکی از زیبایی‌های این شهرستان، دشت النزه است، جایی که کوه و جنگل در فضایی مه‌آلود به هم پیوسته‌اند.

ییلاق دشت النزه در مسیر حرکت به سوی محور ییلاقی شاندرمن قرار گرفته و از مناظر زیبا و آب و هوایی خنک و طبیعتی بکر بهره می‌برد. یکی از جالب‌ترین مناظر این منطقه، بقعه زیبای امام‌زاده ابراهیم النزه است.  درخت کهن‌سال 200 ساله، واقع در حیاط امام‌زاده هم، از دیگر جاذبه‌های آن به‌شمار می‌آید و مردم بومی، به نشانه نذر و آرزو، پارچه‌های سبز و تکه سفال‌هایی را از درخت آویزان می‌کنند.

نکاتی برای سفر به شمال در تعطیلات نوروز

22

همان‌طور که می‌دانیم شمال کشور یکی از مناطق باران‌خیز کشور، به‌ویژه در فصل بهار است. بنابراین زمانی که تصمیم به سفر گرفتید، بهتر است از وضعیت آب و هوای مقصد خود مطلع شده و تجهیزات لازم برای این روزها را در اختیار داشته باشید. از سویی‌دیگر جمعیت زیادی از اقصی نقاط ایران، در این ایام، عازم سفر به شمال می‌شوند، در نتیجه باید خود را برای جاده‌های شلوغ و پرترافیک آماده کنید، اما برای این‌که در این روزها با مشکل اسکان مواجه نشوید، توصیه ما به شما این است، قبل از حرکت یکی از اقامتگاه‌های مناسب خود را مطابق با بودجه و نیاز خود، از سایت اتاقک، به صورت آنلاین رزرو کرده و با خیالی آسوده، سفری به‌یاد ماندنی داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها