کد خبر: 697470
تاریخ انتشار :

مسیرهای ریلی سرسبز ایران کدامند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :


https://file.tesmino.ir/images/2023/12/images_1702448224_65794c60c7bcb.jpg

احتمالا همه شما حداقل یک بار سفر با قطار را تجربه کرده‌اید. سفر با قطار یکی از لذتبخش‌ترین شیوه‌های سفر کردن است. وقتی از جاده‌های مختلف عبور می‌کنید، طبیعتی متفاوت و جذاب را مشاهده می‌کنید. این طبیعت با توجه به آب‌وهوای مسیر و شهری که به آن سفر می‌کنید می‌تواند کاملا متفاوت باشد. زیبایی مسیر خستگی را به طرز عجیبی از تن شما بیرون می‌آورد. اگر بلیط قطار علی بابا را برای تجربه یک سفر درجه یک رزرو کرده‌اید، بد نیست مسیر سفر خود را چک کنید تا ببینید چه چیزی در انتظار شما است. در ادامه با چند مسیر سرسبز آشنا می‌شوید که شاید دلتان بخواهد برای یک بار هم که شده حداقل یکی از آنها را امتحان کنید.

مسیر قطار تهران ساری

مسیر تهران ساری یکی از زیباترین مسیرها در مسافرت با قطار است. این مسیر 24 ایستگاه دارد. از گرمسار به بعد شاهد طبیعت فوق‌العاده‌ای خواهید بود. جذابیت این مسیر آنقدر زیاد است که کلمات نمی‌توانند آن را برای شما به تصویر بکشند. در طول این مسیر، بعد از اینکه پل سفید را پشت سر گذاشتید از کوهستان به دل جنگل‌های شمال می‌زنید! سد لفور و پارک جنگلی جوارم نیز از دیگر دیدنی‌های جالب توجه این مسیر سبز هستند.

ممکن است نام پل ورسک را شنیده باشید. این پل درواقع یک شاهکار مهندسی و همچنین نماد راه ‌آهن در کشور ایران به حساب می‌آید. در مسیر قطار تهران ساری پل ورسک را نیز می‌بینید. تونل گدوک نیز با 2887 متر طول به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور در این مسیر قرار گرفته است.

مسیر قطار مشهد ساری

این مسیر نیز شما را به دل جنگل‌های سرسبز و زیبای شمال کشور می‌برد. در این مسیر ریلی باطراوت ایستگاه‌های کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان، فیروزکوه، قائم شهر و… قرار گرفته‌اند. کوه‌ها و صخره‌های این مسیر خود طبیعت قابل توجهی را به وجود آورده است. پس از گذر کردن از کوهستان وارد سرسبزی جنگل‌ها می‌شوید. یکی دیگر از جذابیت‌های این مسیر وجود روستاهای کوچک و مختلف است. تماشای روستاهای این مسیر می‌تواند بخش بزرگی از لذتبخشی سفر شما باشد.

https://file.tesmino.ir/images/2023/12/images_1702448225_65794c6110c13.jpg

مسیر قطار قزوین رشت

می‌توان از مسیر قطار قزوین رشت به عنوان یکی از جدیدترین مسیرهای ریلی راه ‌آهن ایران یاد کرد. این مسیر 164 متری 52 تونل و 17 تا پل دارد. بدون تردید می‌توان این راه سرسبز را در مقام مقایسه با دو مسیر قبلی قرار داد! از موارد دیگر دمورد این مسیر می‌توان به بزرگترین پل راه آهن کشور اشاره کرد! پل بزرگ منجیل که 1430 متر طول دارد در تشکیل این مسیر دوست‌داشتنی نقش پررنگی دارد. جنگل‌ها و شالیزارهای این مسیر را نمی‌توان نادیده گرفت. خلاصه اگر می‌خواهید از قزوین به شمال کشور سفر کنید پیشنهاد می‌کنم همین الان بلیط قطار علی بابا را تهیه کنید و این مسیر سبز و دیدنی را از دست ندهید.

مسیر قطار تهران اهواز

مسیر ریلی تهران اهواز نیز یکی از زیباترین مسیرهایی است که در ایران وجود دارد. در طول این مسیر شاهد آبشارها، کوه‌ها و همچنین دشت‌های بسیار زیبای استان لرستان هستید. همچنین زاگرس از دیگر چشم‌اندازهای این راه طولانی است. برای آنکه درک کاملی از جذابیت این مسیر داشته‌باشید لازم است حتما آن را امتحان کنید.

https://file.tesmino.ir/images/2023/12/images_1702448225_65794c611a18f.jpg

بجز مسیرهای یاد شده، قطعا راه‌های ریلی دیگری نیز در این کشور زیبا و پهناور وجود دارند که هرکدام به شیوه خود احساسات شما را برمی‌انگیزانند! کافی است کمی ساده بگیرید و دل به مسافرت‌های زمینی بدهید. سفر با قطار این هدیه را به شما می‌دهد که لذتی مضاعف را در طی مسیر بچشید.

بجز مسیرهای سرسبز، راه‌های کویری با طبیعتی متفاوت نیز وجود دارد. بسته به شهری که قرار است به آن سفر کنید، پا در مسیر خاصی خواهیدگذاشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها