کد خبر: 705084
تاریخ انتشار :

راهنمای انتخاب انواع کاغذ بسته بندی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعنوان مصرف کننده و یا تولید کننده حتما با انواع کاغذ های بسته بندی آشنایی نسبی ای دارید، بسیاری از محصولات در حوزه پوشاک مثل پیراهن یا کفش و حوزه مواد غذایی مثل فست فود ها و ساندویچ ها، یا بطور کامل درون کاغذهای بسته بندی پیچیده می شوند و یا ابتدا کاغذ پیچ شده و سپس درون جعبه خود قرار می گیرند. برای آشنایی بیشتر با انواع کاغذهای بسته بندی، شباهت ها و تفاوت های آن ها و چرایی چاپ روی آن ها با این مقاله از خانه چاپ و گرافیک همراه باشید.

کاغذ بسته بندی

بیشتر بسته بندی های مربوط به حوزه پوشاک مانند پیراهن، کفش و غیره محصول پیش از قرار داده شدن درون جعبه مقوایی خود، درون کاغذی با نشان و لوگو برند مورد نظر پیچیده می شود. این کار علاوه بر نشان دادن کیفیت بالاتر و گمنام نبودن محصول شما، موجب می شود خریدار توجه شما به تمام جزئیات مربوط به محصول را متوجه شده و به مشتری وفاداری برای شما تبدیل شود.

علاوه بر این بسیاری از محصولات مرتبط با مواد غذایی مانند انواع میوه ها، گوشت و محصولات پروتئینی و انواع فست فود درون کاغذ های مخصوص بسته بندی و بدون ضرر پیچیده می شوند تا محصول شما علاوه بر ماندگاری بالاتر در بسته بندی ای زیبا و خواستنی خود را نشان دهد و برای برند شما تبلیغ کند.

کاغذهای بسته بندی در مدل های مختلفی تولید و عرضه می گردند که مهم ترین آن ها عبارت اند از کاغذهای پوستی و کاغذهای مومی:

کاغذ پوستی

کاغذی نازک، سفید رنگ و که یک طرف آن حالت صیقلی و براق دارد و طرف دیگر آن معمولی و زبر تر است. از کاغذ پوستی بیشتر در بسته بندی کفش و انواع پوشاک استفاده می شود با این حال استفاده های دیگری مانند کاغذ مناسب نقشه کشی و طراحی الگو دارد. بسیاری از فروشنده های محصول، از کاغذهای پوستی خام و یا آماده برای بسته بندی پوشاک و سایر محصولات خود استفاده می کنند و علاوه بر متحمل شدن هزینه برای تهیه این کاغذ، سودی در جهت برندینگ و نشان دادن محصول خود بعنوان محصولی با کیفیت و صاحب نام نمی برند. لذا ضروری است که کاغذ پوستی مورد نظر خود را همراه با لوگو و نام برند خود بصورت چاپ شده و اختصاصی تهیه کنید.

کاغذ مومی

کاغذ مومی نیز مانند کاغذ پوستی کاغذی سفید و نازک است با این تفاوت که هر دو سمت آن حالت روغنی و براق دارد. دو طرف روغنی بودن این کاغذ باعث شده مقاوت بالایی در برابر رطوبت و چربی از خود نشان دهد و به همین دلیل استفاده های فراوانی در صنعت خوراکی و فست فود و پیچیدن انواع ساندویچ و سالاد و همچنین در بسته بندی انواع مواد غذایی مانند میوه، گوشت، مرغ و سایر محصولات پروتئینی دارد.

چاپ روی کاغذ بسته بندی

همانطور که در بالاتر گفته شد همواره می توان از کاغذهای مخصوص بسته بندی به صورت خام و بدون چاپ برای بسته بندی محصولات خود استفاده کرد، ولی این کار دقیقا مانند این است که محصول خود را با مقوای خالی و بدون هیچ نماد و لوگویی به بازار عرضه کنیم. محصولی که بدون نام و نشان عرضه شود نمیتواند هیچ کمکی به دیدن شدن شما کند و هیچ سودی برای برندگینگ شما نخواهد داشت. استفاده از لوگو، نام و برند شما روی کاغذهای بسته بندی نه تنها نشانگر کیفیت بالای محصول شما خواهد بود بلکه موجب می شود محصول شما بین کالاهای مشابه به راحتی شناخته شود و در انتخاب مشتری ها خواستنی تر باشد و تنها با عرضه محصولی شناخته شده می توانید حاشیه سود بالاتری برای فروش محصولات خود در نظر بگیرید. بخش عمده ای از سرمایه گذاری برای فروش یک محصول خوب بایستی برای تبلیغات آن محصول در نظر گرفته شود. استفاده از چاپ با کیفیت روی تک تک موارد بسته بندی محصولات شما نه تنها باعث لوکس دیده شدن محصول شما خواهد شد بلکه نمونه ای عالی و کم هزینه برای تبلیغات محصول شما در بهترین مکان ممکن و بالاترین بازدهی می باشد.

کاغذ های پوستی و مومی جهت بسته بندی معمولا در اندازه های 50 در 70 سانتی متری چاپ شده و برش می خورند، ولی امکان برش در سایز های کوچکتر و دلخواه شما وجود دارد. در چاپ کاغذهای پوستی از می توانید از چاپ تک رنگ و یا چند رنگ استفاده می شود و برای جلوگیری از شلوغ شدن طراحی معمولا از طرح های ساده و یا تنها لوگو و نام برند برای طراحی فایل استفاده می شود.

نکته مهم: در چاپ کاغذهای مومی در خانه چاپ و گرافیک جهت حفظ سلامت حداکثری برای بسته بندی مواد غذایی از مرکب گیاهی استفاده می شود.

چرا خانه چاپ و گرافیک

خانه چاپ و گرافیک با مدیریت سیاوش اسکندرنیا با نزدیک به دو دهه سابقه در صنعت طراحی و چاپ و دارا بودن یکی از مجهز ترین تجهیزات و چاپگرهای صنعتی و لارج فرمت کیفیت و سرعت چاپ تمام پروژه های چاپی شما را تضمین می کند. سرعت بالای چاپ در کنار کیفیت عالی و بی رقیب باعث می شود بتوانید به دور از هرگونه دغدغه و نگرانی چاپ خود را به ما بسپارید.

در خانه چاپ و گرافیک شما می توانید با ورود به صفحه چاپ کاغذ پوستی و کاغذ مومی به آسانی محصول خود را انتخاب کرده، سایز آن را مشخص کرده و برای تیراژ مد نظر خود، قیمت بروز را مشاهده نمایید. با ورود به صفحه هر محصولی که تمایل دارید با انتخاب نوع کاغذ، ابعاد محصول و تیراژ مورد نظر قیمت به روز آن را مشاهده بفرمایید، مقایسه کنید و سفارش خود را به آسانی ثبت نمایید.

بجز چاپ کاغذهای بسته بندی، کلیه امور چاپ دیجیتال و چاپ افست در این مجموعه با بالاترین کیفیت و سرعت انجام می گیرد. شما می توانید با چاپ دیجیتال ما در مدت 2 ساعت تقریبا هر چیزی را چاپ کنید. از کارت ویزیت و لیبل و بروشور و تراکت تا کاتالوگ و ژورنال و کتاب.

نشانی وبسایت: digichapograph.com

شماره های تماس: 02188810360 -- 02188848450 -- 02188832940 -- 02188836439

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها