کد خبر: 214620
تاریخ انتشار :

افزایش 60 درصدی تقاضا برای نفت و گاز تا 25 سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عباس النقی دبیرکل سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد: براساس گزارشهای منتشر شده درباره تقاضای انرژی در فاصله سالهای ٢٠١٠ تا ٢٠٤٠ پیش بینی می شود که تقاضا برای انرژیهای اولیه(نفت خام، گاز و زغال سنگ) تا سال ٢٠٤٠ حدود ٦٠ درصد افزایش خواهد داشت.
النقی گفت: سوخت های فسیلی که هم اکنون بیش از ٨٠ درصد از مجموع تقاضای انرژی در جهان را تامین می کنند، طی دهه های آینده منبع اصلی تامین انرژی باقی می مانند.
وی پیش بینی کرد: سوختهای فسیلی با آغاز سال ٢٠٤٠ میلادی در تامین ٧٨ درصد از تقاضای جهانی انرژی مشارکت می کنند و این درحالیست که انتظار می رود نقش اساسی و پایدار منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در تجارت جهانی نفت خام ثابت باقی بماند.
النقی افزود: با تمرکز بر راه های نوسازی و توسعه امکانات و تاسیسات تولید از منابع انرژی موجود، احتمال زیادی برای ترویج کاهش آلودگی و به حداکثر رساندن بهره وری در همه فعالیت های صنعت نفت وجود دارد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همه پروژه ها و عملیات نفتی، توضیح داد: کشورهای عضو سازمان (اوپک) از انجام اقدام های لازم به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، حفاظت از محیط زیست و کاهش حوادث محل کار در تاسیسات و پروژه های صنعت نفت، حمایت می کنند.
دبیر کل اوپک ادامه داد: از جمله اقدام های انجام شده از سوی کشورهای عضو سازمان اوپک در این زمینه می توان به تشویق برای تحقیق و توسعه فن آوری های کارآمد انرژی، اجرای پیشرفته ترین فن آوری ها، تاکید بر ارتقاء همکاری های بین المللی و ادغام بهره وری انرژی با حفاظت از محیط زیست اشاره کرد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها