کد خبر: 684427
تاریخ انتشار :

تمام نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما

تمام نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروزه سفر به مسیرهای طولانی در داخل و خارج از کشور به راحتی انجام می‌شود و وجود ناوگان هوایی باعث شده است تا در کمترین زمان ممکن در هر مکانی که بخواهید حاضر شوید. نکته مهم در این بین خرید بلیط هواپیماست.

برای اینکه بتوانید سریع‌تر و راحت‌تر بلیط هواپیما خریداری نمایید، بهترین راهکار، خرید به صورت آنلاین است. در روش آنلاین تنها با چند کلیک به راحتی می‌توانید بلیط برای مقصد مورد نظر خود را یافته و در کمترین زمان ممکن آن را بخرید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که در زمان خرید آنلاین بلیط هواپیما به صورت آنلاین به چه نکاتی باید توجه کرد.

نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما آنلاین

امروزه وب‌سایت‌های زیادی در زمینه خرید بلیط به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. وب‌سایت‌های معتبر در حال حاضر با ارائه امکانات و داشتن ویژگی‌های کاربردی توانسته‌اند بهترین خدمات آنلاین را به کاربران و مسافران ارائه نمایند. با این وجود، نکات زیادی برای خرید بلیط آنلاین وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین موارد آنها اشاره شده است.

  • انتخاب درست مبدا و مقصد: شاید بدیهی به نظر برسد اما از اصلی‌ترین نکاتی که در هنگام خرید بلیط آنلاین باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب درست مقصد و مبدا و زمان مورد نظر شما برای پرواز است.
  • تعداد و سن همسفران: اینکه شما به تنهایی قصد سفر دارید یا افراد دیگری هم با رنج سنی مختلف همراه شما هستند، در هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. قیمت بلیط هواپیما برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است.
  • داخلی و خارجی بودن: بسته به اینکه سفر شما داخلی یا خارجی است موارد مختلفی را باید در نظر بگیرید. برای مثال مدارک مورد نیاز، قوانین کنسلی، شرایط پرواز و قوانین مرتبط با همراه بردن حیوان خانگی ممکن است در هر کدام از این پروازها متفاوت باشد.
  • پرداخت هزینه: بعد از انتخاب موارد اصلی در سایت که در بالا ذکر شد، پروازهایی برای شما نمایش داده می‌شود که قیمت‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایط مورد نظر خود، یکی از پروازها را انتخاب کرده و هزینه رزرو را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

02

چرا باید پیش از خرید قوانین کنسلی را بدانم؟

در برخی موارد ممکن است برنامه سفر شما تغییر کند و نیاز به کنسل کردن بلیط خود داشته باشید. در این صورت، نداشتن آگاهی از شرایط کنسل کردن می‌تواند برای شما ضررهای مالی به همراه داشته باشد. به همین جهت بهتر است قبل از اینکه خرید بلیط خود را حتمی کنید، از قوانین کنسلی اطلاع داشته باشید.

اگر بلیط خود را از مستربلیط خریداری می‌کنید، بعد از جستجو برای خرید بلیط، در بخش جزئیات، اطلاعات سفر و شرایط کنسلی ذکر شده است. در واقع شرکت‌های مختلف قوانین متفاوتی در این مورد دارند، بنابراین هنگام رزرو بلیط حتما باید به این مورد توجه داشته باشید. به طور کلی هر چه نزدیک به روز و ساعت پرواز اقدام به کنسل کردن بلیط نمایید، جریمه بیشتری شامل حال شما خواهد شد.

یکی دیگر از مواردی که در شرایط و قوانین کنسلی تاثیر می‌گذارد، نوع بلیط است. اغلب در بلیط‌های چارتری امکان کنسلی وجود ندارد و شما نمی‌توانید سفر خود را کنسل کنید. به همین دلیل اگر احتمال می‌دهید که برنامه سفرتان تغییر کند، بلیط‌های سیستمی خریداری نمایید تا بتوانید در صورت نیاز به راحتی سفر خود را کنسل کنید.

03

مزایای خرید بلیط هواپیما از مستربلیط

برای اینکه بتوانید برای خرید بلیط به صورت آنلاین به راحتی اقدام کنید، نیاز است تا به پلتفرم‌های معتبری همچون مستربلیط مراجعه نمایید. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های خرید بلیط از مستربلیط اشاره شده است.

داشتن کاربری آسان: شما به راحتی می‌توانید با پنل خرید بلیط هواپیما در مستربلیط کار کرده و اطلاعات مربوطه را ارسال کنید. داشتن کاربری آسان از جمله ویژگی‌های مهمی است که این پلتفرم دارد.

قیمت بلیط: وقتی که شما اطلاعات مورد نظر مثل مبدا و مقصد، داخلی یا خارجی بودن سفر، یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت بودن بلیط، تاریخ به شمسی و تعداد مسافران با توجه به بازه سنی را انتخاب کردید؛ در بخش بعدی تمام پروازهایی که با اطلاعات شما همخوانی دارد، با قیمت، نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید بهترین و باصرفه‌ترین بلیط را انتخاب کنید. باید توجه کنید که در این بخش، اطلاعات کامل هواپیما، کلاس هواپیما، مدل و شرکت هواپیمایی، تعداد صندلی‌های خالی و همچنین میانگین امتیازی که مسافران قبلی برای پرواز داده‌اند، قابل مشاهده است.

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفر خود هستید، به سراغ پروازهایی بروید که قیمت کمتر و البته امکانات کمتری دارند. همچنین با توجه به شرایط می‌توانید ریسک کرده و منتظر بلیط‌های لحظه آخری باشید که اغلب قیمت پایین‌تری دارند.

جزئیات و اطلاعات سفر: در قسمت جزئیات سفر در مستربلیط، دو گزینه اطلاعات سفر و قوانین کنسلی ذکر شده است. در بخش اطلاعات سفر شما، ساعت حرکت و زمان نشستن هواپیما، مدت زمان سفر، مقدار بار رایگان و چگونگی محاسبه هزینه بلیط ذکر شده است. در بخش کنسلی نیز می‌توانید شرایط استرداد و کنسل شدن بلیط را به صورت دقیق مشاهده کنید.

رزرو خودکار: اگر شما تاریخ خاصی برای سفر مد نظر دارید و در این تایم صندلی خالی موجود نیست، با انتخاب رزرو خودکار می‌توانید به راحتی در صورت خالی شدن صندلی در اولین و سریعترین زمان ممکن بلیط خریداری کنید. لازم است بدانید که در رزرو خودکار هزینه را به صورت آنلاین در کیف پول خود واریز می‌کنید تا در صورت خالی شدن صندلی با پرداخت هزینه، صندلی به صورت اتوماتیک برای شما رزرو شود.

رزرو خودکار یکی از مهمترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های مستربلیط است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها