کد خبر: 672131
تاریخ انتشار :

بررسی ویژگی های مانتو

بررسی ویژگی های مانتو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

از آنجایی که مانتوها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند، تنوع زیادی در آن‌ها وجود دارد. به دلیل همین افزایش تنوع مانتوها، امروزه خانم‌ها در خرید مانتو دچار مشکل می‌شوند. علاوه بر طرح و رنگ، خانم‌ها دنبال مانتوهایی نیز هستند که کیفیتی خوب با قیمتی مناسب داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با هرآنچه راجع به مانتو، خرید مانتو و انواع مانتو مثل مانتو زمستانه، مانتو مزونی، مانتو بهاره و دیگر انواع مانتو نیاز است بدانید، آشنا کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

ویژگی‌های مانتو مناسب

قبل از خرید مانتو، باید بدانید که یک مانتوی خوب از چه ویژگی‌هایی برخوردار است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک مانتوی خوب که ربطی به سلیقة افراد نیز ندارد، جنس پارچة آن است. یک مانتوی خوب باید از یک‌ پارچه مرغوب با دوخت مناسب تولید شده باشد. پس از جنس پارچه، ترکیب رنگ و طرح از دیگر المان‌های یک مانتوی خوب به شمار می‌آید.

 

 

به طور کلی، هنگام خرید مانتو ابتدا برای خود مشخص کنید که کاربردتان از مانتویی که قصد خرید آن را دارید چیست. به طور مثال، اگر قصد دارید به صورت مکرر از مانتویی که می‌خرید استفاده کنید، بهتر است مانتویی که انتخاب می‌کنید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد.

  • دارای جیب
  • دارای دکمه یا زیپ خور مناسب
  • دست‌وپاگیر نباشد
  • رنگ ساده که بتوان همه‌جا از آن استفاده کرد

بقیه نکات در خرید مانتو بستگی به فصل و سلیقه شما در طرح و رنگ دارد. البته باید باز هم به این نکته دقت کنید که لباسی که می‌خواهید به خرید را در چه موقعیتی می‌خواهید بپوشید. بدیهی است که یک مجلس رسمی، مانتوی متفاوت‌تری نسبت به یک مجلس اسپورت نیاز دارد.

31

خرید مانتو

 

انواع مانتو

همان‌طور که گفتیم مانتوها تنوع بسیار بالایی دارند و همین مسئله موجب شده است که خرید مانتو برای خانم‌ها به کاری دشوار و درعین‌حال شیرین تبدیل شود. حال بهتر است که قبل از خرید مانتو، با انواع مانتوها و مدل‌هایی که از آنها در بازار وجود دارد آشنا شوید تا بهتر بدانید دستتان چقدر در خریدکردن باز است.

در زیر لیستی از انواع مانتوها برای شما آماده کرده‌ایم:

  • ساده
  • اسپرت
  • مجلسی
  • اداری
  • بلند
  • جلوباز
  • مزونی
  • بهاره
  • زمستانی
  • پاییزه

مانتو ساده

مانتو ساده، لباسی است که برای پوشیدن در مکان‌های عمومی و ادارات انتخابی مناسب و ایده‌آل است. این مانتوها از آن جا که به راحتی با انواع شلوار و کیف ترکیب می‌شوند، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

مانتو جلوباز

مانتو جلوباز به دلیل طرح جذابی که دارند و احساس راحتی که هنگام پوشش آن به شما دست می‌دهد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. مانتو جلوباز در سبک‌های متنوعی در بازار وجود دارد. شما می‌توانید در یک مهمانی رسمی، یک مانتو جلوباز مجلسی یا در یک دورهمی خودمانی یک مانتو جلوباز اسپرت بپوشید.

مانتو زمستانی

مانتو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و مجلسی، مثل پالتو زمستانی شیک، همیشه جزء گزینه‌های محبوب دختران و بانوان باسلیقه در خرید مانتو بوده است. نکاتی که هنگام خرید مانتو زمستانی باید به آن دقت کنید این است که این نوع لباس‌ها در نقاط مختلف ایران از اواخر آذرماه تا هفته پایانی زمستان قابلیت استفاده دارند.

32

مانتو زمستانی

 

همچنین بانوانی که به دنبال خرید مانتو زمستانی مخصوص ادارات و محل کار خود هستند، بهتر است از رنگ‌های تیره با پارچه‌های غیر ضخیم استفاده کنند تا در محیط‌های گرم ادارات در فصل زمستان با مشکل گرما مواجه نشوند.

مانتو مجلسی

همان‌طور که از نام آن پیداست، اگر قصد رفتن به یک مجلس رسمی دارید باید نسبت به خرید مانتو مجلسی اقدام کنید. طرح و رنگ مانتوهای مجلسی ارتباط مستقیم باسلیقه خانم‌ها دارد؛ اما معمولاً عمده رنگی که برای چنین لباس‌هایی به کار برده می‌شود، مشکی، زرشکی و سرمه‌ای است؛ زیرا این رنگ‌ها جذابیت بیشتری به مانتو مجلسی می‌دهند.

33

مانتو مجلسی

 

رنگ مناسب مانتو

همان‌طور که گفتیم، رنگ ارتباط مستقیم باسلیقه شخصی شما دارد و معمولاً تعریف رنگ مناسب برای هر نفر متفاوت است؛ اما به طور کل، توصیه می‌شود که مانتوهایی با رنگ‌های خنثی و تیره مثل مشکلی، سرمه‌ای، آبی‌نفتی و کرم خریداری کنید؛ زیرا دیرتر کثیف می‌شوند و معمولاً می‌توان این رنگ‌ها را با دیگر رنگ‌ها به‌سادگی پوشید.

البته نمی‌توان به‌سادگی از جذابیت مانتوهای رنگی با رنگ‌های خاص گذشت؛ اما اگر بخواهید رنگ‌های متفاوت بپوشید بهتر است سعی کنید مانتوی رنگی خود را متناسب با رنگ کفش یا شلوار خود هماهنگ کنید. همچنین بهتر است که سرتاپا یک‌رنگ نپوشید و حداقل از دو سه‌ رنگ خنثی در استایل خود استفاده کنید تا جلوه بهتری پیدا کنید.

جنس مناسب مانتو

یکی ازمهم‌ترین مسائل هنگام خرید مانتو این است که لباسی را انتخاب کنید که چندان به اتو نیاز نداشته باشد؛ زیرا هیچ چیزی بیشتر از اتوی زیاد مانتو را خراب نمی‌کند. البته از طرفی هم نمی‌توان با مانتوی چروک و کثیف زندگی کرد. جنس‌هایی که پرز و کرک به خود می‌گیرند یا پرز می‌دهند نیز جنس مناسبی برای مانتو، مخصوصاً مانتوهایی که قصد دارید به صورت مکرر از آن‌ها استفاده کنید، نیستند.

جمع‌بندی

مانتو بخش مهمی از پوشش خانم‌ها است؛ به همین دلیل در انتخاب مانتوی مناسب با طرح و رنگ شیک و جذاب باید دقت کرد. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با تمامی ویژگی‌هایی که یک مانتوی خوب باید از آن‌ها بهره‌مند باشد، آشنا کنیم. در صورت ندانستن این فاکتورها ممکن است حین خرید نتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید؛ در نتیجه بهتر است قبل از خرید مانتو، دانش خود را نسبت به مانتوها بالا ببرید تا بهترین خرید ممکن را انجام دهید. امیدواریم با مطالعه موارد مهم، بتوانید خرید لذت‌بخشی را تجربه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها