کد خبر: 670830
تاریخ انتشار :

5 مقصد جذاب برای سفرهای کوتاه

5 مقصد جذاب برای سفرهای کوتاه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

فشارهای زندگی روزمره می‌تواند باعث شود که احساس کنیم لحظه‌ای برای خود نداریم، چه رسد به اینکه زمانی برای تعطیلات و سفر کردن داشته باشیم. گاهی اوقات بهترین سفرها، سفرهای کوتاه‌مدت هستند که به آمادگی و زمان کمی نیاز دارند. بسیاری از مردم هنگام برنامه‌ریزی برای سفرهای طولانی‌مدت دچار استرس می‌شوند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند تا اعتماد به یک آژانس مسافرتی معتبر و خوشنام سفر با تور یک‌ روزه و به‌صورت کوتاه‌مدت را تجربه کنند. پس اگر شما علاقه‌مند هستید در زمانی کوتاه یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید در ادامه با ما همراه شوید تا 5 مقصد جذاب که برای سفرهای کوتاه ایده‌آل هستند را به شما معرفی کنیم.

چرا سفر کوتاه‌مدت

چندین دلیل برای رفتن به سفرهای کوتاه‌مدت و شرکت در تور یک‌روزه وجود دارد. در ادامه به برخی از این دلایل آشنا خواهیم شد:

برنامه‌ریزی سفرهای کوتاه آسان‌تر است

برنامه‌ریزی برایسفرهای کوتاه‌مدت بسیار آسان‌تر از سفرهای چندهفته‌ای است. به طور مثال لازم نیست برای روزهای طولانی لباس و وسایل جمع کنید و یا به‌خاطر حجم زیاد وسایل مجبور به حمل چمدان‌های بزرگ شوید.

به‌علاوه امروزه به لطف اینترنت شما به‌راحتی می‌توانید آژانس مسافرتی و لیدرهای تور موردنظر خود را پیدا کنید تا در برنامه‌ریزی هرچه بهتر سفر خود به شما کمک کنند.

سفرهای کوتاه می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد

بزرگ‌ترین مانعی که بر سر راه‌رفتن به سفر وجود دارد، نداشتن پول کافی است. این مورد بعدی بسته به سبک سفر و مقصدی که می‌خواهید کاملاً ذهنی باشد. اما سفر به‌خودی‌خود یک امر تجملی است و نیاز به منابع مالی کافی برای امکان‌پذیر شدن آن دارد. طبیعتاً باید پولی را برای حمل‌ونقل، اقامت، غذا و فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید کنار بگذارید؛ بنابراین، هر چه روزهای کمتری را در سفر بگذرانید، پول نقد کمتری نیاز دارید. در سفر کوتاه، در مقایسه با سفر یک‌هفته‌ای، پول زیادی برای اقامت و غذا صرفه‌جویی می‌کنید.

تجربیات بیشتر و خاطرات بیشتر

اگر سفرهای کوتاه اما مکرر را به یک تعطیلات طولانی‌مدت ترجیح می‌دهید، لازم نیست کیفیت را فدای کمیت کنید. این سبک سفر به شما امکان می‌دهد تا اکتشافات و تجربیات مختلفی را در مقاصد مختلف انتخاب کنید. علاوه بر این، به شما این امکان را می‌دهد که خاطرات بیشتری را با همراهان مختلف در سفر بسازید. به طور مثال می‌توانید با خانواده خود به یک تعطیلات آخر هفته بروید و روز بعد با دوستان خود یک سفر جاده‌ای انجام دهید.

سفرهای کوتاه برای کاوش در شهرها خوب است

سفرهای کوتاه نیز راهی عالی برای گشت‌وگذار در شهرهای مختلف است.به‌خصوص اگر شهرها خیلی بزرگ نباشند، یک آخر هفته برای دیدن بیشتر جاذبه‌ها کافی است و بنابراین، به‌جای گذراندن تعطیلات طولانی در آنجا، سفرهای آخر هفته ممکن است راهی عالی برای این نوع مقاصد باشد.

سفر بدون مرخصی استحقاقی

چگونه بدون استفاده از مرخصی استحقاقی به مرخصی بپردازیم؟ تعطیلات آخر هفته. می‌توانید از تعطیلات آخر هفته خود برای رفتن به سفر بدون کسر مبلغی از حقوق ماهانه خود استفاده کنید.

5 مقصد خاص و زیبا برای سفرهای کوتاه

بسیاری از افراد فکر می‌کنند سفر باید چندین روز تداوم داشته باشد و در غیر این صورت اصلاً خوش نمی‌گذرد. به همین منظور ما قصد داریم شما را با پنج مقصد جذاب که ایده‌آل برای سفر کوتاه‌مدت است آشنا کنیم.

ارتفاعات تماشایی فیلبند

فیلبند در استان مازندران واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه زیبا و رفتن بر فراز ابرها باید از جاده هراز خود را به ارتفاعات فیلبند برسانید. فیلبند یکی از هزاران روستای منحصربه‌فرد ایران است. در این روستای زیبا شما شاهد مه زیبا و رقصیدن ابرها خواهید بود. تور فیلبند را می‌توان به‌صورت تور یک‌روزه و یا دوروزه برگزار کرد.

الموت و دریاچه اوان، در فهرست بهترین مقاصد تور یک‌روزه

یکی دیگر از مناطقی که برای سفر کوتاه‌مدت و یا تور یک‌روزه برای کسانی که ساکن پایتخت هستند ایده‌آل است تماشای دریاچه اوان و بازدید از روستای الموت در استان قزوین است. در این مناطق شما می‌توانید هم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را جستجو کنید.

ماسال، بهترین پیشنهاد برای سفر با تور یک‌روزه

ماسال یکی دیگر از مناطق زیبا و کوهستانی در استان گیلان است. در این منطقه شما هتل و اقامتگاه‌های لوکس پیدا نخواهید کرد و همین امر باعث بکر بودن آنجا می‌شود. در ماسال می‌توانید در کلبه‌های چوبی روستایی اقامت کنید و یک تجربه جذاب و تکرارنشدنی را در این سفر کوتاه تجربه کنید.

تور کویر ابو زیدآباد و شهر زیرزمینی اویی

در تورهای کویری مثل تور کویر مصر و تور کویر ابوزید آباد می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید. ابو زیدآباد جزوه کویرهای کاشان محسوب می‌شود. در این منطقه شما می‌توانید علاوه برگشت و گذار و پیاده‌روی بر روی شن‌های ابو زیدآباد از شهر زیرزمینی اویی دیدن کنید. دالان‌های تنگ و سقف‌های کوتاه نشان‌دهنده معماری مردمان آن زمان برای حفظ جان و مال خود بوده است.

تورهای کوتاه کویری در روزهای پایانی اسفند و فرودین هم محبوبیت دارند و بسیاری از افراد خرید تور کویری طبس، زیدآباد یا تور کویر مصر نوروز 1402 را به عنوان مقصد تعطیلات خود برمی‌گزینند.

کویر ورزنه

کویر ورزنه در جنوب شرقی استان اصفهان واقع شده است. شما با شرکت در تور کویر ورزنه می‌توانید ساعت‌ها به سکوت دلنشین کویر گوش دهید و یا بر روی شن‌های کویری قدم بگذارید. تفریحات کویری از جاذبه‌های دیگر در تور کویر مصر و کویر ورزنه است.

بهترین زمان برای بازدید از کویر ورزنه فصل بهار و پاییز است. اگر جوری برنامه‌ریزی کنید که فروردین یا اردیبهشت مهمان این کویر باشید می‌توانید از تماشای مسابقات شترسواری هم لذت ببرید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله 5 مقصد جذاب برای سفرهای کوتاه‌مدت را به شما معرفی کرده‌ایم و با چند دلیل مهم که سفرهای کوتاه‌مدت مزیت بیشتری نسبت به سفرهای طولانی دارند شما را آشنا کرده‌ایم. اگر شما هم پیشنهاد دیگری به‌عنوان مقصد سفرهای کوتاه‌مدت دارید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها