کد خبر: 216731
تاریخ انتشار :

نگاهی به عملکرد دولت در پارس جنوبی و مقابله با کاهش قیمت نفت/ وزارت نفت نمره قبولی می‌گیرد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز،چندی پیش جدول عملکرد دولت در پارس جنوبی در دولت یازدهم منتشر شد که آمار موجود در آن نشان می دهددر فاز 12 از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم تا کنون با 4 درصد پیشرفت به 96 درصد رشد رسیده است.همچنین در فاز 13 دولت یازدهم موفق به توسعه 6.5 درصدی شده و پیشرفت این فاز در مجموع به 70.5 درصد رسیده است.

همچنین دولت یازدهم در فاز 14 پیشرفت 6.1 درصدی، در فاز های 15 و 16 پیشرفت 2.3 درصدی، در فاز های 17 و 18 پیشرفت 4 درصدی، در فاز 19 پیشرفت 18.9 درصدی، در فاز های 20 و 21 پیشرفت 16.4 درصدی و در فاز های 22 تا 24 نیز پیشرفت 8.8 درصدی را به همراه داشته است.

آمار موجود نشان می دهد از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم تا کنون فاز 19 بیشترین پیشرفت را در مقایسه با سایر فازها داشته و این در شرایطی است که کارشناسان نفتی می‌گویند تمام فازهای پارس جنوبی با توجه به مشترک بودن با قطر، دارای اولویت بوده و باید باشند، ضمن اینکه این فازها باید به طور متوسط ماهانه ۲ تا ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند .

در همین رابطه حسین امیری خامکانی ،سخنگوی کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز با بیان این که اولویت بندی وزارت نفت در پارس جنوبی اقدامی خوب و موثر بود، گفت: بر همین اساس فازهایی که باید با شتاب بیشاری توسعه پیدا می کردند در اولویت قرار گرفتند و این باعث شد که تعدادی از فازهای پارس جنوبی به بهره برداری برسد.

وی درباره آخرین وضعیت فاز 12 پارس جنوبی افزود: فاز 12 هم اکنون در مدار است و گاز آن وارد شبکه شده و به زودی هم افتتاح می شود .

امیری با بیان اینکه دولت مجموعا در پارس جنوبی سیاست خوبی را اجرایی کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ایران تحت فشار تحریم های اقتصادی و نفتی بود. البته تحریم ها نفت ایران را به صورت جدی تری هدف قرار داده بود اما با همه این مشکلات بازهم دولت اجازه نداد که صنعت نفت لطمه بخورد و با همه این فشارها برخی از فازها را به ثمر می رساند و این نشان از عملکرد خوب وزارت نفت در این بخش دارد .

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در مورد نوسانات قیمت نفت و مجموعه سیاست های ایران در این زمینه گفت: بحث نفت و بازار نفت در سطح جهان چیزی نیست که یک کشور و یا وزیر بتواند آن را به سرانجام رسانده و مشکل را برطرف کند. زیرا در سازمان های بین المللی همانند اوپک باید تصمیمات با اجماع گرفته شود و در این تصمیم گیری ها حتی اگر یک کشور هم مخالف باشد نمی توان اقدام مناسبی انجام داد.

وی با بیان این که طی ماه های اخیر آمریکا و عربستان تصمیم گرفته بودند یا برای فشار اقتصاد بیشتر به ایران و یا ایجاد مشکل برای روسیه قیمت نفت را کاهش دهند که هم پیمان هایی نیز در اوپک پیدا کرده بودند، تاکید کرد: در همین رابطه ایران عملا نمی توانست کاری انجام دهد و هر پیشنهادی از سوی هر کشوری ارائه می شد با لابی عربستان خنثی می شد و کاری از پیش نرفت .

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از نظر ما مجموعه اقدامات وزارت نفت در این بحران خوب بود و حتی در این زمینه رفت و آمدها و رایزنی هایی نیز از سوی دولت صورت گرفت و در واقع وزارت نفت توانست در داخل به خوبی با توجه به کاهش قیمت نفت امور را اداره کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها