کد خبر: 197050
تاریخ انتشار :

جزئیات جلسه شورای عالی بورس/ استعفای صالح‌آبادی پذیرفته شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه عصر دوشنبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: در این جلسه با پذیرش استعفای علی صالح آبادی موافقت شد و در عین حال با عضویت محمد فطانت در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت شد.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در آغاز جلسه استعفای صالح آبادی مطرح شد که موافقان و مخالفان جدی داشت، افزود: در نهایت استعفا توسط شورای عالی بورس پذیرفته شد و پذیرش استعفا رای آورد. عضویت فطانت فرد که به پیشنهاد علی طیب نیا وزیر اقتصاد در ادامه جلسه مطرح شد نیز با رای گیری اعضا مورد موافقت قرار گرفت.

وی در مورد انتخاب فطانت به عنوان رئیس جدید سازمان بورس گفت: این موضوع باید مراحل قانونی خود را طی کند و وزیر اقتصاد رئیس جدید بورس را به شورا برای تائید، معرفی و پیشنهاد کند.

پورابراهیمی درباره دلایل استعفای صالح آبادی گفت: مباحثی کلی در این زمینه مطرح شد و وی فعالیت چندساله در بورس و انجام دادن امور را در این مدت زمان به عنوان دلایل استعفای خود مطرح کرد.

طی روزهای اخیر موضوع تغییر و جابه جایی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح شده است و به نظر می رسد با علی صالح آبادی به زودی کار خود را در بانک توسعه صادرات ایران به عنوان مدیرعامل آغاز کند. فطانت فرد پیش از این عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران بوده است.

صالح آبادی حدود یک دهه در بازار سرمایه فعالیت کرده و قرار است پس از این مدت، محمد فطانت‌فرد، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به عنوان رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار معرفی شود.

طبق قانون، فردی که قرار است به عنوان رئیس سازمان بورس انتخاب شود، باید در ابتدا با تصویب شورا به عضویت هیات مدیره سازمان درآید و پس از نهایی شدن این امر به عنوان ریاست هیات مدیره نیز انتخاب شود.

همچنین پس از این مرحله شورای عالی بورس باید به صورت مجدد ریاست وی را تصویب کند تا در نهایت وزیر امور اقتصادی و دارایی حکم نهایی را در خصوص رئیس بورس و اوراق بهادار صادر کند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها