کد خبر: 170006
تاریخ انتشار :

سند همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه امضا شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز سند همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه توسط وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه به امضا رسید. بر این اساس در پی امضای این تفاهم‌نامه دو کشور همکاری در زمینه انرژی، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات، تجارت، صنعت، گردشگری و امور بانکی را پیگیری خواهند کرد.

در قالب این تفاهم‌نامه پیش توافق نامه اکتشاف پهنه سیرجان - جیرفت به مساحت 3 هزار کیلومتر بین شرکت ایدرو و یک شرکت روسی به امضا رسید. همچنین تفاهم کارگروه همکاری‌های صنعتی و معدنی بین قائم مقام وزیر صنعت و معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه امضا شد.

امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین شرکت پتروشیمی بین‌الملل از ایران و یک شرکت روسی در زمینه احداث کارخانه کود شیمیایی هرمز نیز به امضا رسید. بر اساس این گزارش دو کشور حدود یک ماه گذشته توافقنامه‌ای را برای توسعه همکاری‌ها در کلیه بخش‌ها در مسکو امضا کردند تا حجم روابط اقتصادی که اکنون حدود یک و نیم میلیارد دلار است، افزایش یابد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و رییس بخش ایرانی یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و روسیه معتقد است قابلیت افزایش روابط تجاری بین ایران و روسیه تا ده برابر میزان فعلی وجود دارد.

مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور فعالان بخش خصوصی دو کشور، سفیر روسیه در ایران، نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف برگزار شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها