کد خبر: 671558
تاریخ انتشار :

انواع برنج ایرانی؛ ویژگی‌های پرفروش‌ترین برنج ایرانی

برنج یکی از غلات قدیمی و از مهم‌ترین غذاهای اکثر مردم جهان است. برنج در ایران به‌عنوان یک وعده غذایی اصلی، همیشه در سفره‌های ایرانی وجود داشته است. ایرانیان در طول روز حداقل یک وعده غذایی خود را با برنج طبخ می‌کنند. برنج دسته‌بندی و انواع مختلفی دارد که به‌طورکلی برنج را به دو دسته برنج ایرانی و برنج خارجی تقسیم می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع برنج ایرانی بپردازیم و انواع آن از نظر عطر و کیفیت را بررسی کنیم. اما برای خرید بهترین برنج ایرانی ابتدا باید انواع برنج ایرانی را بشناسیم.

انواع برنج ایرانی؛ ویژگی‌های پرفروش‌ترین برنج ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

انواع برنج ایرانی

انواع برنج ایرانی باتوجه‌به زمان و منطقه کشت و نوع بذر، از عطر و طعم‌های خوبی برخوردار هستند. براساس دانه‌بندی، برنج ایرانی به سه دسته دانه کوتاه، دانه متوسط و دانه بلند تقسیم می‌شوند. در حالت کلی برنج ایرانی به 4 دسته تقسیم می‌شود که هرکدام زیر مجموعه‌هایی دارند.

برنج صدری

برنج صدری یکی از انواع برنج است که در شمال کشور کشت می‌شود و دارای مشخصات ظاهری رنگ سفید مایل به کرم و دانه‌های کشیده است. برنج صدری پخت، طعم و عطر بی‌نظیری دارد و شامل صدری هاشمی، صدری دم سیاه، علی کاظمی، صدری دم سفید، شاه‌پسند و حسن سرایی است. در بین ارقام برنج صدری نام‌برده پر فروش‌ترین برنج ایرانی آن، برنج صدری هاشمی و علی کاظمی است.

برنج پرمحصول

از انواع برنج ایرانی می‌توانیم برنج پرمحصول را نام ببریم که با ایجاد تغییرات ژنتیکی بر روی برنج محلی شمالی، تولید می‌شوند. برنج پرمحصول پربار و به دلیل کشیدگی بعد از پخت، ظاهر مجلسی و خوبی دارد. ارقام برنج‌های پرمحصول در بازار زیاد هستند که می‌توانیم برنج‌های شیرودی، فجر، هراز، آمل، خزر و غیره را نام ببریم. پرفروش‌ترین برنج ایرانی پرمحصول برنج شیرودی و فجر است.

برنج طارم

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برنج ایرانی برنج طارم است که در کنار خوش‌عطر و خوش پخت بودن، ری و لعاب خوبی دارد. بیشترین میزان برنج تولیدی در شمال کشور برنج طارم است که از ارقام آن می‌توانیم برنج‌های طارم بینام، هاشمی محلی، سنگ طارم، دیلمان، امیری و…. را نام بریم. در بین انواع برنج طارم محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها در فروشگاه مشهد برنج، برنج طارم هاشمی است.

برنج گرده

آخرین دسته از انواع برنج ایرانی، برنج گرده است که در استان‌های فارس، اصفهان و به‌خصوص خوزستان کشت می‌شوند. در مقایسه با برنج‌های شمال، برنج گرده توپر و دانه کوتاه است. ارقام برنج گرده که همانند برنج‌های شمال عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند؛ شامل برنج لنجان، چمپا و عنبربو است. برای مصرف روزانه انواع برنج گرده مناسب هستند. پرفروش‌ترین برنج گرده، برنج عنبربو است که علاوه بر طبع گرم، عطر و کیفیت مناسبی دارد.

پرفروش‌ترین برنج ایرانی

در منطقه شمال ایران کشت برنج به‌صورت گسترده انجام می‌شود و ارقام مختلف برنج در بازار موجود است. در دسته پرفروش‌ترین برنج ایرانی در فروشگاه مشهد برنج می‌توانیم برنج هاشمی را نام ببریم که بعد از پخت، کیفیت بسیار خوبی دارد. برنج طارم هاشمی و برنج صدری هم در دسته پرفروش‌ترین برنج‌های ایرانی می‌گیرند که برنج صدری، به دلیل قیمت خوب، برای مصرف روزانه مناسب‌تر است.

ویژگی‌های پرفروش‌ترین برنج ایرانی

برنج هاشمی پرفروش‌ترین برنج ایرانی است که در استان گیلان و شهرهای آن بیشترین منطقه کشت را به خود اختصاص داده است. دانه‌های برنج هاشمی کشیدگی بسیار خوبی دارند و بعد از پخت دارای ظاهر مجلسی و زیبایی است. رنگ‌دانه‌های برنج سفید استخوانی مایل به کرم است و طعم و عطر بی‌نظیری دارد.

خرید برنج

برای خرید انواع برنج ایرانی دقت کنید که از مراکز خرید و فروشگاه‌های معتبری خرید کنید که اطمینان داشته باشید، برنج‌های باکیفیتی را در اختیارتان می‌گذارند. اگر قصد دارید برای خرید انواع برنج‌های مرغوب ایرانی به صورت اینترنتی اقدام کنید، می‌توانید فروشگاه مشهد برنج را برای خرید خود انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع برنج‌ها، مستقیم و بدون واسطه محصولات مرغوب و مقرون به صرفه را به دست شما می‌رساند تا از خرید خود مطمئن و راضی باشید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها