کد خبر: 688933
تاریخ انتشار :

اقدام دولت نخست وزیر هند علیه مسلمانان

نارندرا مودی، نخست وزیر هند با اعلام این که معبد جدید و بحث برانگیز هندو در ماه ژانویه در زمین های مورد مناقشه افتتاح می شود،از این تصمیم ضد اسلامی دفاع کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، اولین توصیفات دقیق از معبد «رام جانمابهومی ماندیر» منتشر شد، که ساختار مجلل تزئین شده را نشان می دهد که در محل مسجد بابری ساخته می شود؛ مسجدی که که توسط اوباش دست راستی هندو در سال ۱۹۹۲ ویران شد. قسمت داخلی معبد که در شهر مقدس آیودیا در ایالت مهم انتخاباتی اوتار پرادش واقع شده است، با شمش های طلا و آثار هنری تزئین شده است.

پیمانکار اصلی ساخت این معبد گفته هزینه اصلی ساخت معبد ۱۸۰ میلیون دلار است اما هندوها بیش از ۳۶۰ میلیون دلار برای ساخت آن کمک کرده‌اند.مسلمانان ادعای مالکیت زمین را دارند زیرا مسجد در سال ۱۵۲۸ در آنجا ساخته شده است. اما بسیاری از هندوها معتقدند مسجد بابری بر روی ویرانه های معبد هندو ساخته شده که گفته می شود توسط بابر، اولین امپراتور مغول ویران شده است.

گفتنی است در سال ۲۰۱۹ پس از یک نبرد حقوقی طولانی، دادگاه عالی هند به هندوها اجازه ساخت معبد را در محل مورد مناقشه داد و مسلمانان به این رای معترض هستند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها