کد خبر: 193207
تاریخ انتشار :

چرا بورس به زمین خورد/ یک کارشناس: سرمایه گذاران به امید توافق، سهام را پیشخور کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، امیر افسر کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهام‌داران با امید به موفقیت در مذاکرات ایران و گروه 1+5، سود بسیاری از سهم‌ها را پیش‌خور کردند، گفت: شاخص بورس در هفته گذشته به صورت کاذب رشد کرده بود و همین امر باعث شد تا با تمدید مذاکرات و از بین رفتن توقعات سهام‌داران شاخص با سقوط همراه شود.

او تاکید کرد: متاسفانه مهم‌ترین امری که بر بورس ایران تاثیر می‌گذارد اخبار و مسائل سیاسی است که به شدت بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ حتی اگر صنایع و شرکت‌ها با رشد همراه باشند، اما اخبار منفی سیاسی، بازار را بیشتر متاثر می‌کند و آنرا به چالش می‌کشد.

این کارشناس بازار سرمایه، آینده این بازار را به دلیل نزدیک شدن به زمان تصویب لایحه بودجه 94، غیر قابل پیش بینی عنوان کرد و گفت: روند مصوبات لایحه بودجه 94، قیمت نفت و دلار و همچنین میزان کسری بودجه 93، مهم‌ترین تاثیر را بر روند شاخص می‌گذارد. او با بیان اینکه مشخص نیست نوع تصمیم‌گیری دولت در خصوص کسری بودجه 93 چگونه است، گفت: ممکن است دولت برای جبران کسری خود قیمت خوراک پتروشیمی را افزایش دهد یا به معادن فشار وارد کند؛ از سویی دیگر ممکن است نرخ دلار را در بودجه 94 افزایش دهد که همه این موارد روی بسیاری از شرکت‌های بورسی تاثیر منفی می‌گذارد و از این رو بازار را تحت الشعاع قرار می دهد.

امیر افسر همچنین با تاکید بر اینکه بازار تقریبا به تعادل رسیده است گفت: در روزهای آینده از شدت کاهش ارزش بازار کاسته خواهد شد و بدلیل اصلاح شاخص، رشد مجدد ارزش بازار نیز قابل پیش‌بینی است. این کارگزار بورس سهام‌داران را به بررسی بیشتر سهم‌ها دعوت کرد و گفت: سهام‌داران باید بیشتر به سراغ سهم‌هایی بروند که به لحاظ بنیادی مناسب‌تر بوده و بدون هیجان سهام‌داری کنند.

منبع: نسیم آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها