کد خبر: 670331
تاریخ انتشار :

سئو چیست و چرا برای کسب و کارهای آسیب دیده اهمیت دارد؟

سئو چیست؟ سؤالی که این روزها بیشتر کسب‌وکارهای آسیب‌دیده به دنبال پاسخ شفاف و روشن آن هستند. در این مطلب توضیح می‌دهیم سئو چیست و چگونه با آن می‌توانید جان تازه‌ای در کالبد کسب‌وکار خود بدمید.

سئو چیست و چرا برای کسب و کارهای آسیب دیده اهمیت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
 

هجوم بی‌سابقه کسب‌وکارهای مختلف به فضای آنلاین از یک سو و ضرورت دیده شدن در یک عرصه پررقابت از سوی دیگر، باعث شکل گیری دانش بازاریابی دیجیتال و توسعه انواع راهکارهای خلاقانه و کارآمد در این حوزه شده است. سئو یکی از شاخه‌های بسیار محبوب و پر تقاضای دیجیتال مارکتینگ است که هر کسب‌وکاری، پس از راه‌اندازی سایت خود به آن نیاز دارد. فرقی ندارد که به عنوان یک سایت آموزشی، محتوا محور یا فروشگاهی در چه نقطه‌ای از مسیر توسعه خود قرار دارید. در یک قدمی قله باشید یا در خطر سقوط، هر لحظه‌ ممکن است که سایت‌های رقیب با ایده‌های تازه و امکانات پیشرفته‌تر، شما را پشت سر بگذارند. سفارش سئو همان نردبانی است که شما را از تعلیق یا سقوط حتمی نجات می‌دهد؛ اما واقعاً سئو چیست؟ طبیعی است سؤالات زیادی در ذهنتان نقش بسته باشد. بنیامین ابراهیمی، مجری پروژه‌های سئو و بهینه سازی سایت، شما را در این باره راهنمایی می‌کند.

 

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

پس از راه‌اندازی سایت، انتخاب هاست و خرید دامین، شما صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی شده‌اید. حال نوبت به تولید محتوا و عرضه محصولات می‌رسد. همان طور که می‌دانید اغلب کاربران اینترنت، برای آگاهی از قیمت و خرید یک محصول یا رسیدن به جواب یک سؤال، بلافاصله آن را در گوگل جست‌وجو می‌کنند. حتی اگر مخاطب شما را بشناسد، از آنجا که احتمالاً آدرس دقیق سایت خاطرش نیست، باز هم از گوگل برای یافتن‌تان استفاده می‌کنند. حال فکر می‌کنید گوگل از میان هزاران سایتی که وجود دارد، کدام صفحات را با چه ترتیبی به کاربران خود نمایش می‌دهد؟ مسلماً سایت‌هایی که بر اساس قوانین گوگل کار کرده‌اند و به تدریج رتبه گرفته‌اند در بالای لیست و صفحه اول نتایج نشان داده می‌شوند. سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای رسیدن به چنین جایگاهی است. زمانی که به صفحه اول گوگل برسید، بیشتر از قبل دیده می‌شوید و میزان فروش شما به طور دائم افزایش خواهد یافت.

2

چرا سئو بهترین گزینه برای کسب و کارهای آسیب دیده است؟

حال که تا حدی متوجه شدید سئو چیست، می‌خواهیم یک ادعا را با هم بررسی کنیم. متخصصان سئو اعتقاد دارند که این روش بهترین گزینه برای نجات کسب‌وکارهای آسیب‌دیده است؛ اما چه دلایلی برای این ادعا مطرح شده؟ کسب‌وکارهای آسیب دیده، مشاغلی هستند که به امید کسب سود بیشتر به فضای آنلاین وارد شده‌اند یا مدت‌ها است که در سطح وب حضور دارند، اما میزان فروش آن‌ها تکانی نخورده است. برخی از این کسب‌وکارها نیز به تازگی از اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی کوچ کرده و به فکر راه‌اندازی سایت افتاده‌‌اند. خوشبختانه سئو تنها مختص سایت‌های قوی با سرمایه‌های کلان نیست. اگر بخواهیم بگوییم بهترین مزیت سئو چیست، باید به کم‌هزینه بودن آن اشاره کنیم که حساس‌ترین مسئله برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده است. سئو کم‌هزینه است چون نیاز به تمدید ندارد. فقط یک بار انجام می‎شود و قرار نیست بودجه نجومی برای آن صرف کنید.

 

چرا سئو یک بار انجام می‌شود؟ چون تبلیغات تلویزیونی و استوری نیست که تنها یک بار توسط مخاطب دیده شود. زمانی که یک تیم حرفه‌ای روی سئو سایت شما کار می‌کنند و به رتبه‌های بالا در گوگل می‌رسید، نتایج کسب‌‌شده تا زمانی که به قوانین گوگل وفادار باشید، ثابت خواهد ماند؛ بنابراین تأثیرات سئو، برخلاف دیگر انواع تبلیغات، طولانی‌مدت و پایدار است. همچنین از آنجا که مشتری با جست‌‎وجوی یک کلمه مشخص در گوگل به سایت شما رسیده، اصطلاحاً هدفمند است و از محصولات شما خرید خواهد کرد. با افزایش ترافیک هدفمند، میزان فروش به طرز شگفت‌انگیزی بالا می‌رود و دیگر به این راحتی‌ها از ذهن گوگل و مخاطبان آن پاک نخواهید شد. حال که دانستید سئو چیست و چگونه کسب‌وکارهای مرده را زنده می‌کند، در بخش بعدی به شما می‌گوییم که برای سئو از کجا باید شروع کنید.

 

برای سئو باید از کجا شروع کرد؟

به شخصی که خدمات سئو را برای یک سایت انجام می‌دهد، متخصص سئو یا سئوکار می‌گویند. اولین قدم برای خارج کردن کسب‌وکار آسیب‌دیده از وضعیت فعلی، مراجعه به یک متخصص سئو است. برخی از مجموعه‌های فعال در این حوزه، برای مثال تیم سئو بنیامین ابراهیمی، قبل از بستن قرارداد و آغاز کار، با شما جلسات توجیهی برگزار می‌کنند. در این جلسات مشاوره‌های تخصصی متناسب با هر کسب‌وکار، به صورت رایگان ارائه می‌گردد. در قدم اول نیاز است یک سری کلمات توسط تیم سئو گردآوری شوند؛ یعنی همان کلماتی که در حوزه کاری شما اهمیت بیشتری دارند و کاربران از آن‌ها برای جست‌وجو در گوگل استفاده می‌کنند. پس از شناسایی کلمات هدف، متخصصان به شما می‌گویند که با توجه به شرایط کسب‌وکارتان، بهترین پلن سئو چیست و برای رسیدن به نتایج عالی، چه استراتژی‌هایی اولویت دارند.

3

بنیامین ابراهیمی مجری پروژه‌های سئو و بهینه سازی سایت

در این مقاله خواندیم که سئو چیست و چرا بهترین منجی کسب‌وکارهای آسیب‌دیده را سئو می‌دانند. می‌دانیم این تازه اول مسیر است و یقیناً سؤالات زیادی در ذهن شما بدون پاسخ مانده‌اند؛ اما برای شفافیت بیشتر موضوع، پیشنهاد می‌کنیم با یک تیم حرفه‌ای و مجرب در این زمینه ارتباط برقرار کنید. با مراجعه به سایت https://benyaminebrahimi.com می‌توانید به طور تخصصی در حیطه مبحث دیجیتال مارکتینگ و اینکه سئو چیست، اطلاعات به‌روز و مفید کسب کنید. این سایت متعلق به بنیامین ابراهیمی، مجری پروژه‌های سئو و بهینه‌سازی سایت و دیگر عوامل تیم حرفه‌ای او است. از آنجا که خواندن اطلاعات پراکنده ممکن است باعث سردرگمی شما گردد، توصیه ما استفاده از مشاوره‌های تخصصی و رایگان آقای ابراهیمی است؛ زیرا در گفت‌وگوهای مستقیم با یک متخصص سئو، سایت شما بررسی می‌گردد و راهکارهای تخصصی و متناسب با وضعیت فعلی سایت پیشنهاد خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها