کد خبر: 700519
تاریخ انتشار :

علت ورم پا در سالمندان ( زنان و مردان )

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیا می دانید یکی از علل ورم پا در سالمندان و حتی در زنان و مردان جوان می تواند ابتلا به مشکلات قلب مثل نارسایی آن باشد ؟ به تازگی متوجه وجود تورم در پاهای خود یا سالمند عزیزتان شده اید و علت آن را نمی دانید بهتر است که با بهترین متخصص قلب تهران در خانه خود و بدون نوبت ملاقات کنید. در هر زمان از شبانه روز که تماس بگیرید دکتر قلب و عروق می تواند با داشتن تجهیزات عکسبرداری مخصوص مثل اکو قلب یا نوار قلب ، بعد از گذشت کمتر از یک ساعت در منزل شما حضور یابد .

درخواست ملاقات حضوری داخل منزل : ویزیت متخصص قلب در منزل و اکوی قلب در منزل

علت ورم پا ها در گروه های مختلفی سنی و جنسیتی

قراری گیری در برخی شرایط می تواند منجر به ورم پا در شما یا اطرافیان تان شود. کامل ترین و شایع ترین علت ورم پا در تقسیم بندی زیر آمده است:

داشتن اضافه وزن یا چاقی

اضافه وزن یا چاقی به دلیل افزایش فشار بر رگ های خونی می تواند در افزایش ورم پا دخیل باشد.

بارداری

بانوان بارداری که رژیم غذایی کنترل نشده دارند یا بیش از حد نمک مصرف می کنند باید عواقبی مثل ورم پا را بپذیرند. زیرا تناسب ورود مواد غذایی و دفع آن از بدن در این دوران بهم می خورد. 

عدم تغییر وضعیت بدن 

ایستادن یا نشستن طولانی مدت می تواند باعث کند شدن خروج خون از پاها به سمت قلب و تجمع مایعات در آنها شود. کارمندان آزمایشگاه ها ، پزشکان جراح و افراد حاضر در اتاق عمل ، نمونه ای از چندین مشاغل آسیب پذیر در این رابطه هستند.

ورزش شدید

افراط و تفریط در هیچ کاری خوب نیست. ورزش نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. زیرا ورزش شدید می تواند باعث ایجاد التهاب در رگ های خونی شده و در نتیجه علت ورم پا تلقی شود.

مصرف برخی داروها

عوارض برخی از داروها می تواند ایجاد ورم پا در سالمندان باشد از جمله  داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) نظیر : آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، سلکوکسیب، دیکلوفناک، ایندومتاسین، کتوپروفن، کتورولاک، مفنامیک اسید، ملوکسیکام، پیروکسیکام و سالیسیلات .

داشتن یک بیماری

ورم پا در سالمندان می تواند نشانه ای از ابتلا به یک بیماری زمینه ای جدی، مانند نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی، یا لنف ادم باشد. با درمان بیماری زمینه ای ، به خودی خود ، ورم پا کاهش می یابد.

درمان زخم در منزل : مرکز درمان مد

برای کاهش ورم پا چیکار کنیم ؟

با استفاده از اقدامات زیر می توانید ورم پا در سالمندان یا خودتان را کاهش دهید:

پاهای خود را بالا نگه دارید. زمانی از روز یا شب را برای بالا بردن پاها در حالت نشسته یا درازکش اختصاص دهید. دقت کنید که پاهای شما باید بالاتر از سطح قلب قرار گرفته باشد. این کار به کمک به جریان خون به سمت قلب و کاهش تورم کمک می کند.

تحرک داشته باشید. ورزش منظم می تواند به بهبود گردش خون و کاهش تورم کمک کند . میتواند با متخصص قلب مشورت کنید تا ورزش های استقامتی متناسب با وضعیت جسمانی شما را ارائه دهد.

کفش های تنگ را نپوشید. محدود شدن جریان خون در پاها و ورم بعد از آن در دراز مدت با پوشیدن کفش تنگ دردسر ساز خواهد شد.

مصرف نمک را محدود کنید. مصرف نمک ، بیش از حد استاندارد روزانه می تواند باعث احتباس آب در بدن شود که می تواند باعث ورم پا در سالمندان و سایرین شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها