کد خبر: 677893
تاریخ انتشار :

سفر سولو به همدان

بسیاری از ما دوست داریم در سفرهای خود دوستان و عزیزانمان نیز همراهیمان کنند. معمولا سفرهای دسته جمعی و خانوادگی سفرهای لذت بخش تری خواهند بود. اما آیا تا حالا به یک سفر تک نفره و تنهایی فکر کرده‌اید؟ سفر سولو یا تک نفره می‌تواند یک تجربه متفاوت و جذاب برای شما باشد که به یک بار امتحان کردن بیارزد.

سفر سولو به همدان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

شما می‌توانید به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و از دیدن جاهای دیدنی همدان یا حتی جاهای دیدنی قزوین و دیگر شهرهای کشورمان لذت ببرید. اگر شما نیر قصد سفر به یکی از شهرهای ایران مانند همدان را دارید، پا روی ترس‌های خود بگذارید و این بار تنهایی سفر رفتن را امتحان کنید. در این مطلب کمی بیشتر با سولو تراول و جاهای دیدنی همدان آشنا خواهیم شد.

سولو تراول  و مزایای آن

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، سولو تراول به سفرهای انفرادی و تنها می‌گویند. البته به این نکته توجه داشته باشید که تنها سفر کردن به معنای انزوا در سفر نیست! شما می‌توانید در طول سفر خود با افراد مختلف در هتل، مکان‌های تفریحی و یا سیستم‌های حمل و نقل آشنا شده و دوستان جدیدی نیز پیدا کنید. این نوع سفر می‌تواند مزایای دیگری نیز برای شما داشته باشد که در ادامه کمی بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

صفر تا صد برنامه با خودتان است

زمانی که شما با یک گروه سفر می‌کنید، برای تمام برنامه ریزی ها مانند مکان اقامت و یا انتخاب جاذبه‌های گردشگری باید نظر جمع را در نظر بگیرید. در میان این انتخاب‌ها بدون شک مواردی نیز پیدا خواهد شد که چندان به مذاق شما خوش نیاید! در سفر سولو شما می‌توانید برنامه‌های سفر را دقیقا مشابه با چیزی که خودتان دوست دارید، برنامه ریزی کرده و از آن لذت ببرید.

خودتان را به چالش خواهید کشید

اگر می‌خواهید از منطقه امن خودتان فراتر رفته و توانایی‌هایتان را به چالش بکشید، سولو تراول می‌تواند یک انتخاب عالی و البته هیجان انگیز برای شما باشد. شما برای تصمیم گیری‌ها و مسائل پیش آمده همراهی نخواهید داشت و هر مساله‌ای را خودتان برنامه ریزی خواهید کرد.

دست شما برای انتخاب باز است

زمانی که همراه با خانواده سفر می‌روید، محدودیت‌های شما بیشتر است. برای مثال اگر ممکن است در هر مکانی نتوانید اتراق کنید و یا هر تفریحی را نتوانید امتحان کنید. فرقی نمی‌کند که قصد بازدید از جاهای دیدنی قزوین یا هر شهر دیگر ایران را داشته باشید، هیجان در سفر سولو می‌تواند بسیار بیشتر از سفر دسته جمعی باشد.

7

کنترل مالی در دست شما است

از دیگر مزایای سفر سولو آن است که شما می‌توانید به طور کامل مسائل مالی را مدیریت کنید. اگر بودجه کمی برای سفر در نظر گرفته‌اید، سولو تراول به شما کمک می‌کند بتوانید برنامه‌های مالی را دست بگیرید. می‌توانید به جای سرو ناهار در رستوران‌های گران قیمت یک ساندویچ ارزان بخورید و یا از سوپر مارکت چیزی برای شام بخرید.

اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد

سولو تراول می‌تواند از شما یک فرد با اعتماد به نفس بیشتر بسازد. از آن جا که شما در این سفر چالش‌های مختلفی را امتحان می‌کنید و کارهایی انجام می‌دهید که تا کنون به آن فکر هم نکرده‌اید، باورتان نسبت به خودتان و توانایی‌هایتان بیشتر خواهد شد و اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

سولو تراول به همدان

همدان یکی از شهرهای زیبای ایران است که می‌تواند یک مقصد عالی گردشگری برای شما نیز به شمار رود. در این استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند تالاب آق گل همدان گنج نامه، آرمگاه بوعلی و باباطاهر وجود دارد که بازدید از آن‌ها لذت سفر شما را دو چندان خواهد کرد. اگر قصد سفر به این استان زیبا را دارید، در ادامه کمی بیشتر با جاهای دیدنی همدان آشنا می‌شویم.

تالاب آق گل همدان

یکی از زیباتری جاهای دیدنی که در سفر خود باید از آن بازدید کنید، تالاب آق گل همدان است. این تالاب در ملایر واقع شده که حدود 600 هکتار وسعت دارد. این تالاب محل جمع شدن هرزآب‌های فصلی است. زیباترین ویژگی این تالاب سفر پردندگان مهاجری از روسیه، قفقاز، سیبری و کشورهای اسکاندیناوی است که زیبایی حیرت انگیزی به این تالاب می‌دهد.

غار علیصدر

این غار زیبا، بزرگ ترین غار آبی جهان است که هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور از آن بازدید می‌کنند. در این غار قدیمی و بسیار زیبا، سنگ‌های یافت شده که قدمت آن به زمان ژوراسیک باز می‌گردد.

8

دهکده توریستی گنج نامه

بدون شک شناخته شده‌ترین جاذبه توریستی همدان، دهکده گنج نامه است. در این دهکده می‌توانید تمدن، تاریخ و طبیعت را یک جا ببینید و از خوردن خوراکی‌های خوشمزه نیز لذت ببرید. آبشار، تله کابین، پیست اسکی، انواع کافه و آکواریوم از تفریحات این دهکده به شمار می‎رود. شما همچنان در این دهکده می‌توانید از کتیبه‌های باستانی داریوش و خشایار شاه بازدید کنید.

تپه هگمتانه

همدان اولین مکان برای تشکیل تمدن در فلات ایران به شمار می‎رود. در این تپه آثار قدیمی از زندگی گذشته و تمدن پیدا شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به لوح‌های زرین و سیمین، لوح آرشام، لوح آریا رامنه اشاره کرد. در این تپه علاوه بر سازه‌های قدیمی می‌توانید از موزه آن نیز بازدید کنید.

از دیگر جاهای دیدنی همدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرامگاه بوعلی
  • آرامگاه باباطاهر عریان
  • تخت نادر
  • برج قربان
  • عباس آباد
  • آرامگاه عارف قزوینی
  • پیست اسکی تاریک دره
  • گنبد علویان
  • باغ ایرانی
  • سراب گاماسیاب

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها