کد خبر: 200644
تاریخ انتشار :

تاج گردون: دولت برای یارانه ۷ هزار میلیارد تومان کسری دارد/سرک کشیدن به حساب ثروتمندان ایراد ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه امروز مناظره گفت: دولت گذشته و فعلی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون را رعایت نکردند و سیاست‌های فعلی به صلاح کشور نیست. او گفت: از جمع 59 هزار و 200 میلیارد تومان در سال 93، 48هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی و 11هزار و 300میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به پرداخت یارانه‌ها اختصاص یافت.

این نماینده مجلس گفت: طبق قانون و اعلام مجلس دولت باید سطح نیازمندی و سقف درآمد را مشخص کند و سپس از مردم بخواهد متناسب با آن برای دریافت یارانه اقدام کنند. او افزود: اما متأسفانه دولت برعکس عمل کرد، ضمن آنکه رئیس‌جمهور هم اعلام کرد، برنامه نداریم، در حساب مردم سرک بکشیم، در حالی که طبق قانون حذف پردرآمدها از یارانه الزامی و سرک کشیدن در این امر مقدس ایراد ندارد. او گفت: در لایحه سال 94 نیز روند پرداخت یارانه‌ها به همین طریق ادامه دارد.

تاج‌گردون گفت: با توجه به هدفمند نشدن حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی دولت امسال 7 تا 10هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت، ضمن آنکه در سال آینده همین روند کسری برای پرداخت یارانه‌ها خواهد داشت.

تاج‌گردون گفت: پیشنهاد ما تلفیق دو روش (خود اظهاری و خود انصرافی ثروتمندان استفاده ز اطلاعات املاک و دارایی‌های ثرتمندان) است بدین ترتیب که دولت سقف درآمدی را مشخص کند و متناسب با آن از افراد برای ثبت نام دعوت کند واینکه دولت اعلام می‌کند سرک کشیدن در حساب مردم را اجرایی نمی‌کند، کار درستی نیست.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها