کد خبر: 675729
تاریخ انتشار :

شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی

شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

تحصیلات عالی در برترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خارج از کشور، آرزوی هر محصل بلندپرواز و مشتاقی است. با این حال، بسیاری از نحوه‌ اخذ ویزای دانشجویی و شرایط و الزامات آن اطلاعات کافی ندارند. بخشی از روند مهاجرت آسان اطلاع از شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی است.

ویزای دانشجویی یا تحصیلی، همان‌طورکه از نام آن نیز پیداست، ویزایی است که برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور صادر می‌شود. اگرچه دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ یا موسسه آموزشی مربوطه از اهمیت زیادی برخوردار است، ولی اسناد و مدارک حقوقی زیادی وجود دارند که متقاضیان باید برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهند. هر کشور دارای شرایط و ضوابط خاصی برای مهاجرت است. بنابراین الزامات و مدارک مورد نیاز هر کشور نسبت به کشور دیگر تا حدی تفاوت دارد. با این حال، ویزاهای دانشجویی در تمام کشورها به جز موارد جزئی تا حدی زیادی شبیه به هم هستند.

هر دانشگاه و هر کشوری حداقل نمرات آزمون زبان انگلیسی را تعیین کرده که متقاضی باید به آن حد نصاب نمره برسد. از این رو، به دانشجویان توصیه می‌شود شرایط هر دانشگاه را بررسی کنند تا شرایط لازم پذیرش در آن موسسه آموزشی را داشته باشند.

ویزای تحصیلی یک سند رسمی است که هنگام اعزام برای تحصیل در خارج از کشور، ضمیمه گذرنامه می‌شود. ویزای دانشجویی از طرف دولت کشوری که در آن قصد تحصیل دارید، صادر می‌شود. این ویزا به دانشجویان بین‌المللی این امکان را می‌دهد تا پایان دوران تحصیل خود در کشور مورد نظر اقامت کنند. تحصیل در خارج از کشور همچنین می‌تواند راهی برای پیدا کردن شغل در خارج از کشور پس از فارغ‌التحصیلی و در نتیجه به دست آوردن اقامت دائم در آن کشور نیز شود.

هر دانشجویی که برای تحصیل به خارج از کشور می‌رود، به ویزای دانشجویی احتیاج دارد. این ویزا در واقع، امکان اقامت طولانی‌مدت (از ۱ تا ۳ سال و حتی بیشتر) متقاضیان در کشور محل تحصیل را فراهم می‌کند. با این حال، برای شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت نیازی به ویزای دانشجویی نیست. همچنین در برخی موارد ممکن است که بین کشورها توافق‌نامه‌های ویژه‌ای وجود داشته باشد که در آن صورت، دانشجویان بدون نیاز به ویزای تحصیلی و با همان گذرنامه می‌توانند به کشور مورد نظر سفر کرده و در آنجا تحصیل کنند.

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی

11

بعد از نگاهی به شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی باید بدانید هر کشوری، بسته به قوانین مهاجرتی خود، لیست خاصی از اسناد را برای اخذ ویزای تحصیلی از متقاضیان درخواست می کند. با این حال، یک سری مدارک را، به عنوان لیست عمومی مدارک ویزای تحصیلی می دانند که شما مطمئنا به آن ها نیاز دارید. در ادامه این مدارک را برای شما به تفسیر توضیح خواهیم داد:

 پاسپورت معتبر: پاسپورت ها، اولین الزام برای سفر هستند. نکته ای که لازم است بدانید این است که، برای تحصیل در کشور های مختلف شرایط اعتبار پاسپورت ممکن است متفاوت باشد. ویزای تحصیلی بعضی از کشور ها تا پایان مدت اعتبار پاسپورت شما ، معتبر می باشند. همچنین شما باید در پاسپورت خود، حداقل دو صفحه خالی برای مهر زدن برای ویزا تحصیلی خود داشته باشید. توجه داشته باشید که در صورتی که هر گذرنامه منقضی شده دارید، باید از تمام صفحات آن یک کپی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط کلی جهت اخذ ویزای کاری در کشورها

 اثبات دانشجو بودن: مهم نیست که شما برای کدام کشور درخواست ویزا می کنید، اگر تقاضا برای هر نوع ویزای دانشجویی دارید، باید بتوانید ثابت کنید که شما یک دانشجوی ایرانی هستید. این اثبات، اغلب با تائیدیه از موسسه آموزشی که در آن تحصیل میکنید انجام می پذیرد.

 پذیرش تحصیلی: یک نامه تاییدیه از دانشگاهی که برای تحصیل به آن درخواست داده اید، باید ضمیمه مدارک تان داشته باشید.

گواهی پایان دوره سه ساله متوسطه (به همراه ترجمه رسمی): گواهی پایان دوره سه ساله متوسطه، همان مدرک دیپلم تان می باشد. مدرک دیپلم تان به همراه ترجمه رسمی آن باید در مدارک تحویلی به سفارت کشور مورد نظرتان موجود باشد. (زبان ترجمه مدارک هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. ابتدا اطلاع کسب کنید که کشور مورد نظر شما، مدارک را به چه زبانی درخواست می کنند)

 گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه رسمی)

گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه رسمی)

فرم درخواست ویزا (توسط گروه مسافرتی ویزالند برای شما تکمیل می شود)

 شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه رسمی و دو کپی از آن

 گواهی پشتیبانی مالی: این گواهی می‌تواند به دو صورت به سفارت کشور مقصد ارائه شود: روش اول ارائه گواهی تمکن مالی به ارزش اعلام شده توسط سفارت کشور مقصد. روش دوم ارائه گواهی ضمانت و پشتیبانی توسط یکی از بستگان متقاضی در کشور مقصد که در کل مدت زمان تحصیل توانایی پشتیبانی شما را داشته باشد.

مدارک شغلی و یا سوابق شغلی (در صورت موجود بودن)

دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی

 انگیزه نامه: انگیزه نامه، انگیزه و هدف شما برای تحصیل در کشور مورد نظر را اعلام می کند. این نامه می تواند هدف های بعد از اتمام تحصیل، هدف از تحصیل در کشور مقصد و مواردی این چنین را ذکر کنید.

زندگی نامه: زندگی نامه شما، باید یک متن کلی در مورد نحوه زندگی تان از کودکی تا زمانی که درخواست ویزای تحصیلی می کنید باشد. در این متن شما باید کلیه کارهایی که از کودکی انجام داده اید و تمام حرفه ها و تخصص هایی که یاد گرفته اید را، به طور کامل ذکر کنید.

 آموزش های زبان: مدرک دیگری که بسیار مهم است، مدارک آموزش های زبان شما می باشد. به طور کلی شما باید با این مدارک به سفارت کشور مورد نظر خود اثبات کنید که به راحتی می توانید در این کشور با دیگران ارتباط برقرار کرده، تحصیل کنید و بدون دردسر کار های روز مره خود را انجام دهید. به طور معمول TOFEL ، IELTS و PHD در اخذ ویزای تحصیلی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مشاوره ویزای تحصیلی

12

همانطور که می دانید بخش بسیار زیادی از روند اخذ ویزای تحصیلی این است که شما بدانید از کجا شروع کنید و در ادامه چه کارهایی را انجام دهید. به همین دلیل حتما در نظر داشته باشید که با مشاوره معتبر به روند اخذ ویزای خود کمک کنید. ما در دنیاب خوشحال می‌شویم که به شما کمک کنیم تا شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی را بهتر بشناسید.

حتما قبل از انتخاب مشاوره پذیرش تحصیلی در مورد آن سازمان یا شخص خوب تحقیق کنید و سوابق آنها را در نظر بگیرید. انتخاب مشاوری کار بلد نباشد می تواند هزینه، زمان و اعتبار تحصیلی شما را از بین ببرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها