کد خبر: 190291
تاریخ انتشار :

سخنگوی دولت خبر داد: 8 سناریو برای قیمت نفت در بودجه ۹۴ و پیش بینی رشد ۲.۵ تا ۳ درصد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در خصوص قیمت نفت در بودجه 94 گفت: در سال گذشته برای محاسبه منابع‌مان در خصوص واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان درآمدهای نفتی، به ازای هر بشکه 104 دلار در نظر گرفتیم. البته ما 100 دلار در نظر گرفته بودیم اما عملا به 104 دلار رسید.

نوبخت ادامه داد: در 6 ماهه اول میانگین 104 دلار و در 7 ماهه امسال میانگین 102 دلار بود. امروز هم قیمت‌هایی که دریافت می‌کنیم حدود 100 دلار است و هنوز به عدد پیش‌بینی شده بین 70 تا 80 دلار نرسیده‌ایم اما تا پایان سال به این اعداد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه این اعداد برای سال آینده تثبیت خواهد شد، تصریح کرد: ما 8 سناریو پیش‌بینی کردیم و آثار انتخاب هر یک از قیمت‌های هر بشکه نفت میان 70 تا 80 دلار را در نظر گرفتیم و امروز می‌دانیم که براساس هر یک از آنها رشد اقتصادی در سال آینده چه مقدار خواهد بود. براساس برخی از این سناریوها ما برای سال آینده حدود 2.5 تا 3 درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت و تورم ما در همه این سناریوها زیر 15 درصد خواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما یک عدد مطمئن را تعیین و در دولت اعلام خواهیم کرد چرا که بودجه براساس اعداد مطمئن بسیار بهتر است تا اینکه به طور خوشبینانه اعدادی را ببینیم که تحقق نیابد. پیش‌بینی ما این است که متوسط فروش هر بشکه نفت خام تا پایان سال به 82 دلار برسد که میانگین امسال 93 دلار خواهد بود.

نوبخت با اشاره به افت قیمت نفت گفت: حدود 7 درصد کاهش درآمدهای نفتی را می‌توانیم با تخصیص بهینه جبران کنیم؛ بدون اینکه کسری بودجه داشته باشیم.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها