کد خبر: 218862
تاریخ انتشار :

با اعلام معادل سازی تعداد گواهی اسقاط خودروهای فرسوده؛ قیمت خودروهای سنگین اسقاطی افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز واردکنندگان خودرو موظف هستند برای شماره گذاری خودروهای وارداتی، متناسب با میزان سوخت این خودروها، خودروی فرسوده از رده خارج کنند.
در ماه های اخیر برخی دلالان با توجه به ناآگاهی مردم، اقدام به خرید کامیون های کشنده فرسوده با قیمت پایین می کردند که با اطلاعیه اخیر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در این خصوص شفاف سازی شده است.
براین اساس، با هدف شفاف سازی روند اسقاط خودروهای فرسوده، به پیشنهاد معاونت اجرایی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیات وزیران میزان معادل سازی تعداد گواهی اسقاط خودروهای فرسوده با کاربری های مختلف را تصویب کرد.
با مصوبه هیات وزیران، هر تاکسی فرسوده دارای 2 گواهی اسقاط، ون نوعm1 دارای 3 گواهی اسقاط، مینی بوس و ون نوعm2 دارای 4 گواهی اسقاط و اتوبوس دارای 12 گواهی اسقاط است.
همچنین وانت یک تن و پایین تر دارای 1 گواهی اسقاط و وانت بالاتر از یک تن نیز دارای 2 گواهی اسقاط است.
کامیونت 2 تا 6 تن دارای 3 گواهی اسقاط، کامیون سبک 6 تا 10 تن دارای 5 گواهی اسقاط، کامیون متوسط 10 تا 26 تن دارای 10 گواهی اسقاط، کامیون سنگین 26 تن و بالاتر دارای 12 گواهی اسقاط و کامیون کشنده دارای 14 گواهی اسقاط است.
به گزارش ستاد مدیریت حمل و نقل وسوخت، براساس این مصوبه، با توجه به نیاز 4 گواهی اسقاط بطور میانگین برای هر خودرو وارداتی و طبق این مصوبه، هر کامیون سنگین 26 تن و بالاتر، دارای 12 گواهی اسقاط است که برای واردات 3 خودرو وارداتی مورد نیاز است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها