کد خبر: 170131
تاریخ انتشار :

وزیر انرژی روسیه: تهاتر نفت ایران با کالاهای روسی صحت ندارد/ توپولف ایمن‌ترین هواپیمای روسیه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، الکساندر نواک در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که روسیه با تحریم های جدید بین‌المللی غرب روبرو شده است، گفت: تحریم های بین المللی تاثیری بر سطح همکاری ها و مشارکت اقتصادی و تجاری و روابط بین دو کشور ایران و روسیه ندارد.

وزیر انرژی فدراسیون روسیه با اعلام اینکه دولت مسکو پیش از افزایش تحریم های بین المللی علیه تهران و مسکو همکاری های اقتصادی و تجاری خود را با ایران آغاز کرده بود، تصریح کرد: با این وجود برخی از محدودیت های بین المللی بر سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه تاثیر گذاشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو کشور نباید بر سطح موجود روابط اقتصادی و تجاری بسنده کنند، اظهار داشت: روسیه پیش از این کالاهایی را از اروپا وارد می کرد اما قصد دارد با توجه به اتخاذ سیاست های جدید برخی از این کالاها را به جای کشورهای اروپایی از ایران وارد کند.

نواک با اشاره به توافق های جدید بین ایران و روسیه به منظور واردات انواع میوه، سبزیجات و محصولات لبنی از ایران بیان کرد:علاوه بر این، روس ها آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنایع حمل و نقل ریلی و هوایی، صنایع انرژی، نفت و گاز، پتروشیمی، فروش ماشین آلات و تجهیزات، انواع کود، بذر و ماشین‌آلات کشاورزی را به ایران دارد.

وزیر انرژی فدراسیون روسیه همچنین با تاکید بر اینکه تحریم ها منجر به رشد فعالیت های اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه خواهد شد، افزود: دولت روسیه و شرکت های روسی آماده مشارکت تمام عیار با ایران را دارند.

روس‌ها خوش قول‌ترین شرکای اقتصادی هستند

وی در پاسخ به این سوال که روس ها سال ها در اجرای پروژه های صنعتی ایران همچون ساخت و راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تاخیر داشته اند، گفت: تاکنون نمونه ای از تاخیرهای شرکت های روسی نه تنها در ایران بلکه در هیچ یک از کشورهای جهان مشاهده نشده است.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و رسیه با اعلام اینکه برخی از تحریم ها در ایران به دلیل مشکلات در امور بانکی و سیستم تسویه حساب ها بوده است، اظهار داشت: با این وجود اعتقاد داریم که شرکت های روسی جزء خوش قول ترین شرکت های جهان در اجرای پروژه های اقتصادی هستند.

تهاتر نفت ایران با کالاهای روسی صحت ندارد

وزیر انرژی فدراسیون روسیه همچنین در پاسخ به مهر در مورد شباهت نفت خام اورال روسیه با برخی از نفت خام های ایران درباره احتمال تهاتر نفت و کالا بین ایران و روسیه توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران این حق را دارد که نفت خود را به هر گوشه از جهان صادر کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تاکنون هیچگونه توافقی بین ایران و روسیه برای تهاتر نفت و کالا امضاء نشده است، بیان کرد: یک ماه گذشته در مسکو و با حضور وزیر نفت ایران یک یادداشت تفاهم همکاری به منظور توسعه سطح روابط بازرگانی، تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه امضا شد.

نواک با بیان اینکه این یادداشت تفاهم یک سند جامع به منظور توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بوده است، تبیین کرد: در این یادداشت تفاهم صحبتی از تهاتر نفت و کالا نشده است.

توپولف ایمن‌ترین هواپیمای روسیه است

این مقام روسی در ادامه در واکنش به این سوال که دولت ایران پرواز هواپیماهای توپولف برای جابجایی مسافر را به دلیل حجم بالای حوادث و سوانح ممنوع کرده است، گفت: روسیه آماده صادرات هواپیماهای مسافربری به ایران است.

وی از توپولف به عنوان مطمئن‌ترین هواپیمای مسافربری در طول 30 سال گذشته در کل قلمرو روسیه یاد کرد و افزود: در روسیه مطمئن تر از هواپیمای توپولف هواپیمای دیگری وجود ندارد.

نواک همچنین در مورد هواپیماهای مسافربری تو 204 که قرار است در صورت آمادگی ایران به این کشور صادر شود، خاطر نشان کرد: هواپیماهای جدید مسافربری از نظر ایمنی و کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و روسیه آماده صادرات این نسل جدید هواپیماهای مسافربری به ایران است.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها