کد خبر: 703337
تاریخ انتشار :

بهترین انتشارات کتاب‌های نفیس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروزه بسیاری از افراد از کتاب‌های نفیس به عنوان هدیه برای دوستان و آشنایان خود استفاده می‌کنند. کتاب‌های نفیس می‌توانند ذوق و احساسات درونی ما را به خوبی زنده‌ کرده و با هدیه دادن و خرید آن‌ها می‌توانیم به رواج فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی کنیم. زمانی که قصد خرید یک کتاب نفیس را داریم، ابتدا به دنبال بهترین انتشارات این کتب هستیم. در اینجا می‌خواهیم درباره کتاب‌های نفیس و انواع آن بیشتر صحبت کنیم. هم‌چنین اشاره‌ای به بهترین انتشارات این کتاب‌ها بپردازیم و قصد داریم شما را در جهت خریدن این چنین کتاب‌ها، راهنمایی کنیم تا بتوانید با دید بازتر به خرید آن‌ها اقدام کنید.

کتاب‌های نفیس چه کتاب‌هایی هستند؟

به صورت کلی به کتاب‌هایی که از نظر محتوا، ارزشمند باشند و جلد و کاغذ به کار رفته در آنها به صورت هنرمندانه، ماندگار و از کیفیت بالا برخوردار باشد، کتاب نفیس گفته می‌شود. کتاب‌های نفیس در هر کشوری نشان‌دهنده فرهنگ و هنر موجود در آن کشور هستند. به همین دلیل تمام اجزای تشکیل دهنده کتاب از جمله جلد، کاغذ، محتوا، نوع صفحه آرایی و... بیانگر هنر آن کشور است. پس کتاب نفیس کتابی است که علاوه بر کیفیت بالا، شأن زیادی از لحاظ محتوایی داشته باشد.

معرفی انتشارات کتاب‌های نفیس

کتاب‌هایی که نفیس نام دارند، دارای ویژگی‌هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. باتوجه به ویژگی‌هایی که این کتاب‌ها دارند، می‌خواهیم در این قسمت به چند ناشر که از نظر ما جزء برترین ناشران در حیطه چاپ کتب نفیس هستند، جهت آشنایی بیشتر شما اشاره‌ای داشته باشیم‌. لازم به ذکر است که ناشرین ماهر دیگری در این زمینه وجود دارند که در این زمینه از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کنند اما از لحاظ کیفی، هیچ‌یک از آن‌ها قادر به تولید کتابی با محتوای قابل قبول نیستند. در اینجا به برخی از انتشارات برتر در زمینه تولید کتب نفیس اشاره خواهد شد.

فرهنگ‌سرای میردشتی

یکی از ناشرین ماهر در این زمینه، انتشارات میردشتی است. این انتشارات از لحاظ کیفی، تمرکز قابل قبولی بر کتاب‌های خود دارد و در تولید کتاب‌های خود از هنر خطاطان و طراحان برجسته کشور، استفاده می‌کند که این امر نشان دهنده ویژگی مثبتی در این زمینه است. زیرا این هنرمندان ماهر، تنها با معدود ناشرانی اعلام همکاری می‌کنند. دیوان حافظ این انتشارات به قلم استاد بزرگ غلام‌حسین امیرخانی طراحی شده است. همچنین نگارگری این دیوان به قلم استاد آقامیری انجام شده است.

انتشارات یساولی

از این انتشارات می‌توان به عنوان قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مرکز در زمینه چاپ کتب نفیس، نام برد. کیفیت کتاب‌های این انتشارات بسیار بالا است و نسبت به سایر مراکز قیمت بالاتری دارد. این امر به این دلیل است که کتاب‌های این انتشارات با چرم طبیعی و جلد ترمو، عرضه می‌شود.

برای مثال دیوان حافظ این مرکز با چرم طبیعی و به قلم استاد فلسفی بزرگ چاپ شده است که در حدود دوسال گذشته، قیمت این دیوان ده میلیون تومان بوده است. در طی چند سال اخیر، فعالیت این انتشارات در زمینه تولید کتاب‌های نفیس کاهش چشمگیری داشته است. یکی از دلایل این امر، مراکزی هستند که با قیمت پایین‌تری درحال فروش کتب نفیس هستند.

انتشارات گویا

یکی دیگر از این انتشارات، گویا نام‌ دارد. کیفیت کتب نفیس و سایر محصولات در این مرکز نسبت به دو مرکز پیشین، پایین‌ تر است اما به طور کلی قابل قبول است. به کارگیری مینیاتورهای استاد فرشچیان در کتب‌های این مرکز، به عنوان مزیت ویژه‌ای برای آن به شمار می‌رود و ارزش هنری آثارهای این انتشارات را چندین برابر می‌کند.

انتشارات هلیا

این انتشارات نسبت به سه مورد قبلی، سابقه کمتری در زمینه چاپ کتب نفیس دارد. کتاب‌های این انتشارات به این دلیل که در خود این مرکز صحافی می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تفاوتی که این مرکز با سایر انتشارات دارد این است که تلاش کرده تا در ظاهر کتاب‌ها تغییراتی ایجاد کند و این تغییر را با طراحی جعبه‌هایی مخصوص برای هر کتاب نفیس، ایجاد کرده است.

این مرکز به تولید کتب نفیس به صورت تخصصی می‌پردازد و تنوع محصولات آن بیشتر از سایر انتشارات است. از جمله آثار این انتشارات عبارت است از کتاب فال حافظ، قرآن نفیس، دیوان حافظ، شاهنامه، دیوان شمس، رباعیات خیام و...

ویژگی‌های مهم کتاب نفیس

۱)کتاب‌ نفیس دارای محتوای ارزشمند بوده و جایگاه بالایی در زمینه علمی، مذهبی و یا ادبی دارد.

۲)در محتوای این کتاب‌ها به حق مالکیت معنوی توجه زیادی می‌شود.

۳)در این کتب جلوه‌های زیبایی از تذهیب، خوشنویسی و نگارگری به کار می‌رود.

۴)جنس کاغذ و جلد این کتب، از مواد مرغوب و ماندگار است.

۵)قیمت این کتب باید به طور منصفانه و مناسب باشد.

۶) طراحی بسته بندی کتب نفیس باید باتوجه به نیاز و سلیقه مخاطب صورت بگیرد.

موضوعات کتب نفیس در چه زمینه‌ای است؟

کتاب‌های نفیس از لحاظ موضوعی به پنج دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در اینجا می‌خواهیم به بررسی و توضیح هریک از این پنج دسته به صورت جداگانه بپردازیم. این پنج نوع عبارت است از مذهبی، هنری، ادبی، ایران شناسی و گردشگری و چاپ عکسی.

کتب نفیس مذهبی: این کتاب‌ها شامل انواع کتاب‌های مذهبی از جمله قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح الملکوت، مفاتیح الجنان و... می‌شوند.

کتب نفیس هنری: این کتاب‌ها شامل انواع کتاب با محتوای عکس، تصویر مینیاتوری یا تصویر نقاشی است.

کتب نفیس ادبی: این کتب شامل انواع کتاب داستان و شعر همانند دیوان حافظ، کلیات سعدی، مثنوی معنوی ، هزار و یک شب، کتاب شاهنامه و... است.

کتب نفیس ایران شناسی و گردشگری: در این کتاب تصاویری از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی و دیدنی شهرهای مختلف در سرتاسر ایران، تصاویر فرهنگ‌های مختلف مردم یک منطقه و تصاویری از طبیعت زیبای یک شهر، ارائه می‌شود.

کتب نفیس چاپ عکسی: نسخه‌های خطی فاخر و تصاویری از آن‌ها که در تاریخ ارزش بالایی دارند، در این کتاب جمع آوری شده‌اند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شمارا با کتاب نفیس، انواع مختلف آن و بهترین انتشارات این کتاب، آشنا کنیم. علاقه‌مندان این دسته از کتب، می‌توانند آثار مورد نظر خود را از سایت انتشارات هلیا فراهم کنند. همان‌طور که در مطالب بالا ذکر شد، این انتشارات یکی از بهترین مراکز در چاپ و تولید کتب نفیس با کیفیت بالا می‌باشد.

برای خرید شاهنامه و دیگر کتب ارزشمند به‌صورت کاملا آسان و با قیمت مناسب، می‌توانید به سایت انتشارات هلیا مراجعه نمایید. این مجموعه سالیان سال است که با هدف جلب رضایت مشتری در این حوزه فعالیت می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها