کد خبر: 386256
تاریخ انتشار :

هزینه ساخت خانه کم شد

هزینه ساخت خانه کم شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«قیمت خانه بالا می‌رود یا نه؟» این سوالی است که این روزها ذهن بسیاری از متقاضیان مسکن را درگیر خود کرده است؛ از آنانی که قصد تعویض خانه خود را دارند یا مستاجرانی که با پس‌انداز، تصمیم به خرید خانه دارند.
به گزارش نامه نیوز ، اظهارات مختلفی درباره آینده بازار مسکن وجود دارد؛ اما شرایط کنونی بازار حاکی از عقب ماندن مسکن از تورم است و حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفته منتظر سونامی افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن نیستیم و پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها در بازار وجود ندارد.
اما در این میان، یکی از بخش‌هایی که روی قیمت مسکن‌های نوساز و بخش ساختمان اثر دارد، قیمت مصالح ساختمانی است. گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در نیمه اول امسال قیمت مصالح ساختمانی نسبت به نیمه اول 1394 تغییر آن‌چنانی نداشته است. این موضوع بیانگر آن است که قیمت ساخت مسکن با افزایش آن‌چنانی روبه‌رو نبوده و سازندگان مسکن تقریبا با همان قیمت پارسال خانه ساخته‌اند.
بنا به این گزارش و تحلیل‌های مرکز آمار ایران، هر مترمربع سنگ پلاك صيقلي تراورتن سفيد (درجه يك) در نیمه اول سال 1395 با قیمت 91 هزار و 500 تومان به فروش می‌رفت؛ این در حالی است که همین کالا در نیمه اول سال گذشته 92 هزار و 400 تومان قیمت داشت. این نشان می‌دهد که سنگ پلاک صیقلی تراورتن سفید با کاهش حدود یک درصدی قیمت مواجه شده است.
در همین حال، قیمت هر عدد آجر ماشینی سوراخ‌دار سفید 5.5 سانتی در نیمه اول امسال 181 تومان گزارش شده، اما همین مصالح در نیمه اول سال 1394 با قیمت 180 فروخته می‌شد. بنابراین آجر حدود 0.5 درصد افزایش قیمت داشته است.
هر عدد بلوک سفالی نیز در نیمه اول 1395 با قیمت 275 تومان و آجر فشاری 174 تومان به فروش می‌رود. این در حالی است که نیمه اول 1394 بلوک سفالی323 تومان و آجر فشاری 185 تومان قیمت داشت. این حاکی از آن است که بلوک سفالی 14.7 درصد و آجر فشاری 5.7 درصد افت قیمت داشته است.
از سوی دیگر، هر تن ماسه شسته با افت 25.5 درصدی، تیرآهن نمره14 با کاهش 9.1 درصدی، تیرآهن نمره16 با افت 5.9 درصدی روبه‌رو شده است.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها