کد خبر: 690956
تاریخ انتشار :

اسکرابر صنعتی یا زمین شوی چیست؟ انواع + مشخصات فنی + قیمت 1402

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دستگاه‌های کف شوی صنعتی یا زمین شوی صنعتی همان اسکرابرها هستند که برای نظافت، شستشو و خشک­کردن کف با استفاده از مواد شوینده و آب، به­کار گرفته می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای برس‌های مخصوص هستند که می‌توانند سطوح صاف را به­صورت کامل پاکسازی کنند.

زمین شوی صنعتی یک ماشین مخصوص است که به­طور تخصصی برای پاکسازی و خشک­کردن سطح زمین به­صورت همزمان طراحی شده است. سامانه‌های تشکیل­دهنده اسکرابر صنعتی شامل قطعه برس­زنی، ماشین پاشیدن آب و مخزن‌های نگهدارنده آب تمیز و آب کثیف هستند. کار زمین شوی صنعتی با چرخش برس دستگاه در سرعت بالا شروع می‌شود که می‌تواند آلودگی‌های سخت زمین را پاک کند و سپس برس به­صورت دورانی می‌لرزد تا با استفاده از آب پاکیزه، پاکسازی نهایی را انجام دهد.

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

etehadsanat.com

انواع اسکرابر های صنعتی

اسکرابر دستی

قدیمی‌ترین نوع کفشور صنعتی نمونه دستی آن است که برای تمیزکردن راهروها، سطوح صاف و محیط‌های باریک دارای مانع استفاده‌ می‌شود. نمونه دستی زمین شوی صنعتی ابعاد کوچکی دارد و وزن آن بسیار کم است؛ همچنین باتری شارژر آن در داخل دستگاه تعبیه شده که در نتیجه به­راحتی می‌توان آن را برای کار جابه‌جا کرد. طراحی دسته‌های این نوع کفشور صنعتی، تاشو بوده و نگهداری آن را در محیط‌های گوناگون و پرتراکم آسان‌تر کرده است. اسکرابر صنعتی دستی می‌تواند برای محیط‌های مختلف استفاده شود که بر این اساس گفته می‌شود قدرت مانور خیلی زیاد است

زمین شوی صنعتی دستی دارای تعدادی برس سخت یا یک پد پاک­کننده است که برای پاکسازی کامل آلودگی‌ها، ذرات و لکه‌های سطوح به­کار می‌رود. این نوع کفشور صنعتی دارای قاب‌ها، برس‌ها و دسته‌های مختلف است. جنس برس‌ها از موادی مثل نایلون یا موهای خشک بوده و جنس قاب اسکرابر از نوعی پلاستیک‌ مقاوم است. از ویژگی‌های دیگر زمین شوی می‌توان به مکانیسم مخصوص قفل نگهداری برس‌ها اشاره کرد. جنس دسته‌ها نیز پلاستیک بسیار مقاوم بوده و از مواد ضدلغزش طراحی می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از اسکرابر صنعتی دستی

استفاده از این نمونه کف شوی صنعتی مزیت‌ها و معایب زیر را دارد:

مزیت‌ها:

  • مناسب برای پاکسازی محیط‌های محدود : پاکسازی محیط‌های کوچک مثل قسمت‌های زیرین کشتی‌های کوچک که به برق دسترسی ندارند.
  • جابه‌جایی آسان : با استفاده از این نوع کفشوی صنعتی می‌توان به راحتی در محیط‌های گوناگون حرکت کرد و قسمتی که نیاز به تمیزکاری دارد، پیدا کرد.
  • قیمت پایین‌تر

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

etehadsanat.com

اسکرابر صنعتی خودرویی

یکی از دستگاه‌های کاربردی برای پاکسازی سطوح در ابعاد بزرگ کفشوی خودرویی یا سرنشین‌دار است که در محیط‌های باریک و بزرگ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این نوع زمین شوی مکانیزه بوده و می‌تواند برای تمیزکردن سطوح پارکینگ، بیمارستان‌ها، خیابان و پیاده­رو، کف پاساژها و مراکز عمومی کاربردی باشد. در این نوع کفشورها یک قسمت محرک وجود دارد که بر روی آن محل قرارگیری سرنشین و کنترل ماشین وجود دارد. قسمت دیگر اسکرابر نیز برس‌ها، سیستم‌های مخصوص آبیاری و فرش‌ها تعبیه شده‌اند.

این نوع زمینشوی به صورت بالا به پایین حرکت می‌کند و می‌تواند به­صورت همزمان فرآیند جداکردن آلودگی‌ها، آب­پاشی، برس­کشیدن با مواد شوینده، مکیدن آب آلوده و جاروبرداری را انجام دهد و آلودگی را به مخزن جمع­آوری منتقل کند. کاربرد اصلی این نوع زمینشور صنعتی برای محیط‌هایی با ابعاد بزرگ و ترافیک زیاد است که نیاز به پاکسازی منظم کف دارند. سرعت و کارایی این وسیله در شستشوی محیط‌های بزرگ اهمیت زیادی دارد و زمان و نیروی لازم برای تمیزکاری را به حداقل می‌رساند.

مزیت‌ها و معایب اسکرابر صنعتی خودرویی

تهیه دستگاه شوینده کف خودرویی مزایا و معایب خاص خود را دارد:

مزیت‌ها

  • سرعت و راندمان بسیار زیاد : زمین شوی صنعتی خودرویی، قدرت موتور زیادی دارد و با استفاده از سیستم‌های خودکار به­کاررفته در آن، در کمترین زمان ممکن، بیشترین میزان تمیزکاری را انجام می‌دهد.
  • کاربری بسیار آسان : قرارگرفتن صندلی مخصوص برای سرنشین تلاش بدنی لازم برای جابه‌جایی اسکرابر را به حداقل رسانده و کارکرد دستگاه را آسان‌تر می‌کند.
  • پاکسازی عمیق : این نوع زمین شور صنعتی تمیزکاری عمقی انجام می‌دهد و سیستم‌های آن می‌توانند فرآیند جداسازی لکه و آلودگی‌ها را با دقت بالایی انجام دهند.

اسکرابر صنعتی باتری دار

این نوع زمین شوی به­راحتی می‌تواند جابه‌جا شود و در محیط‌های پرتراکم استفاده آسان‌تری داشته باشد. همچنین به­دلیل مانور بالا محبوبیت آن نسبت به نمونه‌های کابلی بسیار زیاد است. این نوع کفشور نگهداری ساده‌تری دارد و نظافت صنعتی آن پیچیده نیست.

مزیت‌ها و معایب زمین شوی صنعتی باتری دار

منبع تغذیه اصلی این نوع نظافت‌کننده‌های مکانیزه باتری‌های قابل شارژ بوده که دارای مزایا و معایب زیر است:

مزایا :

  • امکان جابه‌جایی آسان و آزاد : با استفاده از این نوع کفشوی، بدون نیاز به کابل برق می‌توان محیط‌های مختلف را بدون محدودیت پاک کرد.
  • قابل استفاده در محیط‌های فاقد برق : امکان نظافت محیط‌هایی که دسترسی به برق ندارند، از این طریق بسیار آسان می‌شود.

اسکرابر صنعتی کابلی

نمونه دیگری از زمینشوی صنعتی نوع برقی و کابلی آن است که به­دلیل اتصال مداوم به برق می‌تواند پیوسته کار کند. منبع تغذیه اصلی این نوع کفشوی صنعتی برق 3 فاز یا برق شهری بوده و در نتیجه توان زیادی دارد.

مزایا و معایب اسکرابر صنعتی کابلی

تهیه و استفاده از این نوع کفشوی سالن برقی دارای مزیت‌ها و معایب خاصی بوده که مهم­ترین آن­ها شامل موارد زیر است:

مزایا

  • توان تمیزکاری بالا : این نوع دستگاه زمین شور قدرت بالایی داشته و عملکرد آن در پاکسازی سطوح بسیار مطلوب است.
  • نداشتن محدودیت‌های تعویض باتری : اتصال به منبع تغذیه اصلی برق باعث می‌شود کاربر نیازی به تعویض باتری نداشته باشد و بدون وقفه فرآیند شستشو و تمیزکاری سطوح را انجام دهد.

عوامل موثر بر قیمت اسکرابر صنعتی

به­طور معمول قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلف تعیین می‌شود. البته ممکنه شما در هنگام خرید به­دنبال ویژگی‌های خاصی در زمین شوی صنعتی باشید که در این صورت قیمت دستگاه مورد نظر شما نیز متغیر خواهد بود. کیفیت ساخت، نوع کاربرد، منبع تغذیه و عواملی مانند آن می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت نهایی کف شور صنعتی شود.‌ عوامل کلیدی موثر بر قیمت اسکرابر شامل موارد زیر است:

  • ابعاد و حجم ظرفیت کف شو : مهم­ترین عواملی که بر قیمت این دستگاه‌ها تاثیر دارد، اندازه و ظرفیت زمین شورها است. به­طور معمول دستگاه‌های بزرگ­تر ظرفیت بیشتری دارند و در نتیجه قیمت خرید آن­ها نیز بیشتر است.
  • میزان راندمان و توان زمین شوی : به­طور معمول دستگاهی که راندمان و توان بالاتری داشته باشد، قیمت آن بیشتر است.
  • عواملی مثل میزان فشار آب، میزان توان جمع­کردن زباله، میزان سرعت دستگاه و سایر ویژگی‌های عملکردی می‌تواند باعث تغییر قیمت شود.
  • کیفیت و برند تولیدی : دستگاهی که توسط برندهای با کیفیت و معتبر تولید شده، قیمت بالاتری دارد. همچنین تهیه اسکرابر صنعتی توسط برندهای معتبر بر قیمت آن تاثیر دارد.
  • قابلیت‌های اضافی موجود در اسکرابر صنعتی : وجود سیستم مخصوص خشک­کردن، مکنده گرد­وغبار، سیستم بزرگ مخزن آب و سایر ویژگی‌ها می‌تواند بر قیمت کلی دستگاه تاثیر بگذارد.
  • شرایط بازار و کشور تولید­کننده : کشور سازنده اسکرابر صنعتی و نوسانات نرخ ارز در بازار می‌تواند بر قیمت دستگاه تحت تاثیر بگذارد؛ به‌طور مثال هزینه بالای نیروی کار می‌تواند بر قیمت نهایی محصول تأثیر بگذارد.
  • خدمات بعد از فروش اسکرابر : ضمانت و گارانتی محصول، پشتیبانی فنی و استفاده مجدد از قطعات یدکی نیز بر قیمت زمین شوی صنعتی تاثیرگذار است.

 

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

etehadsanat.co

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها