کد خبر: 672797
تاریخ انتشار :

لوله مانیسمان چیست و کاربردهای آن در چه صنایعی‌ست؟

لوله مانیسمان چیست و کاربردهای آن در چه صنایعی‌ست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در واقع دانستن اینکه لوله مانیسمان چیست و کاربردهای آن در چه صنایعی‌ست به ارباب رجوع کمک خواهد کرد تا با شناختی کامل اقدام به خرید نمایند. خرید لوله مانیسمان و دیگر اتصالات قطعا نیازمند دانش و مهارت بالا در این زمینه است به گونه‌ای که کارشناسان متخصص در سایت آهن پرو روزانه پاسخگوی سوالات مشتریان هستند و به افراد کمک می‌کنند تا محصول مناسب را خریداری کنند.

لوله مانیسمان چیست و کاربردهای آن در چه صنایعی‌ست؟

ترجیحا قبل از خرید لوله مانیسمان به ویژگی های فنی و انواع رده مختلف لوله بدون درز توجه ویژه ای داشته باشید تا با پرداخت هزینه هنگفت دچار ضرر مالی نشوید. در واقع کاربرد لوله مانسمان به نسبت دیگر لوله‌ها محدود‌‌تر است و از این لوله‌ها در صنایع حساس استفاده می‌کنند که به‌کار‌گیری آن بسیار حیاتی و مهم است. از جمله ویژگی هایی که سبب شده‌اند تا لوله مانیسمان در صنعت جایگاه ویژه‌ای پیدا کند، سطح بدون درز و جوش آن ها است که این یک‌دست بودن سطح لوله سبب افزایش مقاومت در برابر فشار شده است و ضریب اطمینان لوله بدون درز فولادی افزایش پیدا کرده است.

از انواع لوله بدون درز برای خطوط فشار قوی، خطوط هیدرولیک، خطوط نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می‌کنند که در این میان لوله بدون درز استیل مناسب برای استفاده در صنایع غذایی است. زمانی که صنعت مورد نظر بسیار حساس باشد و هرگونه نشتی از لوله‌ها سبب ایجاد خطرات جانی و مالی می‌شود، قطعا استفاده از لوله بدون درز و جوش موثر خواهد بود. در واقع در زمان خرید لوله مانیسمان آلیاژی باید به این نکته توجه داشته باشید که طبق استاندارد‌های ثبت شده جهانی، تولید شده باشند. در ادامه کاربرد لوله بدون درز را ذکر کرده‌ایم:

  • خط لوله انتقال و استخراج نفت و گاز
  • شرکت پتروشیمی
  • صنایع پالایشگاهی
  • نیروگاه تولید انرژی
  • عایق کابل‌های فشار قوی برق
  • آبرسانی صنعتی

لوله مانیسمان از دسته لوله های فولادی با قطری کم هستند که با توجه به صنعت مد‌نظر، فرآیند تولید تغییر کرده و هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. در واقع لوله مانیسمان بر اساس استاندارد های جهانی به تولید می‌رسند که ضخامت و اندازه لوله، اصلی ترین عامل برای تعیین قیمت محصول هستند. توجه داشته باشید که لوله مانیسمان با رده‌های مختلفی به تولید می‌رسند که در بسیاری از موارد لوله های بدون درز بسیار بزرگ به صورت وارداتی از خارج وارد ایران می‌شوند. انواع رده لوله مانیسمان عبارتند از:

  1. رده 20: لوله مانیسمان رده ۲۰ به عنوان لوله فولادی سبک است که مقاومت بالایی از خود نشان داده و در صنعت ساختمان سازی از این نمونه لوله‌ها استفاده می‌کنند و قیمت لوله رده ۲۰ ارزان‌تر از رده ۸۰ است.
  2. رده 40: توجه داشته باشید که هر‌چه رده لوله افزایش پیدا کند، ضخامت هم افزایش پیدا می‌کند. از این لوله برای لوله کشی برج و خطوط آتش نشانی استفاده می‌کنند.
  3. رده 60: این رده از لوله مانیسمان بدون درز نیست و تقاضا برای خرید آن کم است.
  4. رده 80: لوله مانیسمان رده 80 و رده ۴۰ دارای ویژگی هایی شبیه به یکدیگر هستند با این تفاوت که رده ۸۰ دارای مقاومتی بیشتر است.

با تفاوت‌های لوله مانیسمان و دیگر لوله های صنعتی آشنایی دارید؟

لوله مانیسمان از دسته لوله فولادی درزدار هستند که لوله های فلزی برای نصب شدن در شرایط ویژه ای همچون فشار قوی در نظر گرفته شده اند. در کنار لوله های فولادی که به تولید می رسند، لوله های صنعتی نیز همچون لوله یو پی وی سی، لوله پلی اتیلن نیز قابلیت نصب در فشار معمولی و بالا را دارند اما با توجه به اینکه نصب لوله در صنایع بزرگ و کوچک بسیار حساس و هزینه‌بر است، باید طبق نظر و صلاحدید مهندسان استفاده از نوع خاصی از لوله و اتصالات تایید شود.

در واقع از لوله پوش فیت، پلی اتیلین و یو پی وسی برای انتقال آب و فاضلاب در شبکه‌های مختلف استفاده می‌کنند. به طور کلی انواع لوله صنعتی با توجه به نوع کاربردی که دارند، دارای دیواره‌هایی بسیار مقاوم هستند که در شرایط جوی و محیطی متفاوت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

خرید لوله بدون درز مستلزم داشتن آگاهی و شناخت کافی محصول است! لوله مانیسمان از دسته لوله های گران‌قیمتی هستند که ارزش خرید بالایی دارند و تا ۳۰ سال نیز عمر می‌کنند، پس با این اوصاف کارفرمایان پروژه‌های عمرانی با یکبار پرداخت هزینه هنگفت دیگر درگیری از بابت طول عمر پایین لوله یا سوراخ شدن و... نخواهند داشت.

آهن پرو از دسته متخصصین فعال در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی است که انواع لوله بدون درز را با کمترین میزان سود به فروش می‌رساند و کارشناسان سایت به صورت تخصصی به مشتریان، مشاوره قبل از خرید محصولات را می‌دهند. جهت خرید مستقیم و بدون واسطه از درب کارخانه به سایت آهن پرو مراجعه کنید.

 

8

9

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها