کد خبر: 674100
تاریخ انتشار :

مزایای نواختن پیانو برای مغز و بدن چیست؟

فواید جسمی و روانی بسیاری از نواختن موسیقی شناخته شده‌است. پیانو، به ویژه، برای کسانی که به دنبال فرار از مشکلات ذهنی و روحی، بیان خلاق و لذت و شادی هستند، یک مسیر بی‌نظیر می باشد. در سال‌های اخیر شواهد بیشتری از مزایای پیانو دیده شده‌ که موسیقی را به ترکیب بدن، ذهن و زندگی سالم پیوند می‌دهند.

مزایای نواختن پیانو برای مغز و بدن چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

1. ارتقای شرایط بدن

حتی اگر نشسته باشید، نواختن پیانو یک ورزش است و مزایای فیزیکی و فیزیولوژیکی متفاوتی را به نوازندگان در تمام سنین ارائه می‌دهد. برای مثال، پیانو مهارت‌های حرکتی ظریف را تقویت می‌کند و هماهنگی چشم و دست را، در جوانان و سن رشد بهبود می‌بخشد.

تحقیقات نشان داده ‌است که آموزش پیانو برای بزرگسالان، تاثیر قابل‌توجهی بر افزایش سطوح هورمون رشد دارد که اثرات نامطلوب پیری را کاهش می‌دهد. همچنین ثابت شده که آوردن موسیقی به زندگی شما باعث کاهش اضطراب، تنظیم ضربان قلب و ریتم تنفس، کاهش عوارض قلبی، فشار خون و افزایش پاسخ ایمنی بدن می‌شود.

2. افزایش توانایی‌های شناختی و عقلانی

نواختن ساز شما را باهوش‌تر می‌کند و بخش‌های مشابهی از مغز مورد استفاده در استدلال فضایی و ریاضی را فعال می‌کند. همچنین بررسی پیانو به طور شگفت انگیزی حافظه (به ویژه حافظه کلامی) را بهبود بخشیده و عادت‌های خوبی مانند تمرکز، پشت‌کار و خلاقیت را ایجاد می‌کند. طی تحقیقی، کودکانی که چند سال از یادگیری پیانو را گذرانده بودند، می‌توانستند بیست درصد واژگان بیشتری را نسبت به سایرین به یاد بیاورند.

نواختن پیانو توانایی فضایی-زمانی را افزایش می‌دهد که به شدت در ریاضیات، علوم و مهندسی کمک کننده است. تمرین منظم موسیقی در سنین پایین حتی می‌تواند تغییرات ساختاری در مغز ایجاد کند که برای بقیه عمر با شما می‌مانند و مغز شما را در حین بازی کردن یا کارهای دیگر خواه موسیقیایی و خواه عمومی، کارآمدتر می‌کند.

3. آرامش ذهنی

14

مطالعات نشان می‌دهد که زمان صرف‌شده در نواختن پیانو، سلامت روانی را بهبود می‌بخشد. بر طبق این مشاهدات افرادی که موسیقی را آموزش می‌بینند، احساس‌های ناخوشایندی مانند اضطراب، تنهایی و افسردگی را کمتر تجربه می‌کنند. همچنین نشان داده شده که نواختن پیانو منبع خوبی برای تسکین استرس است و فرصت‌های فراوانی برای تقویت عزت‌نفس نیز فراهم می‌کند. این روش همچنین یک روش درمانی گسترده برای اختلال کمبود توجه جامعه به فرد نوازنده است.

4. سلامت زندگی

نواختن پیانو فواید سلامتی زیادی دارد که هر بخش از زندگی شما را تکمیل می‌کند. این شما را به جامعه تاریخی نوازندگی همراه با سنت‌های آن پیوند می‌دهد که شما به عنوان نوازنده پیانو و صاحب آن، به این تاریخ گسترده ملحق می‌شوید. برای دویست سال، پیانو یک قطعه اصلی در خانه‌ها بوده، خانواده‌ها و دوستان را گرد هم می‌آورده و جوامع را با قدرت موسیقی تقویت می‌کرده است.

در مقابل همه مزایایی که پیانو می تواند برای ما ایجاد کند، یک مانع وجود دارد و آن هم هزینه بالای تهیه این ساز فوق العاده است. با این حال این مشکل نیز راه حل مناسبی دارد و آن، تهیه پیانو دیجیتال با قیمتی پایین تر از دیگر انواع پیانو رویال و آکوستیک است. به این ترتیب می توانید با پرداخت هزینه ای کمتر، ابزاری مناسب برای شروع نواختن پیانو تهیه کنید.

ویژگی های یک پیانو خوب

15

همانطور که گفته شد، پیانو دیجیتال یک پیانو خوب برای شروع است. دنیای پیانو به ویژه پیانو دیجیتال می‌تواند نه تنها برای مبتدیان، بلکه برای نوازندگان باتجربه بسیار گیج‌کننده باشد. هنگامی که نوبت به پیانو دیجیتال می‌رسد، چالش اصلی که مهندسین با آن مواجه هستند، تولید دقیق دو چیز است: صدا و احساس یک پیانوی صوتی کلاسیک.

هر دوی این کارها بسیار دشوار هستند، زیرا در داخل این ساز نت‌های موسیقی شگفت‌انگیز بسیار زیاد است. رشته‌ها، چکش و کلیدها، عناصری هستند که صدا را در یک پیانو آکوستیکی تولید می‌کنند. هنگامی که کلید را فشار می‌دهید، چکش متصل، به سیم مربوطه برخورد کرده، نوسان می‌کند و صدا تولید می شود. پیانو دیجیتال رشته‌ و چکش ندارد و تنها برای اضافه کردن وزن به کلیدها و بازسازی حرکت مکانیکی از چکش ها در این ابزار سنتی استفاده می‌شود.

در ابتدا باید به این سوال پرداخت که سمپل‌ها چه هستند؟ سمپل‌ها یک نمونه ضبط صوت کوچک از صدای یک ابزار موسیقی یا هر صدای دیگری است (امواج اقیانوسی، آژیر، باد و غیره). نمونه‌ها همچنین می‌توانند از آهنگ‌های ضبط ‌شده گرفته شوند. برای مثال، یک گیتار باس، با نواختن ثانیه‌ای از یک آهنگ، می‌تواند نمونه باشد. در سال‌های اخیر تکنولوژی چنان پیچیده شده‌است که پیانو دیجیتال پیشرفته، صدایی را ارائه می‌دهند که تقریبا  غیر قابل ‌تشخیص از پیانو واقعی است.

به طور کلی، حافظه بیشتر به این معنی است که نمونه‌های با کیفیت بالاتر/بلندتر با لایه‌های سرعت بیشتر می‌توانند روی یک پیانو دیجیتال ذخیره شوند. مدل‌های ارزان‌تر حافظه کمتری دارند، بنابراین تولیدکنندگان باید رویکرد متفاوتی اتخاذ کنند. آن‌ها به جای ثبت تک‌ تک کلیدهای یک پیانو آکوستیکی، هر ثانیه را ثبت می‌کنند و سپس سمپل‌ها را با استفاده از تکنولوژی‌های مدل‌سازی برای پر کردن شکاف‌های بینشان بسط می‌دهند.

علاوه بر این، برای اجتناب از استفاده چند گیگابایت داده‌های نمونه‌برداری، بسیاری از تولیدکنندگان بخشی از نمونه را برای کاهش اندازه آن قطع می‌کنند.

معتبرترین فروشگاه برای خرید پیانو کجاست؟

16

در کل فروشگاه‌های پیانو در هنگام خرید می‌توانند توصیه‌ها و ایده‌های بسیار کامل و خوبی را به شما بدهند. بهترین مرجع برای خرید پیانو، مرکزی است که علاوه بر توضیحات کامل هنگام ارائه محصول، خدمات پس از فروش نیز داشته باشد و بهترین خدمات را ارائه دهد. بهتر است علاه بر تحقیق در مورد مدل پیانوی مد نظر، فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید نیز مد نظر قرار دهید و فروشگاهی معتبر را جهت خرید خود انتخاب نمایید.

مناسب ترین پیانو برای شروع کار کدام مدل است؟

بهترین و ارزان ترین پیانو برای شروع نواختن، پیانو دیجیتال رولند مدل fp10 است. زیرا تجربه‌ای شبیه به پیانو آکوستیکی ارائه می‌دهد. حتی escapement را نیز شبیه‌سازی می‌کند، یعنی حتی احساسی که وقتی چکش بعد از ضربه زدن به رشته‌ها ایجاد می‌کند را می بینید. شبیه‌سازی fp10 حتی از صدای یک پیانوی بزرگ و کلاسیک نیز بهتر است.

 Fp10 ویژگی‌های مفید بسیاری دارد. از جمله توانایی اسپلیت کردن صفحه‌ کلید در دو حالت تا استاد و هنرجو بتوانند با هم روی یک پیانو نوازندگی کنند. این شرکت همچنین برای اتصال بی‌سیم به یک تلفن یا تبلت، پشتیبانی بلوتوث را ساخته ‌است. با این حال، کنترل‌های فیزیکی آن مشهود نیستند و تنها ۱۵ درصد صدا را ارائه می‌دهند (این برای بیشتر هنرجویان کافی می باشد؛ اما برای اجراکنندگان کافی نیست چرا که آنها امکان دارد بیشتر بخواهند).

نتیجه گیری

پیانو یک ابزار با صفحه‌کلید است که صدا را از طریق strings با چکش تولید می‌کند و با دامنه وسیع و توانایی آن برای نواختن آزادانه آکورد‌ها شناخته می‌شود. این ساز در جهت افزایش توانایی فیزیکی و ذهنی بسیار موثر است، به هماهنگی هرچه بیشتر ذهن با بدن می‌پردازد و طیف وسیعی از ریتم‌ها را شامل می‌شود. دلایل بسیاری برای شروع نواختن پیانو وجود دارد که می توانید اینجا بیشتر در خصوص آن مطالعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها