کد خبر: 673841
تاریخ انتشار :

مقدمه

مقدمه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

اگر دقت کرده باشید، بخش مالی و حسابداری از جمل حوزه هایی است که در آن با مشاغل و پروسه های گوناگون سر و کار داریم و تخصص های پرشماری هم در آن یافت می شود. به صورتی که اگر می خواهیم تا در این شغل موفق و حرفه ای عمل کنیم، همیشه باید به فکر به روز رسانی خود باشیم. اما این به روز رسانی از کجا آغاز می شود؟ پاسخ مشخص و واضح است: آموزش حسابداری. این روزها شرکت ها و سازمان های مختلف و برندهای جدید و قدیمی، به حسابداران و متخصصانی نیاز دارند که از تمامی جزئیات و پروسه های مربوط به شغل خود، به میزان حرفه ای و کامل و جامع آگاهی داشته باشند و در راه پیشرفت سازمان خود، قدم های مثبتی بردارند. پس بهتر است که هر کسب و کاری به این فکر باشد که یا حسابداران، کارشناسان و مدیرانی توانمند و با تجربه استخدام کند یا اینکه در همان مرحله اول، به مقوله آموزش حسابداری و گزینه های مرتبط با آن اهمیت دهد. اما این پروسه به آسانی انجام نمی شود. زیرا حتماً اکثر حسابداران، فارغ التحصیلان این رشته و  که چگونه یک حسابدار خبره شویم؟ در ادامه می خواهیم علاوه پرداختن به میزان اهمیت آموزش حسابداری، دو مبحث آموزشی را نیز به اختصار توضیح دهیم. این موارد عبارتند از: دوره آموزش اظهارنامه عملکرد و دوره آموزش صورت های مالی.

31

 

چگونه یک حسابدار خبره شویم؟

اگر بخواهیم در یک جمله به این پرسش پاسخ دهیم، جواب ما به طور حتم کاملاً کلی خواهد بود. اما در پروسه اینکه چگونه یک حسابدار خبره شویم، باید عوامل متعددی را بررسی کنیم. یکی از این موارد، به خود فرد حسابدار و متخصص حوزه مالی برمی گردد. اینکه وی تا چه اندازه می خواهد و یا تمایل دارد تا برای شرکت و سازمانی که در آنجا به کار مشغول است، نقش مثبت و تعیین کننده ای ایفا کرده و با تیم حسابداری و مالی نیز هماهنگ باشد و به کار گروهی و تیمی هم بپردازد. اما در مرحله بعدی، به آموزش حسابداری می رسیم که بدون شک برای هر کدام از افرادی که در حوزه مالی و حسابداری به کار مشغول بوده و از سمت ها و عناوین شغلی مختلفی برخوردارند، موردی ضروری و واجب در نظر گرفته می شود.

پس اگر در نظر داریم که چگونه یک حسابدار خبره شویم، باید به نکات زیر توجه کرده و آنها را در پروسه شغلی خود اعمال نماییم:

 

  • دقت بالا، یکی از گزینه هایی است که هر حسابداری به آن نیاز دارد. بدون داشتن دقت، پروسه های مالی و حسابداری به اشتباه انجام شده و محاسبات نیز پیشرفت نخواهند داشت
  • تمرکز مناسب هم در کنار مقوله دقت قرار می گیرد. اگر این مورد لحاظ نگردد، به طور حتم شاهد به هم ریختگی در روندهای مرتبط با امور مالی خواهیم بود
  • همه حسابداران و متخصصان حوزه مالی مایلند که با استفاده از شغل خود و دانش مربوطه در این زمینه، به درآمدهای مطلوبی برسند. اما نباید فراموش کنیم که در مبحث حسابداری و چالش های آن، موضوع کسب مهارت و برخورداری از تجربه مناسب، از جمله مواردی است که یک شبه به دست نمی آید و باید برای این امر مهم، به آموزش حسابداری اهمیت داده و دوره های مختلفی را نیز بگذرانیم.

در ادامه موارد مرتبط با اینکه چگونه یک حسابدار خبره شویم، می خواهیم دو حوزه مهم و اساسی را برای شما شرح دهیم. دو موردی که شما با استفاده از آنها و آموزش های مربوطه، از دانش و مهارت ویژه ای برخوردار خواهید شد.

32

دوره آموزش اظهارنامه عملکرد

همان طور که می دانید، مالیات و امور وابسته به آن، از جمله مهمترین و پرچالش ترین پروسه های حوزه مالی و حسابداری محسوب می شود. بنابراین، نیاز است که حسابداران و کارشناسانی که در این بخش مشغول فعالیت بوده و به گزارش های مرتبط با آن اقدام می کنند، کاملاً حرفه ای بوده و از دانش کافی برخوردار باشند. به همین دلیل است که دوره آموزشی اظهارنامه عملکرد را برای استفاده و کاربرد سرفصل ها و دستورالعمل های آن پیشنهاد می دهیم.

دوره آموزش اظهارنامه عملکرد نیز به این پروسه ها و مراحل مرتبط با آن اشاره داشته و در خصوص انواع مختلف اظهارنامه نیز توضیحات و آموزش هایی ارائه می دهد. بنابراین، برای کسانیکه مایلند تا در این رابطه از اطلاعات و آموزش های کاملی برخوردار شوند، آموزش حسابداری مورد اشاره توصیه و پیشنهاد می شود.

33

دوره آموزش صورت های مالی

حسابداران و متخصصانی که در یکی از مشاغل حوزه مربوطه به کار و فعالیت اقدام کرده اند، باید از زیربنای این شغل مهم با خبر بوده و با استفاده از دانش کافی و کامل در این زمینه، به انجام امور محوله اقدام کنند. البته حوزه مالی و حسابداری بسیار گسترده بوده و گزینه های متعددی را هم شامل می شود، اما بنابر نیاز و نوع شغل انتخابی و البته وظایف مربوطه، هر حسابداری باید به صورت مستمر و موثر در حال یادگیری بوده و از آموزش حسابداری بهره مند شود. یکی از این آموزش ها، دوره آموزش صورت های مالی است.

اگر دوره آموزش صورت های مالی را اولین و اساسی ترین گزینه آموزشی در نظر نگیریم، بدون شک این مورد در رتبه دوم قرار دارد. البته این مورد منطقی و کاملاً طبیعی است، زیرا حسابدار ابتدا باید دوره آموزش صورت های مالی را بگذراند و سپس به دریافت دیگر آموزش ها اقدام کند. با این شیوه، دانش وی به صورت متمرکز و حرفه ای افزایش یافته و از سوی دیگر وی می تواند با دریافت پروژه هایی، به تمرین موارد آموزش دیده بپردازد.

صورت های مالی به ما و سازمانمان کمک می کنند تا جهت آینده خود، پیش بینی ها و برنامه ریزی هایی داشته باشیم و با در نظر گرفتن چهارچوب خاصی که حاصل و خروجی گزارش های صورت های مالی است، هر کدام از مراحل آینده را با دقت و برنامه ریزی مناسب جلو ببریم. پس دوره آموزش صورت های مالی، برای حسابداران و متخصصان بسیار کاربردی و موثر خواهد بود. زیرا می توانند در آینده شغلی شرکت خود، نقشی مهم و اساسی ایفا نمایند.

 

جمع بندی

در مبحث پروسه ها و روندهای مالی و حسابداری، همیشه سوالات چالش برانگیزی برای متخصصان و کارشناسان این رشته وجود دارد. زیرا هدف نهایی آنها پیشرفت شغلی و ارتقا جایگاه در واحد مالی یک سازمان و شرکت است. فرقی نمی کند که شرکت شما کوچک است یا بزرگ، برند قدیمی محسوب می شوید یا نوپا، به هر حال اگر حسابدار هستید و همیشه از خود می پرسید که چگونه یک حسابدار خبره شویم، باید گزینه های مختلفی را در نظر گرفته و آنها را به بهترین شکل ممکن اعمال نمایید. جدا از اینکه باید بر روی توانایی های فردی خودتان تمرکز کنید، ارزش قائل شدن برای آموزش حسابداری، یک مورد بسیار مهم و تعیین کننده محسوب می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که در دوره های آموزشی این حوزه شرکت کرده و برای دوره آموزشی اظهارنامه عملکرد و دوره آموزشی صورت های مالی، اهمیت ویژه ای قائل شوید. این روزها موسسات و وب سایت های متعددی به ارائه و برگزاری دوره های مرتبط با آموزش حسابداری اقدام کرده اند. بنابراین می توانید با بهره گیری از صحبت های مشاوران این وب سایت ها و موسسات، در خصوص آموزش ها بهترین و موثرترین قدم ها را بردارید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها