کد خبر: 352280
تاریخ انتشار :

دلایل تاخیر در معدوم سازی 13 خودروی قاچاق اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، قاسم خورشیدی افزود: طبق اعلام قبلی سازمان تعزیرات حکومتی، قرار بود فردا 13 خودروی لوکس قاچاق در استان فارس به همراه چند تن کالای قاچاق در چند استان معدوم شوند.

وی ادامه داد: با توجه به تذکر دادستان دیوان محاسبات به سازمان جمع آوری اموال تملیکی برای انجام همه تشریفات اداری معدوم سازی طبق ماده 55 و 56 آیین نامه جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا، مقرر شد این مراحل قانونی به طور کامل انجام شود.

به گفته وی، تلقی دادستان دیوان محاسبات این بوده همه اقدامات لازم برای صادرات مجدد این خودروها و در مجموع کالاهای سرمایه ای انجام نشده است؛ براین اساس مقرر شده بعد از طی این مراحل، توضیحات اداری درباره دلایل عدم صادرات (و در نتیجه راه باقیمانده برای معدوم سازی این خودروها) ارائه شود.

خورشیدی افزود: براین اساس، سازمان جمع آوری تملکی تمهیدات اداری برای طی همه مراحل قانونی را انجام می دهد تا مشکل آیین نامه ای پیدا نکند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شمار خودروهای لوکس قاچاق را 45 دستگاه بیان کرد و گفت: بعد از انجام همه مراحل اداری و قانونی، به جز چند دستگاه، بیشتر این خودروها طبق آیین نامه ابلاغی، باید معدوم شوند.

معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز امروز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که با توجه به عزم جدی دولت برای برخورد ریشه ای با پدیده قاچاق و فساد، فردا(چهارشنبه) در پنج استان کالاهای قاچاق امحا می شود.

سیدمحمدرضا عبادی به ابلاغ آیین نامه های قانون مبارزه با قاچاق کالا در تیرماه امسال از سوی دولت اشاره کرد و افزود: طبق ماده 55 این آیین نامه، امحای کالاهای قاچاق برای برخورد قاطع با پدیده قاچاق و فساد لازم اجراست.

وی، کالاهای قاچاقی که فردا در پنج استان امحا می شوند را میوه، البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، میوه و ... اعلام کرد و گفت: کالاهایی که در تهران نابود می شوند نتیجه بررسی بیش از یک هزار و 400 پرونده قاچاق است.

معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه معدوم کردن کالاهاق قاچاق چند شرط دارد، افزود: خسارت به تولید داخلی و تجارت قانونی در نتیجه فروش کالای قاچاق را از جمله این موارد است.

درخواست مردم برای برخورد با قاچاق چیان دانه درشت

معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه برای برخورد با قاچاق نظرسنجی های زیادی از مردم انجام شد، گفت: «عزم جدی دستگاه ها در این رابطه و برخورد با دانه درشتها» دو خواسته مردم در این نظرسنجی ها بود.

وی افزود: براین اساس معدوم سازی کالاهاق قاچاق از جمله خودروهای لوکس که از سوی قاچاقیان دانه درشت صورت می گیرد، همسو با این خواسته مردمی است.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها