کد خبر: 690826
تاریخ انتشار :

قیمت بتن چقدر است؟ + معرفی مرکز معتبر خرید بتن از سراسر کشور

قیمت بتن در شهرهای مختلف ایران چقدر است؟ بتن مرغوب را از کجا بخریم؟ معرفی بهترین و مقرون ‎به‌صرفه ترین مرکز خرید بتن در ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بتن یکی از مواد پرکاربرد روی زمین است و در موارد مختلفی استفاده می‌شود. افزایش ایمنی سازه‎ها در برابر بلاهای طبیعی از جمله زلزله، کاهش میزان مصرف انرژی با کنترل ورود و خروج گرما، ساختن پل‌‎های کوچک و بزرگ، ساخت لوله برای فاضلاب‎ها و حتی ساخت وسایل تزئینی از جمله کاربردهای این ماده است. در حال حاضر بتن عنصر اصلی در سازه‎های کشورمان است به همین خاطر افراد زیادی به دنبال استعلام قیمت بتن هستند.

قیمت بتن در اصفهان

بتن چیست و از چه موادی تشکیل شده؟

بتنی که سفت شده است را می‎توان نوعی سنگ مصنوعی در نظر گرفت که بخش‎های خالی بین ذرات بزرگ‎تر را ذرات ریزتر پر کرده و بخش‎های خالی بین سنگدانه‎های ریز توسط سیمان پر شده است. بتن در واقع ترکیبی ماسه، شن و سنگ‎های خردشده ریز و درشت است که با استفاده از خمیر سیمانی به یکدیگر متصل شده‎اند. با توجه به کاربردی که از بتن مورد انتظار است، برخی افزودنی‎ها مانند انواع روان‎کننده یا کندگیرکننده به آن اضافه می‌شود که همین موضوع هم می‎تواند روی قیمت بتن تاثیر بگذارد.

قیمت بتن چقدر است؟

قیمت بتن یکی از آن مواردی است که توسط کارفرمایان، افرادی که به دنبال ساخت یا تعمیر خانه خود هستند، مصالح‎فروش‎ها و کمپانی‎های بزرگ دولتی و خصوصی مهم است. یکی از نکات مهمی که بایستی به آن توجه کرد، انتخاب فروشنده مناسب برای خرید بتن است تا این محصول مهم را با قیمت مناسب و مقرون‎به‌صرفه خریداری کرد.

با توجه به اینکه قیمت بتن با توجه به عوامل مختلف از جمله مواد تشکیل دهنده، عیار بتن، قیمت دلار و ... تغییر می‎کند، در نتیجه پیشنهاد می‎کنیم که برای استعلام قیمتن بتن در اصفهان، قیمت بتن در اصفهان، قیمتن بتن در نجف‎ آباد و ... از طریق همین لینک‎ها به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

بتن ریزی

قیمت بتن به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بتن به صورت متر مکعب است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به توضیح این عوامل خواهیم پرداخت:

عیار بتن

یکی از مهم‎ترین این عوامل، عیار بتن است. به این صورت که قیمت بتنی که عیار آن 150 باشد با قیمت بتن با عیار 350 متفاوت خواهد بود. علت این تفاوت قیمت در اختلاف میزان سیمان مخلوط شده در آن‎هاست. در واقع عیار بتن را میزان سیمان مورد استفاده در آن تعیین خواهد کرد.

قیمت مواد اولیه

همان‎طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، بتن از مواد مختلفی از جمله آب، ماسه سنگ، سیمان و برخی مواد افزودنی تولید می‌شود. طبیعی است که تغییر قیمت هر یک از آن‎ها می‎تواند روی قیمت نهایی بتن تاثیرات زیادی داشته باشد. برای مثال اگر حین بتن‎ریزی به آن موادی همچون ضدیخ اضافه شود، قیمت آن افزایش خواهد یافت. در نتیجه ممکن است گاهی بین قیمت بتن در نجف‎آباد یا قیمت بتن در شاهین‌شهر و سایر شهرها اختلافاتی دیده شود که طبیعی است.

قیمت ترکیب کردن مواد اولیه

ترکیب و مخلوط کردن مواد اولیه یکی دیگر از عواملی است که روی قیمت بتن تاثیر می‎گذارد. برای ترکیب مواد اولیه بتن نیاز به استفاده از تجهیزات خاصی است که هر کدام از آن‎ها با استفاده از گازوئیل یا برق کار می‎کنند و هر کدام از آن‎ها می‎تواند روی قیمت این محصول تاثیرگذار باشد.

قیمت کنترل کیفیت و فرایندهای آزمایشگاهی

برای اینکه استحکام و قدرت بتن مورد بررسی و امتحان قرار گیرد، نیاز به فرایندهای مربوط به کنترل کیفیت خواهد داشت. این آزمایش‎ها شامل تست‎ غلظت سیمان، غلظت و میزان مواد افزودنی و استحکام بتن است. کلیه این آزمایش‎ها هزینه‎بر است چرا که در فضایی خارج از کارگاه‎های تولید بتن انجام می‌شود. این آزمایش‎ها در مراحل مختلفی از ساخت انجام می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. به این خاطر که کیفیت یک ساختمان به طور کامل منوط به کیفیت بتن به کار رفته در آن است. در صورتی که ساخت بتن به طور استاندارد انجام شود و آزمایش‎های مختلف روی آن صورت گیرد، مشتری نهایی می‎تواند بتن را با خیال راحت در ساخت و سازهای خود استفاده کند.

هزینه حمل‎ونقل

یکی دیگر از هزینه‎هایی که می‎تواند روی قیمت بتن تاثیرگذار باشد، کامیون‎ها و ماشین‎های حمل‎ونقل هستند. با توجه به اینکه کارخانه‎های تولید بتن در فضایی دور از شهر هستند در نتیجه هزینه حمل و نقل نیز به آن‎ها اضافه خواهد شد. همچنین بهره‎گیری از میکسرها برای مخلوط کردن بتن نیز به این هزینه‎ها خواهد افزود. اصولا از چنین میکسرهایی به دو شکل استفاده می‌شود. در شکل اول بتن کاملا در کارخانه آماده شد و سپس به محل پروژه منتقل خواهد شد. در شکل دوم بتن به شکل مخلوط اما بدون آب داخل میکسر ریخته شده و به محل پروژه انتقال داده می‌شود. این کار سبب می‌شود تا بتن در محل پروژه از تازگی و کیفیت بیشتری برخوردار باشد.

بتن

بتن مرغوب را از کجا بخریم؟ + سخن پایانی

همان‎طور که مشاهده کردید، عوامل متعددی روی قیمت بتن تاثیر می‎گذارد. بهترین کار این است که خرید بتن خود را از یک مجموعه معتبر و شناخته شده انجام دهید. خانه بتن یکی از همین مجموعه‎هاست که شما می‎توانید اطلاع از قیمت بتن در اصفهان ، قیمت بتن در شاهین شهر ، قیمت بتن در خمینی‌شهر و ... را از طریق همین مجموعه انجام دهید. خانه بتن، سال هاست است که در زمینه خرید و فروش مصالح ساختمانی فعالیت دارد و مشتریان این مجموعه را مردمان عادی، کارفرمایان و شرکت‎های بزرگ دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهند. البته خدمات این شرکت به استان اصفهان محدود نمی‌شود. هر جایی از ایران که زندگی می‎کنید و نیاز به خرید بتن دارید، پیشنهاد می‎کنیم که حتما سری به سایت خانه بتن بزنید و از آخرین قیمت مصالح ساختمانی مطلع شوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها