کد خبر: 705419
تاریخ انتشار :

سفر به استانبول در عید نوروز یا عید فطر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استانبول با وجود بناهای تاریخی متعدد، فرهنگ متنوع، بازارهای مشهور و طبیعت زیبا، همیشه مورد علاقه گردشگران بوده است. جاذبه‌های مهمی مانند مسجد آبی و ایاصوفیه در استانبول هر ساله بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. با نزدیک‌شدن به بهار و نزدیک‌شدن به جشن‌های عید نوروز، استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای گشت‌وگذار و سفر در تعطیلات است. مخصوصاً در بهار ۱۴۰۳ که مصادف با ایام ماه رمضان و عید فطر است، سفر به استانبول حال و هوای خاصی دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد سفر به این شهر زیبا در عید نوروز و عید فطر توضیحاتی ارائه دهیم.

راهنمای سفر به استانبول

نوروز در استانبول

سفر در عید نوروز به استانبول یک تجربه فرهنگی و تاریخی منحصر‌به‌فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. بسیاری از مسافران ایرانی بلیط هواپیما را از قبل تهیه کرده و هم‌زمان با شروع ایام نوروز به ترکیه سفر می‌کنند. ایاصوفیه، مقصدی است که هنگام سفر به استانبول در جشن‌های نوروز باید از آن دیدن کرد. در این بازه زمانی می‌توانید در فستیوال‌های محلی شرکت کنید یا به بازدید از رقص‌های سنتی و کاوش در بازارهای معروف بپردازید تا با فرهنگ منحصربه‌فرد و میراث تاریخی شهر بیشتر آشنا شوید.

استانبول همچنین مناطق طبیعی زیبایی دارد، از تنگه بسفر گرفته تا کوه‌های دیدنی آلاداغ که مجموعه‌ای از شگفتی‌های طبیعی را در خود جای داده است.

برای کسانی که در سفر نوروزی به استانبول، به دنبال خریدی لذت‌بخش هستند، بازارهای محلی استانبول بسیار جذاب است. مقاصدی مانند بازار بزرگ، بازار عتیقه‌فروشی و بازار صنایع دستی چوب، فرصتی را برای مسافران فراهم می‌کند تا در طول بازدید خود از خریدکردن نیز لذت ببرند.

هنگام سفر به استانبول در عید نوروز، توجه به متغیر بودن شرایط آب‌و‌هوایی نیز ضروری است. این شهر در اوایل بهار در مقایسه با دیگر مناطق اروپایی هوای خنک و بارانی دارد. با توجه به ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی آب‌وهوا در این زمان، بسیار مهم است که برای شرایط مختلف، از روزهای آفتابی و گرم گرفته تا روزهای بارانی و خنک آماده شوید و لباس‌های مناسبی با خود ببرید.

مراسم عید فطر در ترکیه

از آنجایی که ترکیه یک کشور مسلمان است، مراسم ماه رمضان و عید فطر با شکوه هرچه تمام‌تر در این کشور برگزار می‌شود. حال و هوای استانبول در ایام عید فطر نسبت به عید نوروز که عید فارسی‌زبانان است، خاص‌تر است. جشن‌ها و مراسم ویژه‌ای در عید فطر در استانبول برگزار می‌شود که مسافران را به وجد می‌آورد. اگر می‌خواهید حال و هوای عید و تعطیلات را در استانبول احساس کنید، توصیه می‌کنیم سفر به استانبول را به عید فطر موکول کنید.

در روزهای فرخنده قبل از عید فطر، خانواده‌های ترک به نظافت خانه‌های خود می‌پردازند، خود را با لباس‌های جدید آراسته می‌کنند و غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا آماده می‌کنند. در ایام ماه رمضان و عید فطر ترک‌ها، با شیرینی‌های خوشمزه ترکی از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کنند.

یک روز قبل از عید سعید فطر، خانواده‌ها از قبور دیدن می‌کنند و با شستن قبور با آب و گلاب و در حین تلاوت آیاتی از قرآن، یاد و احترام اموات را گرامی‌ می‌دارند.

در روز عید فطر، مردان و پسرانشان در مساجد اجتماع می‌کنند تا نماز ویژه عید را بخوانند. اعضای جوان‌تر خانواده فعالانه به دیدار اقوام بزرگ‌تر برای تبریک عید می‌روند بچه‌ها لباس‌های نو می‌پوشند و با شادی به خانه دوستان و همسایگان می‌‌روند تا عید را تبریک بگویند و در ازای آن شیرینی، شکلات و آب‌نبات دریافت می‌کنند.

نماز عید سعید فطر امروز در سراسر ترکیه برگزار شد

تعطیلات عید فطر در ترکیه چقدر است؟

تعطیلات عید فطر در کشورهای مختلف از نظر مدت زمان متفاوت است و معمولاً با یک جشن سه‌روزه شروع می‌شود. این دوره به عنوان یک فرصت عالی برای مسلمانان در سراسر جهان برای سفر و کشف سایر ملل است.

ترکیه که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای مسلمان است، در طول عید فطر بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. ایام عید فطر از نظر اقتصادی برای ترکیه خیلی مهم است، زیرا بازدیدکنندگانی از مناطق مختلف جهان به ترکیه و استانبول جذب می‌شوند و در تورهای سراسر کشور شرکت می‌کنند.

در ترکیه به‌عنوان کشوری که سالانه پذیرای گردشگران بی‌شماری از سراسر جهان است، در تعطیلات عید فطر، رویدادهای مناسبتی زیادی برگزار می‌شود. خطوط هوایی ترکیه اغلب برنامه‌های پروازی خود را در این ایام ارتقا می‌دهند تا هجوم گردشگران را مدیریت کنند. آشنایی با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم بخصوص در ایام رمضان و عید فطر بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید برنامه سفر خود به استانبول را به عید فطر موکول کنید، پرواز تهران استانبول و بلیط استانبول به تهران برای برگشت را زودتر رزرو کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

 

زمان ایده آل برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

رمضان و عید فطر در ترکیه از جمله باشکوه‌ترین مناسبت‌ها در ترکیه هستند. در نتیجه بهترین زمان برای سفر به ترکیه در ایام عید فطر و ماه مبارک رمضان است. در این دوره، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی ترکیه تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند و این فرصتی مناسب برای گردشگران است تا از صرف غذاهای لذیذ با نرخ‌های تخفیفی لذت ببرند.

مراکز خرید و مکان‌های تفریحی نیز تخفیف‌های جذابی ارائه می‌دهند. آنها حتی در ایام تعطیلات یکسره باز هستند.

علاوه بر این در ترکیه مکان‌های مشخصی برای صرف افطار خدمات‌رسانی می‌کنند. افراد می‌توانند بعد از نماز از میل‌کردن وعده افطار در این مکان‌ها لذت ببرند. میدان تقسیم، مکانی مناسب برای افطار و لذت‌بردن از خوراکی‌های خوشمزه ترکی است.

چه برای عید نوروز به استانبول می‌روید و چه برای عید فطر، باید به‌منظور برنامه‌ریزی مؤثر سفر و استفاده بهینه از زمان سفر برخی نکات را رعایت کنید. مسافران می‌توانند با هوشیاری نسبت به شرایط آب‌و‌هوایی و وقایع غیرمترقبه دیگر، از تجربه‌ای لذت‌بخش در عید نوروز و عید فطر در استانبول لذت ببرند و خاطرات ماندگار و ارزشمندی را از این شهر با خود به خانه ببرند.

۴ نکته مهم برای کسانی که قصد سفر به ترکیه دارند: حواس تان به تقویم این کشور  باشد

کلام آخر

ماه مبارک رمضان و عید نوروز در ترکیه فرصتی برای جذب بازدیدکنندگان است. در این بازه‌های زمانی تجارت و گردشگری در ترکیه رونق می‌گیرد. ماه‌ رمضان و عید فطر فرصتی ایده‌آل برای تماشای زیبایی‌های ترکیه، شرکت در جشن‌های فرهنگی و چشیدن غذاهای لذیذ این کشور است. نوروز ۱۴۰۳ که مصادف با رمضان است، فرصتی بسیار مناسب برای سفر به استانبول است تا مسافران از حال و هوای نوروزی و ماه رمضان در ترکیه بهره‌مند شوند. در این مقاله در مورد سفر به استانبول در نوروز و عید فطر توضیحاتی ارائه دادیم. امیدواریم از خواندن این نوشته لذت برده باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها