کد خبر: 672390
تاریخ انتشار :

چگونه صفحات آماری را برای به دست آوردن لینک بهینه کنیم؟

بک‌لینک‌ها فرصت طلایی برای محتوای شما در ارتقاء رتبه و جایگاه هستند. محتواهای مختلف در وب‌سایت شما به تناسب ارزش محتوایی که دارند لینک دریافت می‌کنند. اما به نظر می‌رسد صفحات آماری اغلب لینک‌های بیشتری می‌گیرند و بعضی از آن‌هاموفق‌تر هم هستند. اما چه عاملی باعث موفق‌تر شدن این صفحه‌ها می‌شود؟

چگونه صفحات آماری را برای به دست آوردن لینک بهینه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

5 کلید جذب لینک در صفحات آماری

برای جذب لینک راهکارهای مختلفی وجود دارند، راه‌هایی که می‌تواند به تناسب موضوع مورد نظر شما، ساده و ارزان و یا پیچیده و پرهزینه باشند. در این‌جا به ۵ راهکار جذب لینک اشاره کردیم و پیشنهاد می‌کنیم،‌ به تناسب هزینه و دسترسی به منابع از این راهکارها در تولید محتوای خود استفاده کنید.

از کلمات کلیدی روزنامه‌نگاران استفاده کنید

به جای اینکه شما به دنبال همکاری با روزنامه‌نگاران و بازاریابان محتوا باشید تا مطلب شما را کار کنند، آن‌ها را ناچار به کسب اطلاعات و استفاده از داده‌های محتوای خود کنید.

 برای یافتن این کلمات کلیدی، می‌توانید از چند تاکتیک مختلف استفاده کنید:

  • کلمات کلیدی را در صفحات آماری رقیب پیدا کنید.
  • به سوال‌هایی که در بخش People also asked هستند، پاسخ دهید.
  • یافتن کلمات کلیدی دم دراز بسیار آسان است. می‌توانید کلمه کلیدی اصلی را در گوگل جستجو کنید (به عنوان مثال، «آمار SEO» یا «آمار مربیگری»)، URL برتر را کپی کنید و آن را در ابزار کلمه کلیدی مورد نظر خود مثلا ahrefs قرار دهید و سپس تمام لانگ‌تیل کیوردها و سوالاتی که صفحه برای آنها رتبه کسب کرده است را بررسی کنید.

5

 

پیدا کردن و به‌روزرسانی آمارهای محبوب روز

Ahrefs یک مطالعه در زمینه Link-Building انجام داد. او ۳۶ بک‌لینک (رایگان) به صفحه آماری وب‌سایت‌هایی که داده‌های قدیمی در آن‌ها ذکر شده بود داد، اما در ادامه مطلب به داده‌های آماری جدید خود اشاره کرد. در نتیجه، محتوای آن به سرعت به عنوان رتبه برتر برای عبارت "آمار SEO" تبدیل می‌شود و پس از دو سال، در جایگاه دوم باقی می‌ماند.

 

مرحله ۱: URLبا رتبه برتر را برای کلمه کلیدی اصلی (به عنوان مثال، "آمار SEO") انتخاب کنید و آن را در ابزار کلمه کلیدی مورد علاقه خود کپی کنید.

مرحله ۲: پروفایل‌های بک‌لینک و محبوب‌ترین آمارها را بررسی کنید. شما می‌توانید این کار را با جست‌وجو در پروفایل بک‌لینک صفحه و سپس بررسی انکرتکست‌هایی که بیشترین تکرار را داشته‌اند، انجام دهید. به عنوان مثال، به تصویر زیر نگاه کنید؛ به نظر می رسد این آمار که "یک سوم آمریکایی ها هر روز فست فود می خورند" جذاب بوده است:

6

 

مرحله ۳: بررسی کنید که آمار حداقل برای ۲ تا ۳ سال قبل باشد و سعی کنید آمارهای به‌روزتر  پیدا کنید. اگر این کار امکان‌پذیر نیست، خودتان دست به کار شوید به فکر خلق و ارائه آماری در خصوص موضوعی جدید ولی جذاب بیفتید.

مرحله ۴: به وب‌سایت‌ها با آمارهای تاریخ‌دار دسترسی و آمار به‌روز شده را ارائه کنید.

بیشتر مردم دوست دارند محتوای به‌روز داشته باشند، بنابراین تمایل خواهند داشت تا آمارهای قدیمی‌شان را با داده‌های جدیدتری که شما ارائه می‌کنید، عوض کنند.

 

از تکنیک Hub And Spoke Model/Skyscraper استفاده کنید

بسیاری از موفق‌ترین صفحات آماری به سبک آسمان خراش، سازماندهی شده‌اند. صفحه بازاریابی HubSpot نمونه‌ای عالی از یک صفحه آماری به سبک آسمان خراش است.

این صفحه، شامل بخش‌های زیر است:

  • آمار بازاریابی محتوا
  • آمار بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • آمار بازاریابی ویدئویی
  • آمار بازاریابی ایمیلی
  • آمار تبلیغات
  • آمار فناوری بازاریابی
  • آمار فروش

بنابراین دفعه بعد که یک صفحه آماری ایجاد می‌کنید، آن را به چند دسته تقسیم کنید و به طور مداوم آن دسته‌ها را به‌روز کنید.

 

برمبنای داده‌های اصل

داده‌های دست اول و بکر یکی دیگر از راه‌های کاربردی برای جذب لینک است. شاید تصور کنید ایجاد داده‌های جدید، زمان‌بر و پرهزینه است. اما به خاطر داشته باشید، همیشه راه‌های زیادی برای ایجاد یا استخراج داده‌های تازه به صورت رایگان (یا ارزان) وجود دارد.

چند روش برای کسب داده‌‌های آماری جدید:

  1. جمع‌آوری داده‌های عمومی

داده‌های زیادی در دسترس هستند که اکثراً سازماندهی نشده‌اند. اولین کسی که با این روش شروع به جمع‌آوری داده کرد، اندی کرستودینا (Andy Crestodina) بود. او می‌خواست میانگین طول عمر یک وب‌سایت را بداند، اما این آمار وجود نداشت؛ بنابراین فهرستی از ۲۰۰ وب‌سایت برتر بازاریابی (طبق الکسا) تهیه کرد و یک VA استخدام کرد، تا وارد Wayback Machine شود و آخرین باری که این وب‌سایت‌ها یک بازبینی اساسی داشتند، را ثبت کند. جواب دو سال و هفت ماه بود.

  1. قدرت داده‌های داخلی

راهکاری کاربردی دیگر برای ایجاد آمار جدید، جمع‌آوری داده‌های داخلی است. Ahrefs چندین مثال عالی برای این موضوع دارد:

۹۰.۶۳ درصد محتوا از Google، ترافیک دریافت نمی‌کند.

حداقل ۶۶.۵ درصد از لینک به سایت‌ها، در ۹ سال گذشته از بین رفته‌اند.

آیا پیوندها هنوز برای رتبه‌بندی مهم هستند؟ Ahrefs همیشه برای هر یک از  آمارها یک مطلب جداگانه ایجاد می‌کند و سپس آمار را به سایر صفحات آمار اختصاصی خود ارجاع می‌دهد و این یک راه هوشمندانه برای به حداکثر رساندن لینک‌هاست.

 

به عنوان مثال،  محتوای آماری که اشاره می‎کرد؛  ۹۰.۶۳ درصد محتوا از گوگل ترافیک دریافت نمی‌کنند، بیش از ۸۰۰۰ بک‌لینک دریافت کرده است. بدون یک محتوای اختصاصی، این آمار می‌تواند به راحتی در یک صفحه آماری عظیم گم شود.

بنابراین، با ارزش‌ترین آمار خود را بیرون بیاورید و یک مطلب اختصاصی برای آن ایجاد کنید تا  ارزش آن را ارتقا داده و لینک‌ها را به حداکثر برسانید.

 

  1. دریافت داده‌های نظرسنجی از مشتریان

اگر لیست بلند و بالایی از ایمیل‌های مشتریان دارید، بهتر است از این برگ برنده استفاده کنید. نظرسنجی از مشتریان داده‎های ارزشمندی به شما خواهد داد. به عنوان مثال، اندی کرستودینا یک نظرسنجی سالانه از وبلاگ‌نویسان انجام می‌دهد که همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. او می‌گوید که جمع‌آوری آن بیش از ۱۰۰ ساعت طول می‌کشد، اگرچه به نظر می‌رسد ارزش این تلاش را دارد، چرا که  به طور ارگانیک بیش از  ۱۳۰۰۰ بک‌لینک (بیش از ۳۰۰۰ Refferal) جذب می‌کند. اما اگر لیستی از مشتریان ندارید می‌توانید از ابزار تحقیقات بازار مانند SurveyMonkey یا Pollfish نیز استفاده کنید.

 

  1. محتوای تصویری

بازاریابان محتوا برای ایجاد اعتبار بخشیدن به محتوای خود به داده‌ها نیاز دارند، استفاده از داده‌های آماری در قالب تصویر یکی از راهکارهای کاربردی نفوذ به محتوای بازاریابان است. فراموش نکنید که محتوای آماری تصویری  خود را با لوگو در وب‌سایت قرار دهید تا به عنوان منبع در  سایر صفحه‌ها نیز به چشم بیایید.

 

بک‌لینک‌ها بسیار مفیدند و می‌توانند در رشد و گرفتن رتبه بالاتر گوگل به شما کنند، اما به خاطر داشته باشید که آن‌ها در خلل محتوای کاربردی ارزش پیدا می‌کنند. بنابراین لازم است تمرکز خود را روی تولید محتوا بیشتر کنید تا بتوانید اولین حلقه اتصال به مخاطب که با ارزش‌ترین رکن برای گوگل است را ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید، تولید محتوا نه کپی کردن از سایر مطالب قدرتمند بلکه نوشتن دست اول و سوار شدن روی محتواهای مورد نیاز مخاطب است. اگر در این مسیر به کمک نیروی متخصص نیاز داشتید که در کمترین زمان و با کمترین خطا همراه شما باشد، تریبون با تیم متخصص انتخاب مطمئنی برای ثبت سفارش تولید محتوا می‌تواند باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها