کد خبر: 695616
تاریخ انتشار :

آشنایی با درب اتاق سرور و ویژگی های آن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در شرکت‌ها و سازمان‌ها، بخش مهمی به نام اتاق سرور وجود دارد. در این قسمت سرورها، سوئیچ‌ها و روترها نگهداری می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که این اتاق یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر سازمان محسوب می‌شود زیرا برای نگهداری اطلاعات محرمانه از آن استفاده خواهد شد. به همین منظور است که همواره توصیه می‌شود برای اتاق سرور درب مخصوصی با استقامت بالا و ویژگی‌های بسیار عالی تهیه شود. در سال‌های اخیر درب اتاق سرور به صورت مخصوص برای استفاده در همین مکان ساخته می‌شود. این محصول به شکل بسیار مستحکم و مقاومی تولید و عرضه خواهد شد. شرکت دژ که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور محسوب می‌شود، در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این محصول به شما خواهد داد تا با اطلاعات و آگاهی کافی برای خرید اقدام نمایید.

انواع درب اتاق سرور

این محصولِ بسیار کاربردی می‌تواند به صورت ریلی و یا لولایی تولید شود. این درب معمولاً تک لنگه است اما می‌توان تعداد لنگه‌های آن را بیشتر نیز کرد. اگر سازمان یا شرکت شما بسیار شلوغ است و رفت و آمد افراد به این بخش زیاد است و یا فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود ندارد، می‌توانید از نوع ریلی استفاده کنید. اما در حالت کلی اتاق سرور محیطی بسیار محرمانه دارد و رفت و آمد زیادی به آن نخواهد شد؛ به همین منظور نوع لولایی آن مرسوم‌تر می‌باشد. لازم به ذکر است که امنیت درب سرور لولایی، بیشتر از نوع ریلی است.

ویژگی‌های مهم درب اتاق سرور

این محصول دارای ویژگی‌های بسیار خاص و مهمی است که می‌تواند از اتاق سرور محافظت کند و آن را در امنیت کامل قرار دهد.

  • اگر تا به حال برای خرید درب ضد سرقت اقدام کرده باشید و یا ویژگی‌های آن را بدانید، متوجه خواهید شد که درب اتاق سرور به نوعی ضد سرقت است. این یعنی سارق نمی‌تواند به راحتی از آن عبور کند و وارد آن محیط شود. وقتی صحبت از خرید درب ضد سرقت می‌شود به استحکام فوق‌العاده بالای این محصول فکر می‌کنیم. در حقیقت درب اتاق سرور مانند در ضد سرقت، دارای استراکچر داخلی خاص و قفل‌های بسیار مستحکمی است که به راحتی باز نمی‌شوند. به این نکته توجه نمایید که این محصول نباید با ضربه تخریب فشار و اهرم کردن باز شود.
  • درب اتاق سرور عایق صدا و عایق رطوبت است. این محصول باید به گونه‌ای طراحی شود که هیچ تبادل رطوبت را با فضای بیرون نداشته باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوبی که این محصول دارد، ضد حریق بودن آن است. درب اتاق سرور ضد حریق است. این یعنی درب اتاق سرور به صورتی طراحی می‌شود که بتواند حدود دو ساعت در برابر حریق و نفوذ آتش به محیط داخلی اتاق سرور مقاومت کند. طراحی آن به صورتی است که می‌تواند تا دمای بیشتر از 800 درجه سانتی‌گراد را در طول این دو ساعت تحمل کند. ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که چطور این محصول ضد حریق شده است؟ در پاسخ باید بگوییم که این نوع درب معمولاً از جنس استیل ساخته می‌شود اما درون آن را پشم سنگ متراکم پر کرده است و این‌گونه مقاومت آن در برابر حریق و آتش بالا می‌رود. لازم به ذکر است که و به همین دلیل از ورود دود نیز به اتاق جلوگیری خواهد کرد.
  • ویژگی دیگر درب اتاق سرور این است که به سمت بیرون باز می‌شود. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا؟ در پاسخ باید بگوییم که این نوع طراحی به نوعی پیشگیری از حوادث است. تصور کنید شخصی در اتاق سرور حاضر باشد و ناگهان آتش‌سوزی رخ دهد؛ در این شرایط این فرد باید بتواند از آن محل بیرون برود زیرا گاز جمع شده در هنگام آتش‌سوزی باعث کیپ شدن درب‌ها خواهد شد. بنابراین این محصول حتماً باید رو به بیرون باز شود تا اگر فردی در آن اتاق سرور گیر کرده باشد بتواند به سرعت از آن اتاق خارج شود و خود را نجات دهد.
  • نکته دیگری که قابل ذکر است و یکی از بهترین ویژگی‌های درب اتاق سرور محسوب می‌شود‌، استفاده از قفل‌های بسیار مستحکم مانند قفل هوشمند یا قفل دیجیتال است. بهتر است بدانید که قفل هوشمند خود در انواع مختلفی مانند رمزدار، تشخیص چهره، اثر انگشت، کارتی و... تقسیم بندی می‌شود. قفل محکم به کار رفته شده در درب اتاق سرور می‌تواند امنیت زیادی به این محل یعنی اتاق سرور دهد.
  • درب اتاق سرور می‌تواند از جنس استیل و یا شیشه باشد. مشخص می‌باشد که استیل جنسی است که در برابر حرارت، ضربه، تخریب و... مقاوم خواهد بود و برای این محل مناسب است. درب شیشه‌ای اتاق سرور نیز معمولاً به صورت مات تهیه می‌شود تا دید افراد به درون این فضا را محدود کند. این کالا نیز عایق صدا و عایق حرارت می‌باشد.

خرید درب اتاق سرور

همه ما معمولاً هنگام خرید هر محصولی ابتدا به قیمت آن توجه می‌کنیم. قیمت درب اتاق سرور بستگی به جنس، ابعاد، تعداد لنگه‌ها، نوع و کیفیت قفل و... دارد. به وب‌سایت دژ درب مراجعه نمایید و از انواع محصولات این فروشگاه دیدن کنید. دژ امکان مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان این مجموعه را برای شما دوستان گرامی فراهم کرده است. لازم به ذکر است که این شرکت معتبر به منظور راحتی حال شما عزیزان انواع درب سرور، ضد سرقت، اتاقی و... را سفارش‌سازی نیز می‌کند تا شما درب مد نظر خودتان را در طرح، جنس و البته ابعاد دلخواه خود سفارش دهید. سفارش خود را در این مجموعه ثبت نمایید تا محصول مورد نظرتان با کیفیت عالی، قیمت مناسب و استحکام بالا به شما تحویل داده شود و سپس توسط تیم دژ در محل شما نصب گردد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها