کد خبر: 704058
تاریخ انتشار :

معرفی دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی باکیفیت سازگار با تمام پلاستیک ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

دستگاه وکیوم خانگی (Household Vacuum Sealer) یک دستگاه کوچک ولی کاربردی برای بسته بندی مواد غذایی و فاسدشدنی است. به کمک این دستگاه هوای داخل پلاستیک بطور کامل گرفته شده و باعث افزایش ماندگاری آن محصول بین 8 تا 12 برابر می شود. به بیانی ساده تر، این دستگاه با ایجاد فضای وکیوم (بدون هوا) در درون بسته‌بندی، محتویات غذایی را از معرض مستقیم هوا جلوگیری کرده و ماندگاری و کیفیت محصولات را افزایش می‌دهد. از این دستگاه می توان در کسب و کارهای کوچک خانگی از جمله تولید کالباس و سوسیس خانگی برای بسته بندی محصولات و عرضه آن ها به بازار استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تا یک دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی مناسب و کارآمد را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

مکانیسم کارکرد دستگاه وکیوم خانگی

برای استفاده از دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی مه باران، کافی است که محصول را ابتدا داخل پلاستیک مربوطه قرار داده و سپس دهانه پلاستیک را مابین نازل دستگاه قرار می دهیم. مدت زمان وکیوم و مدت زمان دوخت را بر روی دستگاه تنظیم کرده و سپس دکمه وکیوم-سیل را انتخاب می کنیم. حال با فشار دادن دکمه استارت، دستگاه بر اساس قدرت مکش و مدت زمان مکش، هوای داخل پلاستیک را بطور کامل تخلیه کرده و سپس نازل به صورت اتوماتیک از دهانه پلاستیک خارج و فرآیند پرس انجام می شود. بعد از اتمام کار، صدای بوق به نشانه اتمام کار شنیده شده و می توان با فشار دادن دکمه های کناری، ضامن را رها کرده و بسته را جدا می کنیم.

مهم ترین مزیت دستگاه وکیوم خانگی مه باران این است که دارای نازل مستقل اتوماتیک بوده و با تمامی پلاستیک های موجود در بازار سازگار است. این در حالی است که بیش از 90 درصد دستگاه وکیوم خانگی موجود در بازار این توانایی را نداشته و فقط یک نوع پلاستیک خاص با قیمت بالا را قادر هستن تا وکیوم کنند.

 

 

مزایای استفاده از دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی

  • حفظ طعم، تازگی، مزه و ارزش غذایی تا زمان مصرف
  • با خارج کردن هوای داخل پلاستیک مانع فرآیند اکسیداسیون می شود
  • ممانعت از تسریع فساد محصول و خراب شدن موادغذایی فاسدشدنی همچون کالباس، گوشت، موغ و ...
  • افزایش ماندگاری محصول و عمر مفید آن ها
  • محافظت از ورود هرگونه گرد و غبار به داخل محصول
  • خارج کردن هوای داخل بسته و در نتیجه جلوگیری از رشد و تکثیر عوامل میکروارگانیسمی می شود

 

مشخصات فنی دستگاه وکیوم خانگی مه باران

  1. ابعاد خارجی دستگاه: 368x155x99 mm
  2. وزن دستگاه: 1.5 کیلوگرم
  3. ضخامت دوخت و پرس به اندازه 3 میلی متر
  4. طول دوخت مفید به طول 22 سانتی متر
  5. دارای نازل اتوماتیک
  6. دارای کاتر دستی جهت برش اضافات پلاستیک
  7. قابلیت پرس پلاستیک به صورت جداگانه
  8. قابلیت وکیوم و پرس پلاستیک های مختلف (متالایزر، دو سمت شفاف و …)
  9. قابلیت وکیوم و پرس همزمان
  10. قدرت مکش 60 تا 80 Kpa
  11. برق خانگی و با مصرف بسیار کم در حدود 110 وات

 

از کاربردهای اصلی دستگاه وکیوم خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از منحصربفردترین ویژگی های دستگاه وکیوم خانگی مه باران، قابلیت وکیوم و پرس کردن هر نوع پلاستیک بازار است. این دستگاه بدون محدودیت قادر است تا پلاستیک هایی از جنس متالایزر، پلی استری، سلفون ، نایلون و ... را وکیوم و پرس کند. از اینرو از دستگاه وکیوم می توان با استفاده از پلاستیک های جذابی همچون متالایزر برای بسته بندی کالباس و سوسیس خانگی، مرغ، گوشت، برنج، قهوه، حبوبات، سبزیجات و ... استفاده کرد.

 

 

سخن آخر

در کل، دستگاه وکیوم بسته‌بندی به عنوان یک روش موثر و کارآمد برای بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شود و به تولیدکنندگان واحدهای کوچک نیمه صنعتی کمک می‌کند تا محصولات فاسدپذیر خود را در شرایط ایده‌آل نگهداری کنند و از طریق افزایش ماندگاری و کیفیت، سودآوری خود را افزایش دهند. با توجه به تنوع دستگاه ها در بازار و لزوم توجه ویژه به مشخصات فنی دستگاه، در صورت نیاز می توانید با کارشناسان مجموعه صنعتی مه باران تماس حاصل فرموده و یا به وبسایت مه باران مراجعه فرمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها