کد خبر: 205668
تاریخ انتشار :

آخرین آمار بهره وری در کشور اعلام شد: ارتباطات در صدر؛ نفت ناموفق‌ترین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رویا طباطبایی در نشست خبری با بیان این‌که به دلیل رشد اقتصادی منفی در سال‌های 1391 و 1392 بهره وری نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده است اظهار کرد: این درحالی بود که در سال‌هایی که درآمدهای بالای نفتی نصیب کشور شد، اهتمام جدی برای افزایش بهره وری وجود نداشت چرا که پول کلان و بی زحمت نفت موجب مغفول ماندن بهره وری شد.

وی با اشاره به این که هنوز آمارهای ما برای اعلام آخرین وضعیت بهره وری در سال جاری تکمیل نشده و مقدماتی هستند، گفت: براین اساس با توجه به تغییر سال پایه منتظر تعدیل آمارهای مرکز آمار و بانک مرکزی هستیم و به محض معادل سازی‌ از سوی این دو سازمان آمار تکمیلی اعلام می‌شود.

طباطبایی با بیان این‌که تا سال 1392 ارتباطات توانسته میزان بهره وری خود را از صد به 634 افزایش دهد گفت: در حالی که این سازمان در صدر موفق‌ترین ها در بهره وری قرار گرفته که بخش زیادی از آن به دلیل توفیقات جهانی و روند رو به رشد تکنولوژی و فناوری بالا است که ایران نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

رییس سازمان ملی بهره وری همچنین اعلام کرد که بخش نفت ناموفق‌ترین بخش در حوزه بهره‌وری بوده و نتوانسته در سال‌های گذشته از توفیقات خوبی در این زمینه برخوردار شود. به گونه‌ای که بهره وری آن بر مبنای سال 1383 از 100 به 45 رسیده است.

وی توضیح داد که بخش نفت از نظر نیروی کار بهره وری بالایی داشته اما در بخش سرمایه‌ای تحت تاثیر شرایط تحریم نتوانسته به حد مطلوبی نزدیک شود و حتی نزول داشته است.

طباطبایی همچنین به تغییرات بهره وری در بخش های دیگر تا سال1392 نیز اشاره کرد و گفت: بهره وری در کشاورزی از 100 به 104 ، صنعت از 100 به 112، معدن از 100 به 149، حمل و نقل از 100 به 120 ، آب و برق از 100 به 118 و ساختمان هم از 100 به 81 رسیده است.

رییس سازمان ملی بهره وری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت بهره وری در ایران یادآور شد:‌در حالی انتظار داریم که یک سوم رشد اقتصادی از طریق این بخش محقق شود که نیازمند ارتباط منظم و سیستماتیک با سایر سازمان‌ها و برنامه ریزی‌های دقیق است و سازمان بهره وری به تنهایی نمی‌تواند این هدف را محقق کند.

جنبش 25 درصد ایده جدید سازمان ملی بهره وری

وی همچنین از هدف سازمان ملی بهره وری برای به راه انداختن جنبشی به عنوان جنبش 25 درصد سخن گفت و افزود: این ایده که در نظر داریم جهانی شود بر این اساس است تا این فرهنگ در بین عموم جامعه نهادینه شود که هر کسی 25 درصد کارهای نادرست خود را حذف کرده و 25 درصد کارهای درست را جانشین آن کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها