کد خبر: 201599
تاریخ انتشار :

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: حذف یکباره یارانه‌ها مورد نظر مجلس نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، غلامرضا تاجگردون در جمع خبرنگاران در کنفرانس اولین اقتصاد ایران درباره هدفمندی‌ یارانه‌ها و تلاش مجلس برای حذف یارانه پر درآمدها از سوی دولت گفت: یکی از عیب‌هایی که به بودجه سال 94 وارد است همین حذف نشدن پر درآمدها از یارانه است. اما فعلا فضای مجلس این است که اصلاحاتی ایجاد شود و پیشنهادات متفاوتی مطرح است اما چون دولت این ذهنیت دارد که این بخش باید از هدفمندی‌ یارانه‌ها حذف شوند و مجلس هم ضرورت آن را می بیند باید این بحث دنبال شود.

وی اضافه کرد: تبعا حذف یکباره یارانه‌ها از سوی مجلس مطرح نیست و سیاست ما رفتن به سوی هدفمندسازی واقعی یارانه‌ها خواهد بود و تلاش می شود به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و اشتغال بیشتر توجه شود و فعلا فضای عمومی به این سو است.

او همچنین درباره این که آیا مجلس قصد دارد قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت تقریبا از نظر بنزین و گازوئیل قیمتها به قیمت واقعی نزدیک شده و فکر نمی کنم این موضوع در دستور کار باشد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین درباره راهکارهای خروج بانکها از بنگاهداری در شرایطی که نقدینگی در بازار سرمایه وجود ندارد گفت:‌ من معتقدم که این اتفاق در دو سال رخ نمی‌دهد و این ظرفیت در بازار سرمایه وجود ندارد. اگرچه دولت پیشنهاد این موضوع را داده و در کمیسیون تصویب شده اما چون منابع لازم در بازار سرمایه وجود ندارد من معتقدم این اتفاق خصوصا در دو یا سه سال رخ نمی دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها