کد خبر: 198951
تاریخ انتشار :

انتقاد وزیر صنعت از مجلس: فقط 8 ماده درقانون تجارت نیاز به اصلاح دارد ولی 3600 ماده جدید تصویب کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور با بیان این‌که کیفیت مدیون دانش و خلاقیت است، گفت: در ابتدای امر کیفیت باید از اندیشه نشات بگیرد، اما این امر باید در صورتی باشد که عشق و علاقه نیز به آن اضافه شود.
او ادامه داد: در امر ارتقای کیفیت باید از تجارب جهانی استفاده و راه‌های افزایش بهره‌وری و کیفیت شناسایی کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی‌های ایران در تمام زمینه‌ها گفت: باید در مرحله اول به اندیشه اعتقاد داشته باشیم چرا که این امر موجب افزایش کیفیت کشور می شود و از آنجایی که به اعتقاد ما مهندسین برای حل یک مشکل صدها راه وجود دارد، انتظار می رود که با تکیه کردن و اندیشه بهترین راه استفاده شود.
نعمت‌زاده با بیان این‌که یارانه‌ای که در اختیار مهندسان و صنعتگران است می تواند عاملی بر آشنایی آن‌ها با کیفیت باشد، گفت: ما باید در راستای ایجاد رقابت سالم گام‌های بزرگی برداریم.
او با بیان این‌که ایران در تمام زمینه‌ها مقام اول تا سوم را دارد گفت:‌ اگر زمینه‌های توانمند شناسایی شوند، قطعا پیشرفت‌های شایان بیشتری نصیب ایران خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در صنعت فرش گفت: سال گذشته 500 میلیون دلار فرش ماشینی صادر شده و در هشت ماهه گذشته نیز میزان تولید فرش دستباف 20 درصد افزایش یافته است.
نعمت‌زاده با بیان این‌که ایران دارای انسان‌های فرهیخته و پیشرفته‌ای است گفت: ما باید استعدادهای خودمان را بشناسیم و به کارگیری آن ها در تولید محصولات کیفی گام برداریم.
او با بیان این‌که دنیا برای پیشرفت مقررات زدایی را پیشه کار خود کرده است، گفت: مجلس نباید مقررات زیادی را این گونه تصویب کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قانون تجارت که از 80 سال پیش تدوین شده بود گفت: چرا مجلس باید 3600 ماده جدید را در قانون تجارت تصویب کند.
نعمت زاده با بیان این‌که این کار به عقیده من کاری غیر اصولی است گفت: طبق بررسی‌هایی که در قانون تجارت انجام داده‌ام تنها هشت مورد را قابل اصلاح یافتم لذا تصویب 3600 ماده جدید و سرگیری مجدد کار، کار مطلوبی نیست.
او ادامه داد: ما باید استانداردهای جدید دنیا را در دست بگیریم و با اصلاح برخی از موارد آن گام‌های رو به جلو برداریم.
در این مراسم 700 مهمان شرکت داشتند که 44 نفر در سطح کارشناسی لوح سپاس و 13 نفر که سه تن از آن‌ها دولتی و 10 تن غیر دولتی بودند تندیس، نشان کیفیت و لوح تقدیر دریافت کردند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها