کد خبر: 693467
تاریخ انتشار :

آیا برای موفقیت در کنکور خواندن کتاب‌های درسی کافی است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

موفقیت در کنکور 1403

آیا برای موفقیت در کنکور خواندن کتاب‌های درسی کافی است؟

ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه دوم با اضطراب و نگرانی زیادی همراه است و این نگرانی‌ها دلایل متعددی دارد از جمله:

  • حجم بالای مطالب
  • تاثیر معدل در کنکور
  • آماده شدن برای کنکور
  • رقابت بالا میان دانش‌آموزها
  • فشار خانواده و اطرافیان

و...

در چنین شرایط پر اضطرابی که همه‌ی دانش‌آموزها به دنبال منابع کمک آموزشی جدید، استفاده از بهترین معلم‌ها، دسترسی به نمونه سوالات برتر و... هستند به هیچ وجه منطقی نیست از دانش‌آموزها بخواهیم فقط به خواندن کتاب درسی اکتفا کنند. استفاده از جزوه‌ها ، کلاس‌های کمکی و ابزارهای کمک آموزشی امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است و یکی از پرطرفدارترین ابزارها که می‌تواند در مدت زمان کم سطح آموزشی دانش‌آموزها را به کیفیت بالا برساند، استفاده از ویدیوهای کمک آموزشی است.

اهمیت استفاده از ابزارهای کمک آموزشی

زمانی که معلم برای آموزش در کلاس در نظر می‌گیرد، محدود است و به علت تعداد بالای دانش آموزان محدودیت‌هایی برای مرور و تکرار مطالب وجود دارد. سرعت درک و یادگیری در دانش آموزان نیز با هم فرق دارد. برخی از دانش آموزان با یک بار آموزش مطلب را می‌آموزند و برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز دارند.

ابزارهای کمک آموزشی به هر دو گروه از دانش آموزان کمک می‌کند. این ابزارها می‌تواند نکات بیشتری را به دانش آموزان مستعد بیاموزد و یادگیری مطالب درسی را برای گروه دوم آسان‌تر کند.

ابزارهای کمک آموزشی متعددی در اختیار دانش آموزان قرار دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های خود آموز ، معلم خصوصی ، جزوات آموزشی و ویدیوهای آموزشی اشاره کرد. ضریب بازدهی هر کدام از این ابزارها نیز متفاوت است که در ادامه به بررسی ویژگی هر یک از این ابزارها می‌پردازیم.

منابع کمک آموزشی

کتاب‌های خود آموز

کتاب‌های کمک آموزشی شامل یک بخش آموزش مطلب و یک بخش سوال و پاسخ نامه تشریحی است. دانش‌آموزان می‌توانند از این کتاب‌ها برای افزایش تسلط روی مطالب درسی استفاده کنند. یکی از نکات منفی استفاده از این کتاب‌ها عدم یادگیری عمیق مطالب درسی است. در واقع این کتاب‌ها برای افزایش تسلط دانش آموزانی طراحی شده است که مطالب کتاب درسی را به خوبی درک کرده‌اند و به دنبال حل تمرینات بیشتر و تست زنی هستند.

معلم خصوصی

کمک گرفتن از معلم خصوصی برای تمامی دانش آموزان مثمر ثمر است. معلم خصوصی بر اساس تسلط دانش‌آموز و هدف او آموزش را ارائه می‌دهد و می‌تواند دانش آموز را برای امتحان نهایی و کنکور آماده کند.

اما مشکل این‌جاست که پیدا کردن معلم خصوصی خوب و در کنار آن پرداخت هزینه‌ی کلاس‌های خصوصی بالا است و همه‌ی خانواده‌ها امکان این را ندارند که از معلم خصوصی استفاده کنند.

جزوات آموزشی

جزوات آموزشی یکی دیگر از ابزارهای کمک آموزشی هستند و دانش آموز می‌تواند با کمک آن‌ها و به صورت خود‌آموز مطلب را بیاموزد. مشکل این روش این است که یادگیری به‌شکل خودآموز دشوار است و امکان رفع اشکال هم برای دانش‌آموزان وجود ندارد.

ویدیوهای آموزشی، موثرترین ابزار کمک آموزشی برای دانش‌آموزان

ویدیوهای آموزشی یکی از جدیدترین ابزارهای آموزشی هستند که در بستر اینترنت ارائه می‌شوند. دانش آموزان استقبال زیادی از ویدیوهای آموزشی کرده‌اند و از دلایل این استقبال می‌توان به:

  • راحتی دسترسی
  • هزینه‌ی اندک
  • احساس حضور در کلاس آموزشی
  • یادگیری اصولی و عمیق مطالب درسی

اشاره کرد. برای دسترسی به ویدیوهای آموزشی دانش‌آموز باید به اینترنت دسترسی داشته باشد.

ویدیوهای آموزشی رایگان

ویدیوهای آموزشی رایگان مدرسه مجازی آی نو

آی نو یک مدرسه مجازی است که در قالب آموزش از راه دور و در بستر اینترنت شکل گرفته است. دانش‌آموزان در هر شرایطی که باشند می‌توانند از این ویدیوها استفاده کنند. امکان دسترسی به این ویدیوها برای تمام دانش آموزان در سراسر کشور مهیا است و از این بابت محدودیتی وجود ندارد.

همچنین دانش آموزانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و تمایل دارند در کنکور شرکت کنند هم می‌توانند از این ویدیوها استفاده کنند.

کیفیت ویدیوهای آموزشی آی‌نو

طی بررسی‌های انجام شده از ویدیوهای آی نو مشخص شده است که کیفیت ویدیوها در سطح بسیار خوبی قرار دارد. ویدیوها در یک فضای زیبا و مناسب ضبط شده است و کیفیت صدای بسیار خوبی هم دارد. هیچ‌گونه قطعی یا نویز در این ویدیوها وجود ندارد و اساتید حرفه‌ای و با تجربه، خط به خط کتاب‌های درسی را به شیوه‌های نوین همراه با داستان‌پردازی و با استفاده از ساده‌سازی مفاهیم پیچیده، تدریس کرده‌اند. همچنین بخش‌هایی نیز به حل تمرین اختصاص دارد.

مزایای آمادگی برای کنکور با ویدیوهای آموزشی

ویدیوهای آموزشی برای داوطلبان کنکور بسیار مناسب است. صرفه جویی در زمان، امکان یادگیری انتخابی مطالب، امکان آموزش در هر ساعت از شبانه روز و یادگیری نکات تست‌زنی از مزایای استفاده از ویدیوهای آموزشی است.

یادگیری مطالب درسی با ویدیوهای آموزشی

دانش آموزان هر پایه می‌توانند برای یادگیری مطالب درسی خود از ویدیوهای آموزشی استفاده کنند. ویدیوها به صورت بخش به بخش تهیه شده است و دانش‌آموز می‌تواند اپیزود مورد نظر خود را انتخاب و مشاهده کند. یادگیری بر اساس مطالب کتاب، حل تمرین و تکرار پذیری از مهم‌ترین مزایای این ویدیوها است که تاثیر بالایی بر عمق یادگیری دانش‌آموزها دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها