کد خبر: 227091
تاریخ انتشار :

هجوم صاحبان کسب و کار به تهران/ سرمایه گذاران انگلیسی آماده بازگشت به ایران هستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز این روزنامه افزود: گروه مالی انگلیسی 'شارلمانی ' که متمرکز برروی بازارهای نوظهور است و گروه 'ترکویز پارتنرز' ( شرکت فیروزه ) که یک گروه سرمایه گذاری مستقر در تهران می باشد، روز سه شنبه گذشته اعلام کردند که در چارچوب توافقی در نظر دارند یک صندوق سرمایه گذاری مشترک در ارتباط با بازار سهام ایران ارایه دهند که این توافق احتمالا یکی از توافق های بسیاری است که در هفته ها و یا ماه های در پیش رو با سرمایه گذاران خارجی صورت خواهد گرفت.
به نوشته این روزنامه، این صندوق که هدف آن سرمایه گذاران خارجی است، قرار است در ابتدا کارش را با هفتاد میلیون دلار شروع کند و براساس طرح دو گروه یاد شده این میزان، در کوتاه مدت به بیش از 200 میلیون دلار خواهد رسید.
فایننشنال تایمز اضافه کرد: آنها همچنین در نظر دارند صندوق هایی در بخش های مختلف از قبیل نفت و گاز، بانکداری، خرده فروشی و در نهایت یک صندوق کلی تشکیل بدهند.
فایننشنال تایمز نوشت: 'دومینیک بوکور انگرام ' یک مشاور شرکت شارلمانی که بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه را مدیریت می کند، گفت: ' با توجه به هجوم صاحبان کسب و کار به تهران، تردید دارم که بتوان صندلی خالی در پروازهای یک یا دو هفته آینده به ایران پیدا کرد. توافق هسته ای درها را به سوی سرمایه گذاری بین المللی باز خواهد کرد.
این روزنامه با اشاره به استقبال صورت گرفته از توافق هسته ای لوزان، نوشت: این مشاور شرکت شارلمانی تصریح کرد که سرمایه گذاری در ایران به علت اقتصاد متنوع و جمعیت تحصیل کرده بیش از هشتاد میلیونی اش، یکی از بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاران است. ضمن اینکه برخلاف سایر کشورهای حوزه خاورمیانه کاملا متکی به نفت و گاز نیست.
'بوکور انگرام' گفت: ایران یکی از بازارهای توسعه یافته در خاورمیانه و قابل دسترس برای سرمایه گذاران در حال ظهور است و این مساله است که آن را برای سرمایه گذاران بسیار جذاب می کند.
فایننشنال تایمز اضافه کرد: شرکت شارلمانی و گروه 'ترکویز پارتنرز' ( شرکت فیروزه ) قرار است اولین صندوق سرمایه گذاری خود را ( درارتباط با بازار سهام ایران ) در طی هفته های آینده راه اندازی کنند .
درهمین حال فایننشنال تایمز با اشاره به انتظار بی صبرانه سرمایه گذاران خارجی برای توافق نهایی میان و گروه پنج به علاوه یک، نوشت: اگر توافق نهایی که براساس ضرب الاجل تعیین شده، تا 30 ژوئن صورت بگیرد، بازار سرمایه در ایران که به دنبال اعمال تحریم ها تجارت و سرمایه گذاری در این کشور تحت فشار قرار گرفته بود، به صورت جدی تقویت خواهد شد.
این روزنامه نوشت: این خوشبینی وجود دارد که به دنبال امضای توافق میان ایران و گروه پنج به علاوه یک، تحریم های تجاری بین المللی بر روی ایران برداشته شود.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها