کد خبر: 685891
تاریخ انتشار :

کمک های هادی درویشوند به ترک اعتیاد و اشتغال افراد بهبود یافته

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هادی درویش وند در مجموعه خود توانسته افراد زیادی را از چنگال اعتیاد رهایی ببخشد. کمک­های مهندس درویش وند تا حدی بوده که امروز قصد داریم درباره این حمایت­ها مفصل صحبت کنیم.

مجموعه روان به سامان در این سال­ها از افرادی که به اعتیاد گرفتار بودند حمایت زیادی کرده و حتی پس از بهبودی آنها را رها نکرده است.

افرادی که از این مجموعه اعتیاد را ترک می­کنند می­توانند به­دست حمایت­گر هادی درویش مشغول به کار شوند و از این طریق خرج خود و خانواده خود را در بیاورند. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

خیریه روان به سامان، موسسه­ای برای فردا

موسسه خیریه روان به سامان در سال 1383 توسط مهندس هادی درویش وند تاسیس شد. این موسسه فعالیت انسان­دوستانه زیادی انجام می­دهد. مدیریت مجموعه نیز برعهده موسس آن قرار دارد. از جمله فعالیت­های خیریه موسسه روان به سامان می­توان به:

  • حمایت­های مالی و توزیع آذوقه جهت حمایت و توانمندسازی خانواده­های نیازمند (دارای مشکلات جسمانی، اقتصادی، اجتماعی)
  • حمایت از کودکان بی­سرپرست
  • راه اندازی سیستم اورژانس مددکاری اجتماعی جهت کمک به افراد گرفتار اعتیاد و اشتغال­زایی برای افراد بهبود­یافته
  • ایجاد گرم­خانه برای مردان و زنان بی­خانمان
  • حمایت از بیماران سرطانی و پرداخت هزینه­های درمان و معیشت آنها
  • و بسیاری امور دیگر

اشاره کرد. داشتن جهانی عاری از فقر و محرومیت آرزوی همه انسان­هاست. اما انسان­های کمی پیدا می­شوند که مثل هادی درویش وند در جهت تحقق آرزوی خود گام بردارند و در این مسیر تلاش کنند.

فعالیت­های خیریه مهندس هادی درویشوند

فعالیت­های خیریه هادی درویش وند پس از تاسیس

فعالیت­های خیرخواهانه مهندس هادی درویش وند از سال 83 و درست همزمان با تاسیس مجموعه خیریه روان به سامان آغاز شد. تا به امروز فعالیت­های زیادی زیرنظر مهندس هادی درویشوند صورت گرفته است. مراسم­های تقدیر زیادی از وی انجام شده و از خدمات شایسته ایشان به کرات قدردانی شده است.

به همین دلیل بسیاری از افراد با شنیدن نام ایشان به یاد خاطرات خود از مجموعه روان به سامان و حمایت­های آن میفتند. بسیاری از این افراد در این سال­ها توانسته­اند از طریق روان به سامان دارای شغل شوند و به زندگی جدیدی بازگردند.

بسیاری از شرکت­ها و کارخانه­ها به­دلیل ورشکستگی متوقف شده بودند اما به یاری مهندس درویش وند توانستند بار دیگر بازگشایی شوند و محلی برای کسب درآمد این افراد اشتغال­شان باشند.

آزادی زندانیان غیرعمد به­دست هادی درویش وند

مهندس درویشوند در یکی دیگر از اقدامات خیرخواهانه خود تعدادی از زندانیان غیرعمد را رهایی بخشید. درحال­حاضر جمعیت کیفری ایران بیش از ظرفیت زندان­های ماست.

بسیاری از زندانی­ها از امکانات حداقلی برای زندگی در زندان محروم هستند حتی یک جای خواب درست ندارند. در چنین شرایط موسسات و اشخاصی که می­توانند از این جامعه کیفری کم کنند برای ما بسیار مفید هستند. تعداد زیادی از زندانیان غیرعمد بخاطر مبالغ بسیاری پایینی در زندان به سر می­برند و گرفتار مشکلات زیادی هستند.

با همکاری و همیاری مهندس درویش وند تعدادی از آنها از بند زندان رها شدند و توانستند با شغلی جدید یک زندگی نو آغاز کنند و به آغوش خانواده بازگردند.

اشخاص بهبودیافته به خدمات اجتماعی نیاز دارند

زمانی که شخصی برای درمان اعتیاد وارد موسسه­ای می­شود کم­وبیش می­داند که چه راه سختی پیش رو دارد. در مسیر ترک افراد ممکن است خود را تنها و دور از خانواده ببینند و این شرایط برای آنها بسیار سخت بگذرد. چنین افرادی پس از ترک دچار مشکلات زیادی خواهند شد. به همین دلیل است که می­گوییم علاوه بر درمان دارویی اشخاصی که ترک اعتیاد می­کنند باید از خدمات و حمایت اجتماعی هم برخوردار باشند.

اما این حمایت به چه معناست؟ یعنی وقتی شما صاحب یک کسب­وکار خوب و حرفه­ای هستید به افرادی که از چنگال اعتیاد رها شده­اند به بدبین خواهید بود. چنین افرادی نمی­توانند در جامعه به راحتی شغل پیدا کنند. هادی درویش وند در موسسه خود چنین اشخاصی را پس از ترک رها نمی­کند. این افراد با استفاده از حمایت­های روان به سامان به مشاغل خاصی مشغول خواهند شد و می­توانند از این طریق خرج خود و خانواده خود را تامین کنند.

حمایت مالی و اجتماعی از اشخاص بهبودیافته

شاید لازم باشد تا بعد از رهایی از اعتیاد برای افراد بهبودیافته دوره­های آموزشی مشخصی برگزار گردد. چنین افرادی نیاز دارند تا پس از ترک بتوانند شرایط خود را حفظ کنند. بسیاری از افراد نمی­توانند بعد ترک بهبودی خود را حفظ کنند و دوباره به چنگال اعتیاد گرفتار خواهند شد.

دلیل اصلی گرفتاری آنها پس از بهبودی نبود شغل و محرومیت از خدمات اجتماعی و حمایت­های آن است. بسیاری از افراد با مراجعه به موسسه خیریه روان به سامان بدون حتی یک ریال هزینه توانسته­اند از بند اعتیاد رهایی بجویند و به آغوش گرم خانواده بازگردند. آنها حتی پس از بهبودی نیز توانستند از طریق همین مجموعه اشتغال بیابند و خرج خود و خانواده خود را تامین نمایند.

کمک­های هادی درویشوند به ترک اعتیاد

مهندس هادی درویش وند در مدت فعالیت خود توانسته مشاغل زیادی را برای این افراد ایجاد کند. در روان به سامان چنین اشخاصی می­توانند از حمایت همه جانبه این مجموعه خیریه بهره­مند شوند و درعین­حال نیز پس از بهبودی رها نخواهند شد.

آنها می­توانند از طریق حمایت­های هادی درویش وند دارای شغل شوند. مهم­ترین مرحله پس از رهایی از اعتیاد حفظ آن است. داشتن یک شغل می­توان به چنین افراد کمک زیادی کند. بسیار از افراد بدون حتی یک ریال هزینه وارد روان به سامان شده­اند و توانسته­اند که اعتیاد خود را کنار بگذارند.

جمع ­بندی

هادی درویش وند یکی از خیرین مهم ایرانی و کارآفرین بوده که موسس مجموعه خیریه روان به سامان نیز هست. مهندس درویشوند در یکی از اقدامات خیرخواهانه خود در این سال­ها کمک کرده تا افراد بسیاری از طریق مجموعه ایشان با اعتیاد وداع کنند و به دامان جامعه و آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

با حمایت­های مهندس درویش­وند این افراد توانسته­اند پس از ترک اعتیاد خود و مرحله بهبود دارای شغل شوند و در شرکت­های خوبی در ایران مورد بهره برداری قرار بگیرند. حالا آنها افراد مفیدی برای جامعه هستند که به چرخه تولید و اقتصاد کمک شایانی خواهند کرد. امیدواریم که افرادی مثل مهندس درویش وند در جامعه ما بیش از پیش باشند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها