کد خبر: 701435
تاریخ انتشار :

تحلیل کارایی سیستم اطفا حریق fm200

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

سیستم اطفا حریق fm200، گازی غیرسمی، بدون رنگ، سازگار با محیط زیست و نارسانای الکتریکی است که وقتی به زنجیره ماده سوختنی و اکسیژن وارد می‌شود، به فرونشاندن شعله‌ها کمک می‌کند. درمحیط‌های صنعتی، به‌دلیل وجود ماشین‌آلات فراوان، نیروی انسانی و دستگاه‌ها در معرض خطرات زیادی هستند که رایج‌ترین‌ آن‌ها، آتش‌سوزی است.

وجود فناوری‌های اطفای حریق، در پیشگیری از بروز حوادث در محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، به یاری انسان می‌شتابد و در راستای حفاظت و حراست از افراد و سرمایه گام بر می‌دارد. این تکنولوژی‌ها که امروز یکی از اثربخش‌ترین آن‌ها سیستم‌ اطفا حریق fm 200، به‌منظور کاهش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، عملکرد سریع و مطلوبی از خود نشان می‌دهند. در این گفتار، به اطلاعات مفیدی از این محصول، دست خواهید یافت.

در مورد سیستم اطفای حریق چه می‌دانید؟

سیستم‌های اطفای حریق، مجموعه‌ای از ابزار، تجهیزات و وسایل الکتریکی هستند که آن‌ها را در جهت تشخیص حریق، هشدار و کنترل آتش‌سوزی به‌کار می‌گیرند. هنگامی که سیستم هشداردهنده فعال می‌شود، صدای آژیر یا همان زنگ خطر، ساکنین ساختمان را از وجود آتش آگاه می‌کند. اجرای چنین سیستم‌های امنیتی و بهره‌برداری از آن در کلیه ساختمان‌ها، با هدف حفاظت از جان انسان و اموال شخصی و عمومی انجام می‌شود.

کنترل سالم و پرسرعت آتش با سیستم اطفا حریق fm200

یکی از سیستم‌هایی که جهت به‌حداقل‌رساندن آسیب‌های ناشی از احتراق یا به‌عبارتی‌ دیگر برای اطفا مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم fm200 است. این کپسول، عملکرد خود را به‌شکل تجزیه ساختاری حرارت و در نتیجه، جذب آن ارائه می‌دهد و با تجزیه شیمیایی، عوامل اولیه حریق، یعنی حرارت و شعله را حذف می‌کند؛ بدون این‌که پس از عملیات اطفا پسماندی از خود بر جای بگذارد.

مشخصات شیمیایی سیستم اطفا حریق fm200

غلظت این گاز، در بازه 7 الی 8درصد در نظر گرفته شده و همین مسئله، قدرت اطفاکنندگی سیستم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. به‌طوری که در کم‌تر از 10 ثانیه، چرخه مواد سوختنی را مختل می‌کند و شعله‌ها و حرارت ناشی از آن را فرو می‌نشاند.

درجه سمیت این گاز، به اندازه‌ای است که می‌توان آن را در رده گازهای پاک طبقه‌بندی کرد و با اطمینان کامل، این سیستم را در اماکنی که احتمال حضور دائمی افراد در آن‌ها وجود دارد، به‌کار برد. گاز fm200، هیچ پسماندی از خود بر جای نمی‌گذارد. بنابراین، نیازی به تمیزکردن محیط پس از اطفا نخواهد بود.

مسئله قابل شرح دیگر درخصوص بیان ویژگی‌های شیمیایی این سیستم، عدم وجود بروماین یا کلراین در آن است. به همین دلیل، تاثیر مخرب چنین گازی بر لایه اوزون، بسیار ناچیز است و به صفر تمایل می‌کند.

مشخصات فیزیکی سیستم اطفا حریق fm200

Fm200، گازی بی‌رنگ است که تحت ‌فشار مضاعف گاز نیتروژن، به‌صورت مایع ذخیره می‌شود. این سیستم اطفا عایق جریان الکتریسیته است. به همین دلیل، می‌توان از آن در اتاق‌های سرور، کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی استفاده کرد چون از بروز هرگونه اتصالاتی که منجر به گسترش شعله شود، پیشگیری می‌کند.

چرا سیستم اطفا حریق fm200 بر سایر ضد حریق‌ ها برتری دارد؟

در گذشته، بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی، بسیار کمرنگ بود چون فعالیت‌های شغلی با ماشین‌آلات و تجهیزاتی که در اغلب اوقات دلیل احتراق هستند، پیوند ناچیزی داشت اما هرچقدر که این مشاغل پیشرفت کرد، ما هم شاهد آتش‌سوزی‌ها در مقیاس‌های گسترده‌تری بودیم. به همین دلیل است که بر وجود سیستم‌های اطفای حریق در ساختمان‌ها تاکید زیادی داریم.

از پیشرفته‌ترین این سیستم‌ها fm200 است که نسبت به ضدحریق‌های دیگر، عملکرد موثرتری دارد. زمانی که از برتری این محصول حرف می‌زنیم، منظور ما مواردی هستند که در ادامه، تعریف مختصری از آن‌ها را می‌خوانید.

سیستم اطفا حریق fm200، اثربخشی سریعی دارد

صرف‌نظر از این‌که طی چه حادثه‌ای، آتش‌سوزی رخ می‌دهد، عامل fm200، می‌تواند در مدت 10 ثانیه یا شاید هم کم‌تر، به سطح اطفای حریق برسد و پیش از آنکه قدرت شعله‌ها از کنترل خارج شود، خطر را مهار کند.

سیستم اطفای fm200، برای فضاهای بسته، ایمن است

سیستم fm200، خلاف سایر ضدحریق‌ها که بر پایه آب یا فوم هستند، مبتنی بر گاز است و تاثیر بارها استفاده از آن، ثابت می‌کند که در فضاهای بسته امنیت بالایی دارند. یعنی نه خطری ماشین‌آلات و تجهیزات حساس را تهدید می‌کند و نه پسماندهای حاصل از آن با خطر خفگی انسان همراه هستند.

سیستم اطفا حریق fm200 برای سلامتی افراد ضرری ندارد

سمیت گاز fm200، در مقایسه با سایر ضدحریق‌ها بسیار پایین است و خطرات طولانی‌مدتی ایجاد نخواهد کرد. در واقع، بخار حاصل از این گاز، بر پوست یا چشم‌ها اثر نامطلوبی ندارد. البته این موضوع تا زمانی صدق می‌کند که گاز در حالت مایع، با پوست و چشم تماسی نداشته باشد. در غیر این صورت، موجب سرمازدگی در این نواحی خواهد شد.

سیستم اطفای fm200، در فضای ذخیره سازی، صرفه جویی می کند

به‌دلیل این‌که گاز fm200، اثربخشی مطلوب و سریعی دارد، مقدار کمی از آن برای کنترل حریق کافی است. بدین منظور، اماکنی مانند مراکز داده که از این عامل اطفا بهره می‌برند، به تعداد انبوهی ظرف برای ذخیره این گاز احتیاج ندارند. بنابراین، با تعداد اندک سیلندرها، فضای کم‌تری اشغال خواهد شد.

گاز fm200 با محیط زیست رابطه خوبی دارد

غیرسمی‌بودن ترکیبات به‌کاررفته در سیستم fm200و همچنین عمر کوتاه آن بعد از پخش در هوا، باعث می‌شود که این گاز تاثیر منفی بر تخریب پوشش گیاهی و ازبین‌بردن لایه اوزون نداشته باشد.

جمع‌بندی

سیستم اطفا حریق fm200، ترکیبی از کربن، هیدرژون و فلوئور است که خاصیتی بی‌رنگ، بی‌بو و نارسانا دارد. این سیستم، خلاف سایر سیستم‌های اطفای حریق، بدون جداسازی اکسیژن از آتش، شعله را با ترکیبی از سازوکارهای شیمیایی و فیزیکی سرکوب می‌کند. پرسنل، در زمان استفاده از این گاز، امکان دیدن و نفس‌کشیدن دارند و افراد حاضر در صحنه آتش‌سوزی، می‌توانند به‌راحتی خارج شوند.

راه‌اندازی سیستم اطفای fm200، یک گزینه پیشنهادی عالی در مکان‌های شلوغ است که استانداردهای قابل قبولی دارد و در مدت چند ثانیه، می‌تواند آتش‌سوزی کلاس A، B و C را خاموش کند و بدون این‌که اکسیژن محیط را کاهش دهند، فضاهای بسته را از حرارت و دوده آتش نجات دهند. شرکت پیشگام گستر راتین یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که در این زمینه درحال فعالیت بوده و از کادر مجرب و متخصصی برخوردار است. تکنسین‌های آن با توجه به تجربه و مهارتی که دارند، به‌‌خوبی می‎توانند چنین سیستم‌هایی را در محیط کاری دلخواه شما با بهترین قیمت طراحی و نصب کنند.

منبع :ratingostar.com

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها