کد خبر: 671549
تاریخ انتشار :

تفاوت ساندویچ پانل سقفی سه گام و پنج گام در چیست؟

تفاوت ساندویچ پانل سقفی سه گام و پنج گام در چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

ساندویچ پانل‌ها صفحات سه لایه عایقی هستند که در ساخت سازه‌های مختلف کاربرد دارند و در یک دسته بندی کلی به دو گروه ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می‌شوند.

ساندویچ پانل سقفی انواع مختلفی داشته و بسیار کاربردی است و شامل: ساندویچ پانل سه گام و ساندویچ پانل پنج گام است که هر یک ساختار فیزیکی و ظاهری خاص خود را داشته و به تبع کاربرهای به خصوصی دارند. در بخش اول از معرفی انواع ساندویچ پانل آریا بارون از نوع سقفی، به پنل های ساندویچی سه گام میپردازیم.

 

ساندویچ پانل سقفی سه گام

به طور کلی باید گفت که ساندویچ سقفی سه گام با دیگر ساندویچ پانل‌ها تفاوت ساختاری قابل توجهی ندارد و این ساندویچ پانل نیز از سه ورق تشکیل شده است که ورق‌های بیرونی از آلیاژ فلز و هسته میانی از جنس فوم عایق است.

جنس ورق‌های بیرونی پانل سه گام از فلزاتی مانند آلومینیوم، ‌آلوزینک،‌ گالوانیزه و… ‌است و فوم عایق که لایه میانی این ساندویچ را تشکیل می‌دهد از جنس‌های مختلفی مانند: پشم سنگ، ‌پلی یورتان،‌ پلی استایرن و…‌‌ است.

ساندویچ پانل سه گام در قسمت عرضی خود دارای سه گام ذوزنقه‌ای است و دلیل نام‌گذاری آن هم به همین خاطر است و پیچ‌هایی در قسمت ذوزنقه‌ای آن وجود دارد که به کمک آن‌ها باید پانل را به اسکلت یا محل مورد نظر متصل کرد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سه گام

یکی از بهترین انواع پانل‌ها برای استفاده در ساخت و سازهای مختلف ساندویچ پانل سقفی سه گام است که دارای مزایای فراوانی بوده و به همین دلیل تمایل برای استفاده از آن در سازه‌های مختلف زیاد است و برخی از مهم‌ترین مزایای آن شامل موارد زیر هستند.

  1. عایق بسیار مناسب در برابر حرارت، ‌‌رطوبت، ‌صدا و انرژی
  2. وزن فوق‌العاده سبک و به تبع آن کاهش وزن نهایی سازه مورد نظر
  3. نصب بسیار سریع و راحت
  4. سرعت بخشیدن به روند ساخت پروژه
  5. قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  6. مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف

کاربرد ساندویچ پانل سقفی سه گام

امروزه از پانل‌ها کاربردهای گسترده و متفاوتی در صنعت‌های مختلف می‌شود و با توجه به اینکه ساندویچ پانل سقفی سه گام جنس و ساختار بسیار مناسبی دارد یکی از پانل‌های کاربردی در انواع سازه‌های صنعتی و غیرصنعتی محسوب می‌شود.

در حالت کلی از ساندویچ پانل سقفی سه بعدی در اکثر سقف‌ها می‌توان استفاده کرد؛ اما استفاده از این پانل‌ها در ساخت سازه‌هایی که مسئله انتقال حرارت در آن‌ها حائز اهمیت است مانند: سوله‌ها و سازه‌های صنعتی بسیار مفید خواهد بود.

یکی از ویژگی‌هایی که ساندویچ پانل سه گام را کاربردی کرده، این است که باز و بسته کردن این پانل‌ها بسیار راحت و سریع است و از این رو می‌توان بارها این پانل‌ها را باز و بسته کرد و در ساخت سازه جدید استفاده نمود و این ویژگی به تسریع و تسهیل تعمیر یا تعویض پانل‌ها نیز کمک می‌کند.

از طرفی با توجه به وزن بسیار سبک و سازگاری این ساندویچ پانل و حمل نقل راحت آن تمایل برای استفاده از این نوع پانل سقفی در ساخت سیلوها و انبارها بسیار زیاد است.

انواع ساندویچ پانل سقفی | Roof Sandwich Panel

قیمت ساندویچ پانل سقفی 3 گام آریا باورن

قیمت ساندویچ پانل‌های سه گام نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی است و کیفیت این کالا بر روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد و قطعاً هر چقدر جنس متریال به کار رفته و ساختار این پانل با کیفیت‌تر باشد قیمت آن نسبت به نمونه‌های نامرغوب بیشتر است.

قیمت ساندویچ پانل سقفی آریا بارون

قیمت ساندویچ پانل سقفی آریا بارون با توجه به کیفیت ساخت و هزینه مواد اولیه مثل ورق ها و فوم عایق متفاوت است. برای استعلام قیمت ساندویچ پانل های سقفی و دیواری آریا بارون توس با شماره های شرکت تماس بگیرید.

ساندویچ پانل پنج گام

ساندویچ پانل پنج گام در شمار کاربردی‌ترین ساندویچ پانل‌ها قرار دارد. این محصول به دلیل وزن سبک و قابلیت‌های بسیاری که دارد توانسته به یکی از کارآمدترین نوع ساندویچ پانل‌ها تبدیل شود. در واقع ساندویچ پانل پنج گام نوعی از مدل ورق ساندویچ پانل است که در عرض مفید خود پنج لبه یا گام دارد و در مناطق مختلف استفاده می‌شود.

اغلب ساندویچ پانل‌های پنج گام دارای ۱۰۰ سانتی‌مترعرض مفید و ۱۰۸ سانتیمتر غیر مفید (اورلب) هستند. ورق‌های پانل‌ پنج گام تحمل بار بالایی داشته و مقاومت بیشتری نسبت به پانل‌های ۳ و ۴ گام دارند. همچنین به لحاظ پوشش و آب‌بندی بسیار مناسب هستند.

انواع ساندویچ پانل سقفی پنج گام

معرفی ۷ نوع ساندویچ پانل پنج گام تولید شده در آریا بارون توس

ساندویچ پانل سقفی پنج گام تنوع بسیار زیادی در برابر دیگر مدل‌های ساندویچ‌ پانل‌ها دارند. هر یک از انواع این ساندویچ پانل در مواد و متریال خاص خود به تولید می‌رسند. برخی از انواع ساندویچ پانل های تولید شده در آریا بارون کاربرد بسیاری دارند:

  • ساندویچ پانل سقفی پنج گام یک رو فویل
  • پانل‌های سقفی پنج گام شادولاین
  • پانل‌های سقفی پنج گام یک رو ورق
  • ساندویچ پانل سقفی پنج گام دو رو فویل
  • ساندویچ پانل سقفی پنج گام دو رو ورق
  • ساندویچ پانل سقفی پنج گام آلوزینک

کاربردهای مختلف ساندویچ پانل پنج گام

امروزه ساندویچ پانل سقفی پنج گام به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، بسیار مورد توجه افراد در ساخت‌وساز قرار گرفته است. این ساندویچ پانل را در موارد مختلفی می‌توان استفاده کرد:

  1. استفاده در ساخت سوله‌ها و انبارهای مختلف
  2. طراحی و ساخت ساختمان‌های مختلف
  3. طراحی آشیانه‌های هواپیماها
  4. استفاده در ساخت کانکس

اغلب ساندویچ پانل سقفی پنج گام برای شمال کشور و مناطقی که بیشتر بارندگی دارند استفاده می‌شوند؛ بدین صورت که باران و برف زمان باریدن بر روی این سقف‌ها با ورق پنج گام قرار نمی‌گیرد و به سرعت خالی می‌شود. همچنین کاربرد ساندویچ پانل های دیگر در مناطق بادخیز است که می‌تواند در مقابل بادهای شدید جلوگیری کند و استراکچر سوله یا سازه شما را حفظ کند.

قیمت ساندویچ پانل پنج گام

قیمت ساندویچ پانل سقفی پنج گام به موارد مختلفی نظیر ضخامت ورق، رنگ ورق و متراژ خرید شما بستگی دارد. با توجه به این موضوع نمی‌توان قیمتی مشخص از این ساندویچ پانل را گفت. در نظر داشته باشید که استفاده از ساندویچ پانل سقفی پنج گام باعث می‌شود سازه مورد نظر شما از قیمت مقرون به صرفه‌تری برخوردار شوند. برای اطلاع از قیمت انواع ساندویچ پانل ها با شماره 36228800-051 یا 36228814-051 آریا بارون تماس بگیرید.

ساندویچ پانل آریا بارون توس؛ پایدار، ماندگار و شیک - خرید حضوری انواع ساندویچ پانل های آریا بارون توس در نمایشگاه مشهد و سفارش آنلاین از طریق وبسایت آریا بارون (https://www.aryabaron.com/)

قیمت ساندویچ پانل سقفی

تفاوت ساندویچ پانل سقفی سه گام و پنج گام

یکی از تفاوت‌های اصلی این دو نوع پانل در مورد ظرفیت بارگذاری آن‌ها است و هر چقدر تعداد گام‌های یک پانل سقفی بیشتر باشد مقاومت آن در برابر عواملی مانند: فشار، ‌بارش برف و باران و…‌ بیشتر خواهد بود و شما نیز باید با توجه به نوع سازه و محل آن پانل مناسب را انتخاب کنید.

تفاوت دیگر بین این دو نوع پانل مسئله اختلاف قیمت آن‌ها است و آنچه که باعث محبوبیت و تقاضای بیشتر برای نوع ساندویچ پانل سه گام شده است قیمت مناسب‌تر آن بوده و هزینه ساخت و ساز با پانل سه گام بسیار مقرون به صرفه‌‌‌تر خواهد بود.

علاوه بر این پانل‌های سقفی سه گام برای مناطقی که میزان بارش برف و باران کمتری دارند بهتر بوده و پانل‌های پنج گام مناسب مناطقی با سطح بارش سالانه بالا هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها