کد خبر: 671672
تاریخ انتشار :

بهترین کتاب‌های ارتباط و مذاکره

بهترین کتاب‌های ارتباط و مذاکره
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از چالش های ما آدم‌ها، این است که مهارت کافی برای صحبت کردن در جمع یا حین مذاکره را نداریم. یا مثلا اگه جایی سخنرانی داریم یا قرار است در جلسه‌ای مهم شرکت کنیم، تنش و اضطراب سرتاپای ما را فرا می‌گیرد و نفسمان بند می‌آید. گاهی هم این موضوع باعث می‌شود به نتیجه دلخواهمان نرسیم و یک موقعیت خوب را در مذاکره از دست بدهیم و مثل یک بازنده جلسه را ترک کنیم! اما جالب است که بدانید این موضوع قابل حل است. هیچکس از بدو تولد اصول ارتباط و مذاکره را بلد نیست؛ بلکه این یک مهارت است که به راحتی با تمرین و مطالعه می‌توان تقویتش کرد. بیایید یک بار برای همیشه این مساله را حل کنیم؛ چگونه؟ کلی منابع علمی و کتاب‌های مختلف در خصوص ارتباط و مذاکره وجود دارد که با مطالعه آن‌ها می‌توانید مهارت گفتگو و مذاکره تان را بهتر و بهتر کنید.

 

ما در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب‌های ارتباط و مذاکره را به شما معرفی کنیم. این کتاب‌ها جزء برترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست که می‌تواند در این مسیر به شما دید کافی بدهد. ضمنا خلاصه صوتی این کتاب‌ها را در مجموعه 365Book گوش می‌توانید گوش کنید، همچنین لیست کامل کتاب ها را می توانید در تلگرام 365 بوک به آدرس https://t.me/s/book365vip مشاهده کنید.

کتاب رازهای سخنرانی استیو جابز

استیو جابز، بنیان گذار شرکت اپل، یکی از موفق‌ترین افراد حال حاضر دنیاست. هر زمانی که رویدادهای شرکت اپل برگزار می‌شود، استیو جابز با مهارت ارائه و سخنرانی خوبی که دارد، در صحنه می‌درخشد. کارمین گالو، نویسنده‌ی موفق آمریکایی، مدرس و مربی مهارت‌های ارتباطی و مذاکره است و کتابی با عنوان رازهای سخنرانی استیو جابز را نوشته و به چاپ رسانده است. او در کتاب خود، درباره این که سخنران‌ها چگونه می‌توانند مانند استیوجابز افسانه‌ای، سخنرانی اثرگذار و الهام‌بخشی داشته باشند حرف میزند. علاوه بر آن، تکنیک‌های یک سخنرانی موفق که اتفاقا استیوجابز هم در ارائه‌هایش استفاده میکند، در این کتاب بیان شده است.

کارمین گالو سعی کرده است تمام جزییات یک سخنرانی خوب، از برنامه‌ریزی تا تمرین و اجرای نهایی را در کتاب بگنجاند، پس اگر می‌خواهید یاد بگیرید چطور یک سخنرانی جذاب داشته باشید، این خلاصه کتاب، حسابی به کارتان خواهد آمد. شما می‌توانید در سایت 365 بوک، خلاصه کتاب رازهای سخنرانی استیو جابز را مطالعه کنید و اگر به پادکست علاقه دارید، می‌توانید به خلاصه صوتی این کتاب نیز گوش کنید.

20

کتاب بدن سخن می‌گوید

ارتباط با آدم‌ها، پیچیدگی‌های خودش را دارد. برای داشتن یک رابطه سالم و تعامل بهتر، نیاز داریم حالات درونی و احساس طرف مقابل را بفهمیم. یکی از عواملی که باعث می‌شود به درک درستی از احساسات و نیت درونی آدم‌ها مطلع شویم، زبان بدن آن‌هاست! زبان بدن درست، کمک می‌کند هم ارتباط و گفتگوی موثرتری با طرف مقاابل برقرار کنیم و هم بتوانید به شناخت بهتری از افراد برسیم.

نشانه‌های غیرکلامی می‌توانند پرده از احساسات واقعی مردم بردارند و یک راه قابل اعتماد و مطمئن برای انتقال اطلاعات محسوب می‌شوند! کتاب بدن سخن می‌گوید، نوشته‌ی جو ناوارو، از رمز و رازها و معانیِ پنهانی حرف می‌زند که می‌توانیم در زبان بدن خودمان و اطرافیان‌مان پیدا کنیم. در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور به یک تفسیرگر حرفه‌ای زبان بدن تبدیل شوید و با مشاهده‌ی حرکات آدمها، افکار و احساسات آنها را رمزگشایی کنید و مذاکره‌ای موفقیت آمیز داشته باشید! خلاصه صوتی کتاب بدن سخن میگوید نوشته جو ناوارو را در آدرس https://365book.ir/what-every-body-is-saying  میتوانید از سایت 365 بوک گوش کنید.

 

کتاب دقیقا چه بگوییم؟

کلمات می‌توانند تاثیر عمیقی روی رفتار ما داشته باشند. مثلاً اسم خودتان را در نظر بگیرید؛ وقتی یک فردی نام شما را صدا می‌کند، خیلی سریع توجه‌تان جلب می‌شود. حالا اگر شما یاد بگیرید از کلمات مناسب در جای درست استفاده کنید، می‌توانید هر کسی را قانع کنید. یا اگر یک فروشنده هستید، می‌توانید به سرسخت‌ترین آدم‌ها هم بفروشید.

حالا اگر دنبال یک منبع آموزشی برای یادگیری مهارت اثرگذاری هستید، پیشنهاد می‌کنیم خلاصه صوتی کتاب دقیقا چه بگوییم را در آدرس https://365book.ir/what-to-say اثر فیل ام جونز را گوش کنید. کتاب دقیقا چه بگوییم، یه راهنمای کاربردی و کامل برای افرادی است که می‌خواهند روی اطرافیان خودشان تاثیرگذار باشند و نفوذ بیشتری داشته باشند. فیل ام جونز در این کتاب کلی کلمات کلیدی معرفی کرده است که استفاده از آن‌ها در مکالمات باعث اثرگذاری بیشتر می‌شود، چه مکالمات وسط جلسه کاری مهم و چه در روابط روزمره!

21

کتاب هنر نه گفتن

«نه گفتن» برای خیلی از آدم‌ها کار سختی است، البته به جز کسانی که نه گفتن را تمرین کرده‌اند. هنر نه گفتن، یک مهارت مهم ارتباطی به حساب می‌آید که برای برقراری یک ارتباط سالم، باید آن را یاد بگیریم. نه گفتن به خصوص برای آدم‌های مهرطلب کار دشواری است، افراد مهرطلب معمولا دوست ندارند بقیه ‌را ناراحت و دلخور کنن و حاضرند از خواسته‌های خودشان برای رضایت دیگران بگذرند.‌ حالا گاهی هم ممکن است اطرافیان از ما درخواست‌های غیرمنطقی و بی‌جا داشته باشند و ما هم به ‌خاطر عدم آگاهی و خوشایند اطرافیان مدام به همه بله بگوییم تا جایی که انرژی و زمانی برای ‌خودمان باقی نماند. ‎دیمون زاهاریادس در کتاب هنر نه گفتن، راه و روش‌های جالبی را در اختیارمان می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها می توانیم نه گفتن را تمرین کنیم و بدون اینکه اصلا احساس گناه داشته باشیم، بتوانیم برای خودمان و علایقمان زندگی کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم خلاصه صوتی کتاب هنر نه گفتن را در آدرس https://365book.ir/thr-art-of-saying-no از دست ندهید تا یاد بگیرید از این به بعد بدون ایجاد دلخوری و ناراحتی، به بقیه "نه" بگویید!

در این مقاله 4 مورد از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های صوتی ارتباط و مذاکره را به شما معرفی کردیم، کتاب‌هایی پر از نکات کاربردی که گوش دادن به آن‌ها می‌تواند مهارت‌ گفتگو و مذاکره شما را بهبود ببخشد. علاوه بر این کتاب‌ها، شما می‌توانید خلاصه صوتی سایر کتاب‌های برتر دنیا در زمینه کارآفرینی، موفقیت، کتاب‌های انگیزشی، روانشناسی و ده‌ها موضوع دیگر را در 365 بوک گوش کنید. با یک بار تهیه اشتراک 365 بوک، به صورت دائمی به خلاصه صوتی 365 کتاب برتر جهان از بزرگترین نویسندگان، دسترسی خواهید داشت. کافیست روزی 20 دقیقه وقت بگذارید تا در طول یک سال، کلی به مهارت‌ها و دانش خودتان اضافه کنید و بعد از 365 روز، به انسانی بهتر تبدیل شوید!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها