کد خبر: 673084
تاریخ انتشار :

کلاه برداری ویزای استارتاپ کانادا چگونه انجام می شود؟

کلاه برداری ویزای استارتاپ کانادا چگونه انجام می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

همانطور که می‌دانید کانادا یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته محسوب می‌شود. این کشور صنعتی از نظر شرایط مناسب زندگی امکانات خوبی را برای شهروندان ارائه داده است. از این رو  افراد زیادی از سراسر جهان  قصد مهاجرت به این کشور توسعه یافته را دارند. برای گرفتن اقامت دائم کانادا ویزا‌‌های مختلفی از جمله تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره وجود دارد.

اما یکی از بهترین روش‌های دریافت ویزا، شیوه سرمایه گذاری فکری  و استارتاپ می‌باشد که با استقبال خوبی مواجه شده است. در حقیقت با رونق و استقبال از استارتاپ ویزا  موج جدید کلاهبرداری استارتاپی آغاز شده است. در این مقاله می‌خواهیم برای شما که قصد دریافت ویزای کانادا را دارید شیوه‌های کلاهبرداری استارتاپ کانادا و راه‌های جلوگیری از آن را شرح دهیم.

کلاهبرداری استارتاپ کانادا

 همانطور که بیان شد بسیاری از کارآفرینان بین‌المللی برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کار خود به سراغ ویزای استارتاپ کانادا می‌روند. به دلیل افزایش تقاضای افراد از سراسر نقاط جهان به کشور کانادا باعث شده است کلاهبرداری استارتاپ‌ها افزایش یابد.  در حقیقت ماجرای وعده‌های دروغین و کلاهبرداری باعث شده است تا بسیاری از افراد نا امید و نادم شوند. به صورت کلی کلاهبرداران از طریق روش‌های مختلف و با استفاده از نا‌آگاهی افراد متقاضی،  به آن‎ها دروغ تحویل داده و مورد سواستفاده قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است کلاهبرداری ویزا معمولا با شیوه‌های متفاوت مانند طراحی وب سایت رسمی و دولتی، معرفی به عنوان کارمند دولت و غیره افراد را فریب می‌دهند. با توجه به پیچیدگی‌ کلاهبرداری ها و مراحل دشوار مهاجرت ویزای استارتاپ به روش قانونی به مراتب از گذشته سخت‌تر شده است. به همین علت افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار دارند باید در مورد انواع روش‌های کلاهبرداری آگاهی داشته باشند تا با شکست روبرو نشوند.

انواع روش‌های کلاهبرداری

 همانطور که می‌دانید شیوه کلاهبرداری کانادا  طیف گسترده‌ای از انواع مختلف دارد. کلاهبرداران با شیوه‌هایی چون مدارک جعلی، عدم وجود موسسه فیزیکی، مشاوران و مدیران کلاهبردار، اطلاعات نادرست، درخواست مالی غیر معقول، مستندات غیرقانونی و غیره افراد را فریب می‌دهند. ما در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین روش‌های کلاهبرداری ویزای استارتاپ را شرح دهیم.

کلاهبرداری از طریق تضمین اقامت در کمترین زمان ممکن

 طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از افراد به انجام روند سریع مهاجرت و خارج از کشور تمایل دارند. کلاهبرداری استارتاپ کانادا  معمولا از این طریق افراد را فریب می‌دهد و با وعده دروغین با روح و روان آن‌ها بازی می‌کند. در حقیقت پروسه اخذ اقامت کشورهای خارجی مراحلی پیچیده و زمانبر دارد. به صورت کلی هنگامی که فردی  مدعی شد که می‌تواند بین دو ۲ الی ۳ ماه  پرونده اقامت موقت و دائم شما را تحویل دهد باید به ادعای چنین موسساتی شک کنید.

وعده تضمین نتیجه

یکی دیگر از شیوه کلاهبرداری وعده با ضمانت اخذ ویزا است که به این طریق افراد را در مورد فریب می‌دهد و در نتیجه مشتریان زیادی جذب می‌کند. در واقع  تایید نهایی اقامت و پرونده به دست دولت کانادا است و هیچ فرد یا موسسه‌ای نمی‌تواند قبولی صددرصد ویزای استارتاپی کشور کانادا را ضمانت کند.  همچنین پروسه اخذ ویزا توسط استارتاپ کانادا شرایط دشواری است که برخی از کلاهبرداران آن را ساده جلوه می‌دهند. در نتیجه ادعای تضمین قبولی نهایی یکی از شیوه‌های افراد کلاهبردار و شیاد است.

وعده ارتباط با اداره مهاجرت و سفارتخانه

یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری ویزا  وعده ارتباط صمیمانه با سفارتخانه و نمایندگان است. کلاهبرداران افراد را با این وعده قانع می‌کنند که در مدت زمان کمتر و  همچنین به صورت ساده‌تر می‌توانند تاییدیه نهایی را اخذ کنند . در صورتی که دولت این کشور با استفاده از قانون و قواعد خاصی مراحل بررسی ویزا را نظارت می‌کند. در واقع مراحل مختلف جمع آوری مدارک، مصاحبه و غیره زیر نظر سازمان‌های دولتی و مهاجرت بررسی می‌شود که این پروسه دشوار به نظر می‌رسد. بنابراین موسساتی که به شما وعده روابط در سفارتخانه و تسهیل مراحل را می‌دهند هدفی جز کلاهبرداری ندارند‌.

4

دریافت ویزای استارتاپ بدون مدرک زبان

 همانطور که می‌دانید مدرک آیلتس از سیستم بین المللی ضروری برای مهاجرت است . اما با این شیوه کلاهبرداری کانادا برخی افراد ادعا می‌کنند که بدون مدرک می‌توان پرونده و ویزای استارتاپی را اخذ کرد . در حقیقت این شرط برای افرادی که زبان ضعیفی دارند یا به دنبال  اخذ مدرک آن نرفتند گزینه خوبی محسوب می‌شود و به کلاهبردارن اعتماد می‌کنند. در صورتی که امکان ارسال درخواست ویزای استارتاپی بدون مدرک آیلتس، هیچ‌گونه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا نیست. به همین دلیل اگر با موسسه یا مشاوره‌ای برخوردید که ادعا کرد برای دریافت ویزا نیاز به مدرک آیلتس نیست بدانید که به احتمال زیاد با افراد کلاهبردار رو به رو هستید.

فروش ایده و بارش فکری

 یکی دیگر از روش‌های بارز کلاهبرداری کانادا  فروش ایده و بیزینس است. معمولا در شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداران با فروش ایده به سرمایه گذاران و تاجران وعده اپلای ویزای استار تاپ را می‌دهند. در صورتی که که بسیاری از آن‌ها ایده شما را به چندین نفر می‌فروشند. لازم به ذکر است  ایده خلاقانه  باید به صورت منحصر به فرد و یکتا باشد در غیر این صورت باعث متضرر شدن فرد خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد فروش ایده با قیمت گزاف و بالا یکی از روش‌های معمول کلاهبرداری کانادا است.

 

جلوگیری از کلاهبرداری استارتاپ کانادا

 حیاتی‌ترین شیوه برای جلوگیری از کلاهبرداری استارتاپ کانادا افزایش اطلاعات درباره شرایط اخذ ویزا است. از آنجایی که اکثر افراد برای دریافت ویزای استارتاپی و روند سریع مهاجرت عجله دارند باعث می‌شود که بدون آگاهی اقدام کنند و در نهایت افراد سودجو آن‌ها را فریب می‌دهند.

 همچنین برای جلوگیری از کلاهبرداری استارتاپ  توصیه می‌شود قبل از اینکه بخواهید قراردادی را امضا کنید برای داشتن آدرس فیزیکی موسسه مورد نظر اطمینان کسب کنید. در حقیقت تحقیق کنید که موسسه مهاجرتی از شرکت نوع استارتاپی می‌‍‌‌باشد و همچنین دارای وب سایت و صفحه اجتماعی معتبری هم باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از شیوه‌های کلاهبرداری استارتاپ ویزا  آشنا کنیم. شما باید در حین اخذ ویزا و قرارداد به نکات ذکر شده توجه کنید تا مورد فریب افراد سودجو قرار نگیرید. همچنین توصیه می‌شود در صورتی که با موارد مشکوکی روبرو شدید بلافاصله قرارداد را فسخ کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها