کد خبر: 690089
تاریخ انتشار :

انواع دمنوش های آرامبخش؛ معرفی 5 دمنوش محبوب بازار

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تقریبا هر گل و میوه‌ای را می‌توان به‌عنوان دمنوش مصرف کرد. خواص ویژه برخی از این دمنوش‌های گیاهی آرامبخش بودن آن‌هاست. تنش‌های روزمره و فشارهای کاری باعث می‌شود که تقریبا هر‌یک از ما سطح بالایی از استرس و اضطراب را در طول روز تجربه کنیم. با کمی تحقیق در دنیای گیاهان دارویی می‌توانید تعداد بسیاری گیاه دم‌کردنی با خواص آرامبخش و تسکین‌دهنده را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم با‌توجه‌به مصرف بالای دمنوش در ایران، انواع دمنوش های آرامبخش را به شما معرفی کنیم. اگر در طول روز در شرایطی استرس‌زا قرار دارید یا شب‌ها به سختی به خواب می‌روید، برای آشنایی با انواع دمنوش های آرامبخش مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

۱- دمنوش گل گاو زبان؛ یکی از شناخته‌شده‌ترین دمنوش‌های آرامبخش

بین انواع دمنوش های آرامبخش شاید نام گل گاو زبان بیشتر از همه به گوشتان خورده باشد. یکی از مهم‌ترین خواص گیاه گل گاو زبان، تسکین تنش و اضطراب است. ترکیبات موثری همچون فلاونوئیدها، ترپنوئیدها و اسیدهای آمینه در دمنوش گل گاو زبان وجود دارند. این ترکیبات باعث کاهش تحریک‌پذیری سیستم عصبی مرکزی و کاهش اضطراب و استرس در انسان می‌شوند. به همین دلیل گل گاو زبان در دسته دمنوش‌های آرامبخش و محبوب بازار قرار می‌گیرد.

در برخی موارد بنا‌به نظر پزشک از این دمنوش به‌عنوان یک روش کمکی در کنار روش‌های پزشکی استفاده می‌شود. مصرف منظم دمنوش گل‌ گاو زبان آثار مفیدی همچون کاهش اضطراب و استرس، تسکین علائم افسردگی، بهبود دردهای رایج و ناراحتی‌های مربوط به سیستم عصبی مرکزی خواهد گذاشت. اگر تصمیم به تهیه این گیاه پرفروش و محبوب برای عطاریتان دارید، برای اطلاع از قیمت عمده گل گاوزبان و خرید محصول با‌کیفیت به سایت فروشگاهی ویترین مارکت مراجعه کنید.

۲- دمنوش بهار نارنج؛‌ خوش‌رایحه با خواص آرامش‌بخش

معمولا رابطه مستقیمی بین بوی خوش و احساس آرامش وجود دارد. رایحه بهار نارنج به‌سرعت استرس و اضطراب را از انسان دور می‌کند و به‌عنوان یکی از آرامش بخش‌ترین گیاهان دنیا شناخته می‌شود. حس خوبی که با نوشیدن دمنوش بهار نارنج در افراد ایجاد می‌شود آن را به یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های بازار تبدیل کرده است. نوشیدن این دمنوش بیش از ۲۰ خواص مختلف دارد.

از اصلی‌ترین خواص آرامبخش دمنوش بهار نارنج می‌توان به کاهش تنش‌های عصبی، کاهش استرس و اضطراب، بهبود تپش قلب ناشی از مشکلات روحی و بیماری‌های عصبی، رفع اختلال خواب و تسکین دردهای میگرنی و سردرد اشاره کرد. با نوشیدن دمنوش بهار نارنج احساس بهتر و خواب آرام و عمیق‌تری خواهید داشت. در فروشگاه ویترین مارکت به‌عنوان مرکز پخش عمده عطاری تهران می‌توانید دمنوش بهار نارنج و انواع دمنوش‌های آرامش‌بخش را برای فروشگاه یا مصارف شخصیتان تهیه کنید.

۳- دمنوش به لیمو؛ دمنوشی مناسب برای کاهش سطح استرس

آلویزیا سیترودور گیاهی گلدار و از خانواده گیلاس است که به نام به‌لیمو شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص دمنوش به‌لیمو کاهش استرس و اضطراب است. خواص آنتی‌اکسیدانی و ورباسکوزید موجود در برگ‌های خشک به لیمو باعث تعادل هورمونی و کاهش سطح استرس و اضطراب می‌شود. در فصل تابستان می‌توانید به‌لیمو را با گیاهان دیگری همچون نعنا ترکیب کنید. نعنا و به‌لیمو هر دو خاصیت آرامبخش و خنک‌کننده دارند.

برگ‌های به‌لیمو سرشار از ملاتونین هستند. ملاتونین همان هورمونی است که بدن در طول شب ترشح می‌کند و باعث خواب آلودگی می‌شود. به همین دلیل نوشیدن یک لیوان دمنوش به‌لیمو قبل از خواب باعث تنظیم خواب خواهد شد. بهترین زمان برای مصرف دمنوش به لیمو عصر و اوایل شب است. برگ خشک شده این گیاه در ایران استفاده بسیاری برای طعم‌دار کردن چای و تهیه دمنوش دارد. ویترین مارکت با فروش عمده انواع دمنوش های گیاهی آرامبخش همچون بابونه، بهار نارنج و به‌لیمو همه دمنوش‌های پر‌مصرف فروشگاه‌های گیاهان دارویی و عطاری را تامین می‌کند.

۴- دمنوش بابونه؛ دمنوشی خواب‌آور و آرامبخش

نوشیدن دمنوش بابونه مزایای بسیاری برای سلامت جسم و روح دارد. یکی از اصلی‌ترین خواص بابونه رفع اختلالات مربوط به خواب است؛ بنابراین اگر شب‌ها سخت به‌ خواب می‌روید پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواب نوشیدن یک فنجان دمنوش بابونه را به‌جای نوشیدنی‌های کافئین‌دار امتحان کنید.

این گیاه حاوی آپیژنین، آنتی اکسیدانی است که به گیرنده‌های خاصی در مغز متصل می‌شود. این موضوع ممکن است باعث خواب آلودگی و کاهش بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خواب شود. لازم به ذکر است که دمنوش بابونه علاوه‌بر آرامش‌بخشی، بسیاری از خواص چای سبز همچون تقویت سیستم ایمنی و جوانسازی را نیز در خود دارد.

۵- سنبل الطیب؛‌ ضد اضطراب و ضد افسردگی

سنبل الطیب که به سنبل کوهی یا گیاه علف گربه نیز معروف است به‌عنوان یک داروی ضد استرس و افسردگی شناخته می‌شود. با نوشیدن این دمنوش در ساعات شب به راحتی به خوابی عمیق فرو می‌روید. گیاه سنبل‌الطیب طعمی تند دارد. برای ملایم‌تر شدن عطر و طعم این دمنوش می‌توانید سنبل الطیب را با گیاهان دیگری همچون به‌لیمو، بادرنجبویه یا بهار نارنج ترکیب کنید.

ترکیبات موجود در گیاه سنبل الطیب باعث کنترل سطح سروتونین مغز و جلوگیری از استرس، اضطراب و حمله‌های عصبی می‌شود. به‌ همین دلیل دمنوش سنبل الطیب به‌عنوان یکی از دمنوش‌های آرامش‌بخش و محبوب در بازار به‌حساب می‌آید. برای داشتن خوابی آرام و عمیق توصیه می‌شود که ۳۰ دقیقه قبل از خواب یک لیوان دمنوش سنبل الطیب بنوشید.

ویترین مارکت؛ عرضه‌کننده محبوب‌ترین و با‌کیفیت‌ترین دمنوش‌های آرامبخش بازار

در این مقاله با انواع دمنوش های آرامبخش و ۵ دمنوش محبوب در بازار ایران آشنا شدیم. روش‌های مختلفی برای کاهش استرس و اضطراب، ایجاد احساس آرامش و رفع اختلالات خواب وجود دارد. یکی از این روش‌های طبیعی، بدون عارضه، کم‌هزینه و لذت‌بخش استفاده از دمنوش‌های گیاهی است. اغلب این گیاهان در کنار خواص آرامبخش فواید و آثار مثبت دیگری نیز برای بدن دارند. مصرف دمنوش گیاهی به‌ جای داروهای شیمیایی کمترین ضرر و بیشترین سود را برای شما خواهد داشت.

با‌توجه‌به استقبال مشتریان، دمنوش‌های گیاهی و آرامبخش یکی از پرفروش‌ترین محصولات عطاری‌ها و فروشگاه‌های گیاهان دارویی محسوب می‌شوند. انواع دمنوش‌های محبوب بازار همچون چای سبز، چای ترش، غنچه گل محمدی، گل گاوزبان و چای کوهی در ویترین مارکت قابل تهیه و خریداری هستند. بسته به میزان و تعداد خرید یک فروشگاه، تسهیلاتی مختلفی مثل پرداخت‌های بلندمدت در اختیار همکاران گرامی قرار می‌گیرد. همچنین شرایط خرده‌فروشی برای مصارف شخصی مشتریان نیز در ویترین مارکت وجود دارد. برای سفارش و خرید آنلاین می‌توانید به سایت ویترین مارکت به آدرس vitrinemarket.com مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها