کد خبر: 227903
تاریخ انتشار :

نعمت‌زاده خبر داد: اختصاص 5200 میلیارد به تولید از محل یارانه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس، اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های محیط زیست و انرژی اتمی، توسعه معادن را در کشور به همراه دارد که به تبع آن در استان فارس نیز همینگونه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بحث انرژی اتمی نیز از دیگر مشکلات اکتشاف معدن بوده که با انعقاد یک تفاهم نامه قرار بر این شد که مراحل مطالعات و اکتشاف انجام شود اگر منابع زیر زمین به بخش اتمی مربوط بود به آنان واگذار شود و در غیراینصورت متعلق به صنعت و معدن خواهد بود.

نعمت زاده با بیان اینکه امروز راه آهن یکی از زیر ساخت‌های مهم در استان فارس به شمار می‌آید، عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و سخنان رئیس جمهور تاکید بر توسعه صنعت و تولید در سال جاری است که امید است تحقق یاید.

لزوم تکمیل زنجیره سرمایه‌گذاری با هدف رونق اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بازدید از برخی واحدهای صنعتی و معدنی استان فارس گفت: در برخی از حوزه‌ها زنجیره سرمایه‌گذاری به‌خوبی رعایت و تکمیل نشده و یکی از راه‌های دست‌یابی به هدف رونق اقتصادی، تکمیل زنجره‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی نظیر صنعت و معدن است.

نعمت‌زاده افزود: ورود بخش خصوصی به زنجیره سرمایه‌گذاری‌ها راه حل مقابله با خام‌فروشی است.

وی با بیان اینکه تولیدات معدنی، محصول خام محسوب می‌شود لزوم ایجاد صنایع‌تبدیلی برای فرآوری این محصولات را یادآور و متذکر شد: تکمیل زنجیره سرمایه‌گذاری منجر به فرآوری محصولات خام در بخش معدن و ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رونق اقتصادی خواهد شد.

اختصاص 5200 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف تولیدی از محل یارانه‌ها

نعمت‌زاده با اشاره به پیش‌بینی‌ مشوق‌های قانونی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن، اعمال معافیت‌های قانونی را از جمله این مشوق‌ها خصوصا برای معادن واقع در مناطق محروم عنوان و اضافه کرد: در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده از محل یارانه‌ها 5200 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف تولیدی از جمله معدن اختصاص یاید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکل اصلی این واحدهای صنعتی فولاد استان فارس نداشتن مواد اولیه است، گفت: علت اصلی این مشکل، نبود سرمایه‌گذاری منظم در زنجیره تولید فولاد است.

نعمت‌زاده با اشاره به وجود سنگ آهن خام در کشور تصریح کرد: تکمیل این زنجیره ممکن است تا یک سال و نیم آینده ادامه پیدا کند، چرا که مواد اولیه همه واحدها باید از محصول ماقبل خود تأمین شوند.

وی همچنین به بازدید از خود فولاد نی‌ریز اشاره و اضافه کرد: به دلیل محدودیت منابع عمومی سال گذشته 65 درصد این واحد را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کردیم و اخیرا شرکتی تأسیس شده که امید است به‌زودی راه‌اندازی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت فولاد نی‌ریز را تا 800 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: گشایش اعتبار آن سال گذشته انجام شده و به زودی تجهیزات آن هم در داخل و هم خارج ساخته و تجهیز خواهد شد.

نعمت‌زاده همچنین به بازدید خود از بخش تولیدات گروه فاتح صنعت اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر در بخش تولیدات این گروه که تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی را تولید می‌کند انواع تجهیزات ثابت مانند مبدل‌های حرارتی، مخازن تحت فشار، راکتورها و ... ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اینک بیش از 5000 نفر در واحدهای مختلف این مجموعه مشغول به کار هستند، گفت: این امر نشانگر این مهم است که اگر کارآفرینان و سرمایه گذاران مسلط به کار باشند و هم با علاقه آن را دنبال کنند، می‌توانند موتور حرکتی بسیار از واحدهای صنعتی ما را به حرکت در آورند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در خصوص سیاست‌های مدون دولت در حوزه اقتصاد نیز گفت: این دولت، دولت تدبیر و امید است و تاکنون همه فعالیت‌های خود را با برنامه پیش برده، چرا که بدون برنامه نمی‌توانیم کار کنیم.

نعمت‌زاده با تصریح اینکه همه چیز نسبی است، گفت: ممکن است کسی از دیدگاه خود فکر کند که برنامه‌های اقتصادی دولت کامل نیست اما برای انجام کارهایمان برنامه‌های دراز مدت در چشم‌انداز مشخص تعریف کرده‌ایم که تصویب برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی یکی از آنها است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها