کد خبر: 671596
تاریخ انتشار :

دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات چیست؟ بررسی انواع دستگاه پر کن مایعات

دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات چیست؟ بررسی انواع دستگاه پر کن مایعات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مکانیزه شدن خطوط تولید و بسته‌‌‌بندی پای انواع دستگاه پر کن مایعات را به کارخانه‌ها و کارگاه‌‌های کوچک و بزرگ تولیدی و صنعتی باز کرده است. استفاده از این نوع دستگاه‌‌ها نقش چشمگیری در افزایش کیفیت بسته‌‌‌بندی محصولات، صرفه جویی در هزینه‌ها و کسب درآمد بیشتر در کسب و کارهای مختلف داشته است. با ما در سایت رادان ماشین تولید کننده و عرضه کننده ماشین آلات بسته‌بندی‌‌ همراه شوید تا دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات و انواع آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات چیست؟

‌‌‌پر کن مایعات به دستگاه‌هایی اطلاق‌‌ می‌شود که برای پر کردن انواع ظروف مایعات با حجم و وزن‌‌های مشخص با مایعاتی چون مواد شوینده، دارویی، غذایی و... در چگالی و ویسکوزیته‌‌های مختلف استفاده‌‌ می‌شود.

 انواع دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات کدامند؟

دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات بر اساس تجهیزات، ابعاد و مدل در انواع مختلفی تولید‌‌ می‌شود. هر کدام از مدل‌‌های دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات کاربرد، میزان مصرف انرژی و بازدهی متفاوتی دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا انواع دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات را به شما معرفی کنیم.

1.دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات رقیق

 این دستگاه همانطور که از نامش پیداست برای پر کردن ظروف از مایعات رقیق استفاده‌‌ می‌شود. مایعات رقیق حالت رقیق و رونده ای دارند، به همین دلیل به راحتی بسته‌‌‌بندی می‌شود. در واقع چگالی و ویسکوزیته پایین مایعات رقیق و وزن و نیروی جاذبه آن، خود عاملی برای صرف انرژی پایین هنگام تزریق این مایعات در ظروف است. به همین دلیل انواع دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات رقیق با استفاده از خاصیت گرانروی مایعات، ظروف را پر‌‌ می‌کند. مدل‌‌های مختلف دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات رقیق عبارتند از:

  • دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات شوینده: این دستگاه در دو مدل مختلف در بازار ماشین آلات صنعتی موجود است از جمله:
  • دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات رقیق ثقلی

 (قابل استفاده برای مایعات رقیق تحت عملکرد ساده)

انواع مایعاتی مثل آبمیوه، شربت، نوشابه ،دلستر، مایع سفید کننده، جرم گیر، استون، الکل، بنزین و...، مواد شیمیایی خورنده مانند اسیدها و موادی که دارای ویسکوزیته کم هستند به وسیله دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات ثقلی درون ظروف تزریق‌‌ می‌شود. استفاده از این دستگاه به دلیل دقت کم برای مایعات نیمه غلیظ و غلیظ یا مواد کف ساز و گرانقیمت توصیه نمی شود.

  • دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات سرریز یا اورفلو

(قابل استفاده برای مایعات رقیق و نیمه غلیظ تحت سیستم پیشرفته)

از این دستگاه برای پر کردن ظروف از انواع نوشیدنی ها، روغن، نوشابه، دلستر، محصولات آرایشی و بهداشتی، مواد شیمیایی، سفید کننده‌ها و محصولات کف کننده و اشتعال پذیر استفاده‌‌ می‌شود. انتخاب دستگاه سرریز در حالتی که پر کردن ظروف از مایعات با ارتفاع یکسان اهمیت زیادی دارد توصیه‌‌ می‌شود.

  • دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات تری بلوک

کاربرد دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات تری بلوک به دلیل مدل ترکیبی آن بسیار به صرفه است. در هر حال تهیه دستگاه‌‌های درب گذار یا شستشوی بطری به صورت جدا گانه هر کدام هزینه‌‌های خود را دارد. به همین دلیل استفاده از این دستگاه علاوه بر کارایی در خطوط بسته بندی، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. قابلیت شست و شوی بطری و همچنین تجهیز دستگاه به ایرکانوایر برای باد کردن بطری‌ها به سفارش مشتری در این دستگاه قابل ایجاد یا حذف است.

2

2.دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات غلیظ

برای پر کردن ظروف از مایعات غلیظ انواع خاصی از ماشین آلات بسته بندی ارائه شده است که در ادامه مطلب به برخی از دستگاه پرکن مایعات غلیظ اشاره‌‌ می‌کنیم.

  • دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات پمپی

(قابل استفاده برای مایعات غلیظ دارای ویسکوزیته بالا تحت عملکرد ساده)

دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات پمپی برای مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالا و مایعات رقیق مانندروغن‌‌های شیمیایی ، گریس، مایع دستشویی، مایعات شوینده، واکس، خامه، شکلات، رنگ‌‌های پلیمری، سس شکلات، مایع ظرفشویی، شربت و... مناسب است. با توجه به مکانیزم دستگاه پمپی (یک پمپ برای تمام نازل ها یا پمپ جداگانه برای هر نازل)، رضایت بخشی متفاوتی را در پر کردن مواد مختلف به جا‌‌ می‌گذارد.

  • دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات سیلندر پیستونی

(قابل استفاده برای مایعات غلیظ تحت سیستم پیشرفته)

از این دستگاه برای پر کردن ظروف از مایعات بسیار غلیظ، غلیظ و رقیق مانند مایع ظرفشویی، انواع مایعات شوینده و آرایشی بهداشتی، عسل، سمنو، انواع روغن‌‌های خوراکی، مایعات شیمیایی، شیره خرما، روغن‌‌های نباتی و صنعتی، شامپو، شیشه شوی و... استفاده‌‌ می‌شود. قدرت و دقت این مدل نسبت به دستگاه پمپی بیشتر است و از تجهیزات به روزتری در ساخت آن استفاده شده است.

  • دستگاه ‌‌‌پر کن و دربند روتاری (منوبلوک)

(قابل استفاده برای مایعات غلیظ و رقیق دارای سیستمی متشکل از ‌‌‌پر کن روتاری، دربگذار و درب بند)

این دستگاه از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است چرا که ترکیبی از چند عملکرد مختلف را در خطوط بسته‌‌‌بندی مایعات ارائه‌‌ می‌دهد.

  • دستگاه اسپری ‌‌‌پر کن

(دارای عملکرد نیمه اتوماتیک و اتوماتیک)

دستگاه اسپری پر کن در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداستی مانند خوشبو کننده‌ها و انواع اسپری رنگ مو، صنایع غذایی مانند رنگ غذا و همچنین تولید انواع حشره کش‌ها کاربرد دارد. دستگاه اسپری ‌‌‌پر کن شامل مدل‌‌های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است. مدل تمام اتوماتیک این دستگاه از لحاظ سرعت و دقت عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

نمونه‌‌های اسپری ‌‌‌پر کن: دستگاه اسپری ‌‌‌پر کن رفت و برگشت (سیستم تمام اتوماتیک)، دستگاه اسپری ‌‌‌پر کن تک روتار(سیستم تمام اتوماتیک)، دستگاه اسپری ‌‌‌پر کن خط مستقیم (سیستم نیمه اتوماتیک)

  • دستگاه ‌‌‌پر کن ساشه مایعات

(دستگاهی استیکی یا مدادی، سه یا چهار طرف دوخت که در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی کاربرد فراوان دارد.)

این دستگاه در خطوط بسته‌‌‌بندی مایعات با حجم کمتر از ۱۰۰ گرم کاربرد دارد. برای بسته‌‌‌بندی انواع ساشه‌‌های تک نفره با مایعات رقیق، نیمه رقیق، غلیظ و نیمه غلیظ مانند کرم، شامپو، آبلیمو، عسل و غیره و پودر مانند انواع قهوه و پودر های دارویی و گرانول از کارایی مناسبی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌‌های منحصر به فرد این دستگاه می‌توان به سرعت بسیار بالا، وزن ایده آل و دقت و حساسیت زیاد آن اشاره کرد.

دستگاه تیوپ ‌‌‌پر کن

(دستگاه تیوب پرکن با مکانیزم روتاری شامل تیوب گذار، سیستم تنظیم چاپ، پرکن سیلندر پیستونی، هات ایر، فک پرس و فکی کات انتهای تیوب)

مایعات با غلظت بالا مانند مواد شیمیایی، کرم، رنگ، پماد، سس، مربا و... به وسیله دستگاه تیوپ ‌‌‌پر کن قابل بسته‌‌‌بندی در تیوب است. مکانیزم این دستگاه بر اساس سیلندر پیستون طراحی شده است در نتیجه سرعت عمل بالایی دارد. دستگاه تیوپ ‌‌‌پر کن در مدل‌‌های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ارائه‌‌ می‌شود.

3

خرید انواع دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات از رادان ماشین

دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات مدل‌‌های مختلفی دارد. به همین دلیل ممکن است تولید کنندگان هنگام انتخاب دچار تردید شوند و نتوانند دستگاه ایده‌آل خود را در میان مدل‌‌های متنوع شناسایی کنند. کارشناسان شرکت رادان ماشین (فعال در زمینه ماشین آلات بسته بندی) آماده اند تا با مشاوره در این زمینه شما را برای انتخاب یک دستگاه کارآمد مطابق با محصول تولیدی راهنمایی کنند.

 اگر برای خط تولید کارگاه یا کارخانه خود نتوانید دستگاه مناسبی انتخاب کنید علاوه بر آنکه خط تولید شما با مشکلاتی مواجه‌‌ می‌شود هزینه و وقت خود را نیز از دست داده‌اید. بنابراین برای انتخاب درست و اصولی دستگاه ‌‌‌پر کن مایعات از کارشناسان این حوزه در رادان ماشین کمک بگیرید و خیال خود را از داشتن یک دستگاه مطمئن با بازدهی بالا راحت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها