کد خبر: 702408
تاریخ انتشار :

فرایند پودر الوان، تولید کننده برتر تالک با کیفیت ممتاز

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707037320_65bf52882b9a9.jpg

پودر تالک، یک ماده کاربردی با ویژگی های منحصر به فرد است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده معدنی از ترکیبات مختلفی تشکیل شده است و به دلیل داشتن قابلیت نرم کنندگی و پراکندگی، جذب رطوبت و ... در صنایع داروسازی و پزشکی، آرایشی و بهداشتی، صنایع پلاستیک و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با این محصول پرکاربرد و پرمزیت آشنا کنیم و همچنین تولید کننده برتر تالک باکیفیت ممتاز را به شما معرفی کنیم.

پودر تالک چیست؟

پودر تالک از لحاظ فرمول شیمایی یک سیلیکات منیزیم هیدراته است که انواع مختلفی دارد. تالک، به عنوان یک سنگ معدنی طبیعی اکثرا با یک ماده معدنی دیگر ترکیب می شود. متداول ترین نوع آن کلریت است که از نظر شیمایی و ساختاری شبیه سنگ معدنی است. سایر مواد معدنی دیگری که همراه با تالک یافت می شوند شامل دولومیت و منیزیت است. پودر میکرونیزه تالک، از استخراج سنگ ها و فرآوری آنها در کارخانه تولید کننده پودر تالک بدست می آید.

مشخصات پودر تالک

تالک یا همان Talc Powder از کانی های طبیعی هیدرات منیزیم و سیلیکات منیزیم که در سنگ های مختلفی وجود دارد بدست می آید. مشخصات این ماده معدنی بصورت زیر است:

  • سفید رنگ
  • نرم و همگن
  • بدون بو
  • پایداری زیاد
  • قیمت مناسب

تولید پودر تالک به چه صورت است؟

تولید پودر تالک در طبیعت انجام می شود. ذخایر تالک از دگرگونی سنگ های موجود در طبیعت که تحت تاثیر سیالات گرمابی قرار می گیرند بدست می آید. کانی های تالک، پس از استخراج از طبیعت به کارخانه تولید کننده پودر میکرونیزه تالک منتقل می شود. در این کارخانه ها ناخالصی از این مدل کانی ها خارج می شود و سپس کانی ها آسیاب می شوند. برای تولید پودر میکرونیزه تالک، پودرهای بدست آمده از صافی با اندازه و استاندارد مشخص عبور می کند و به این صورت برای استفاه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پودر تالک

تالک نیز همانند هر ماده معدنی دیگر دارای انواع مختلفی است. که در ادامه شما را با هر کدام از آنها آشنا می کنیم.

پودر تالک نرم

پودر تالک نرم دارای رسوبات کربنات منیزیم است. این پودر نرم و انعظاف پذیر است. پودر میکرونیزه تالک نرم در مقایسه با انواع پودرهای تالک دیگر کاربرد بیشتری دارد.

پودر تالک رشته ای

پودر تالک رشته ای در ترکیب خود دارای کانی های آزبستی است. به همین علت در صنایع کمتری از پودر تالک رشته ای استفاده می شود.

پودر تالک مخلوط

پودر تالک مخلوط دارای ترکیبات مختلف از جمله پودر تالک نرم، روشن، ورقه ای، کلسیت و سرپانتین است.

پودر تالک سفید عمده

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707037320_65bf528832ec9.jpg

پودر تالک سفید، جزو مواد اولیه است که برای تولید محصولات مختلف از آن استفاده می شود این محصولات به صورت پودرهایی با دانه بندی های ریز برای مصارف مختلفی استفاده می شود و به دلیل داشتن خاصیت نرم بودن، کاربردهای مختلفی دارد.

تفاوت پودر تالک با دیگر پودر سنگ ها

پودر تالک در مقایسه با دیگر پودر سنگ ها مانند کربنات کلسیم بصورت ویژه ای در صنایع شیمیایی، رنگ، سرامیک، لاستیک، کاغذ سازی و سایر صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت و شباهت های زیادی میان این پودر و دیگر پودرهای میکرونیزه وجود دارد که برای شناخت آن دارای اهمیت می باشد.

در اولین مرحله هنگام مشاهده چنین پودرهای به نظر می رسد که شباهت های زیادی به یکدیگر دارند در صورتی که اینطور نیست و پودر تالک در مقایسه با دیگر پودرهای سنگ های طبیعی استحکام و مقاومت بیشتری در برابر حرارت و پایداری ابعادی دارد. این ویژگی ها در تالک به علت ساختار ملکولی و شکل پوسته پوسته بودن آن می باشد. این تولیدات اثر تقویت کنندگی دارند و قیمت مناسب و سفیدی آن مورد توجه خریداران زیادی قرار می گیرد.

تفاوت این محصولات از نظر کاربرد نیز به این صورت است که پودر تالک به عنوان نرم ترین پودر معدنی در تولید پودرهای بچه و انواع کرم پودرهای آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیبات بدون بو و غیر سمی هستند و استفاده از آنها هیج محدودیتی برای مصرف کنندگان ندارند.

در حالت کلی می توان گفت که پودر تالک و دیگر پودر سنگ های قیمت مناسبی دارد و با قیمت مناسبی که دارد توانسته است بسیاری از هزینه های تولیدی را کاهش دهد. اگر میخواهید بدانید پودر تالک چیست و اطلاعات بیشتری درباره این محصول به دست آورید کلیک کنید.

کاربرد پودر تالک در صنایع مختلف

کاربردهای تالک در صنایع مختلف متنوع و چشمگیر است؛ به این صورت که از پودر تالک در صنایع آرایشی و بهداشتی به عنوان پایه معتبر پودرهای صورت، پودرهای بچه، محصولات مراقبتی پوستی و ... استفاده می شود. این پودر نرم و مات کننده پوست است و به پوست احساس نرمی و لطافت می بخشد.

در صنایع داروسازی به عنوان یک ماده پایه در تولید داروها و پودرهای دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های مهم آن جذب رطوبت، ضد التهابی بودن و بهبود عملکرد داروهاست. علاوه بر این از این محصول در صنایع خوراکی، الکترونیکی، کشاورزی و دامپروری نیز استفاده می شود. تالک به عنوان یک ماده ضد چسبندگی و عامل پخش کنند در خوراک دام و کودها استفاده می شود. تالک، همچنین برای فرآوری مواد غذایی و برخی از مکمل ها، قرص های دارویی و آدامس نیز کاربرد دارد.

بهترین کارخانه تولید کننده پودر تالک

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707037320_65bf528836a89.jpg

تالک توسط کارخانه های مختلفی در دنیا بدست می آید. شرکت فرآیند پودر الوان یکی از بهترین تولید کننده برتر تالک باکیفیت ممتاز است که علاوه بر تالک، پودرهای صنعتی دیگری را نیز تولید می کند. میزان خلوص و بافت یکدست یکی از مهم ترین مزیت های تولید تالک توسط این کارخانه است.

قیمت پودر تالک و عوامل تاثیرگزار بر آن

قیمت تالک تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله میزان خلوصیت، اندازه ذرات، میزان سفیدی و شفافیت، بسته بندی، عرضه و تقاضا، برند تولید کننده و ... است. پودر تالک میکرونیزه، در واقع یک ماده اولیه ارزان قیمت است و به همین دلیل از آن در صنایع مختلفی استفاده می شود.

خرید تالک بصورت مستقیم از کارخانه

خرید مستقیم تالک از کارخانه دارای مزیت های زیادی است که در این قسمت به دو مورد از مزیت های آن اشاره می کنیم.

  1. اطمینان کافی از اصل بودن محصول : اگر برای خرید تالک به‌طور مستقیم از کارخانه اقدام کنید؛ می توانید از اصالت و کیفیت محصول مطمئن شوید.
  2. خرید با قیمت مناسب : خرید مستقیم تالک از کارخانه در مقایسه با خریدهای واسطه ای قیمت مناسب تری دارد.

شما می توانید پودر تالک را از سایت فرآیند پودر الوان با قیمت مناسب تهیه کنید.

نتیجه گیری

خرید پودر تالک به عنوان یک ماده مهم و ضروری در صنعت مهم می باشد. این ماده به‌صورت پودر و به‌صورت طبیعی در دنیا وجود دارد. تالک از یک مدل کانی که خود از دگرگون شدن کانی های دیگر مانند منیزیم مانند سرپانتین، پیروکسن و آمفیبول همراه با دی اکسید کربن و آب بدست می آید. فرآیند کربناته یا بخاردهی تالک گفته می شود و مجموعه ای از سنگ های کربنات تالک را تولید می کند. پودر تالک ماده ای سفید و شفاف است که در بسیاری از صنایع مانند پزشکی، داروسازی، پلاستیک سازی و محصولات خوراکی از آن استفاده می شود. اگر شما قصد خرید پودر تالک باکیفیت را دارید و به دنبال بهترین تولید کننده آن هستید، ما سایت فرآیند پودر الوان را به شما معرفی می کنیم که به عنوان برترین تولید کننده پودر تالک معرفی می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها